سه شنبه 29 اسفند 1402

برنامه های بسکتبال گیلان در آستانه چله انقلاب

 

دکتر رفیعی ریاست هیئت بسکتبال گیلان :

تلاشهای خوبی در بسکتبال گیلان صورت گرفته اما راه همچنان ادامه دارد .

 

سرویس ورزشی موج برنا - بسکتبال گیلان در تکاپوی است تا این رشته آکادمیک را فراگیر کند . توسعه بسکتبال در سایه تلاش و پشتکار دکتر رفیعی به عنوان سکان دار این هیئت ستودنی است . نگرش به عملکرد شش ماهه هیئت بسکتبال استان گیلان نشان می دهد که تلاش برای حرکت به جلو ستودنی بوده است .

شش ماهه نخست سال بسکتبال گیلان در جمع 3 استان برتر

گام اول حضور چشمگیر در مسابقات رده های سنی

در شش ماهه نخست سال 97 رکورد خوبی برای حضور بسکتبال گیلان در لیگهای کشوری ثبت شده است . علی رقم مشکلات اقتصادی که منجر به عدم اعزام تیمهای رده های سنی شد ، بسکتبال استان گیلان با 11 اعزام د رده های سنی در جمع 3 استان برتر کشور قرار گرفت و این مهم در حالی اتفاق افتاد که در 9 اعزام صعود به رده بالاتر هم اتفاق افتاده است و این یعنی رشد کیفی و کمی که می تواند مشوق رشد باشد .

گام دوم کلنیکهای مربیگری و داوری

هیئت بسکتبال گیلان در برنامه های کوتاه ، میان و بلندمدت خود آموزش را در برنامه دارد . در شش ماهه اول سال 1397 هم کلنیکهای مربیگری و داوری متعددی برگزار شد و گل سر سبد این کلنیکها برگزاری اولین دوره کلنیک داوری درجه 3 سه به سه کشور در گیلان بوده است .

عملکرد سه ماهه سوم 1397

تلاش مجموعه بسکتبال گیلان تحت هدایت و ریاست دکتر رفیعی به گونه ای عمل شد تا پس از پایان مسابقات استانی ، همچنان صدای سوت بسکتبال در گیلان طنین انداز شود . اعزام پنج تیم به لیگهای کشوری تلاش جامعه بسکتبال را دوچندان شود .

تیم بسکتبال بانوان راستکردار، بزرگسالان ملوان نیروی دریایی بندرانزلی ، خانه بسکتبال رشت در رده نوجوانان و جوانان و امید درفک تیمهای حاضر در لیگهای کشوری بوده است .

عملکرد بسکتبال گیلان در دی ماه همزمان با چله انقلاب

دیماه مقدمه ای برای حضور پرفروغ بسکتبال استان گیلان در جشنهای دهه مبارک فجر ، همزمان با چله انقلاب بوده است .

توسعه هیئتهای بسکتبال در شهرهای استان گیلان برای اولین بار

پس از تلاش برای همگانی شدن بسکتبال و شنیده شدن صدای توپ بسکتبال در محله ها با توسعه بسکتبال خیابانی نوبت به شروع به کار هیئتهای شهرستانهای فاقد هیئت بسکتبال بود .

لوشان در زمره اولین هیئتهایی بود که در لیگ بانوان حضور یافت . اما هیئت بسکتبال شفت به واقع توانست فعالیت خود را با فراگیر شدن بسکتبال آغاز کرد و این شروع خوب با آموزش معلمان ورزش این شهرستان نمادی خوب گرفت .

سیاهکل دومین هیئتی بود که کار را با حمایت مادی و معنوی دکتر رفیعی آغاز کرد و آقای خوش خلق سیما ریاست هیئت رسما کار خود را آغاز کرد و محمد شریعت هم  به عنوان دبیر هیئت سیاهکل آغاز به کار کردند .

تغییرات در هیئت بسکتبال فومن

چند سالی است که فومن با هدایت سعید فتحی نژاد آغاز به کار کرد و اما نتوانست علی رقم تلاش و پیگیری و آموزش رده های سنی نتوانست در مسابقات رده های سنی حاضر شود .

طی حکمی آقای حسین فرجود به عنوان سرپرست هیئت بسکتبال فومن و رامین شادبخش هم به عنوان دبیر هیئت معرفی شدند .

انتصاب های هیئت بسکتبال در دی ماه

آقای داداشی ( مدیرکل حقوقی منطقه آزاد انزلی ) به عنوان عضو هیئت ریئسه هیئت بسکتبال گیلان منصوب شدند . یکی دیگر  از انتصابها حضور سعید فتحی نژاد به عنوان مشاور هیئت بسکتبال استان گیلان بود . در ادامه انتصابها سرکار خانم پنجه به عنوان عضو هیئت ریئسه منصوب شدند .

رشد بسکتبال سه نفره خیابانی ، سالنی و ساحلی

بسکتبال سه نفره جایگاه مناسبی را در جهان و ایران پیدا کرده است و بسکتبال سه نفره گیلان با بالاترین ثبت ایونت پرتلاش ظاهر شده است . و آخرین عملکرد این کمیته مسابقات بانوان استان جام دهه مبارک فجر در چله انقلاب بوده است .

 

 

 

 

 

بسکتبال خیابانی هم توانسته مردم را با جذابیتهای این رشته آشنا کند و موفق هم بوده تا اوقات فراغت را پرکند و البته برود به سوی همگانی شدن .

بسکتبال ساحلی هم مقدمات خود را برای شکل گیری و آغاز به کار به نام گیلان در حال پیگری  و اجرایی شدن است .

حضور داوران ومربیان گیلانی در فدراسیون

شاهین مومن نژاد داور جوان گیلانی هم در زمره فدراسیونیها شده و توانسته در سایه تلاش خود و حممایتهای هیئت گیلان و کمیته داوران به عنوان مدرس حاضر می شود .

شهریار کریمی ، بهنام یعقوبی از مربیان هستند که در عرصه ملی همچنان حضور می یابند .

 

با تمام گفته ها ، ناگفته بسیار است و به روایت دکتر رفیعی همچنان این راه ادامه دارد   ...

 

 






 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna