سه شنبه 29 اسفند 1402

 

 

مدیران ورزش گیلان،

سفیران ورزشی انتقال خون مصمم در فرهنگ سازی اهدا پلاکت و خون

 

سفیران ورزشی انتقال خون مصمم در فرهنگ سازی اهدا پلاکت و خون

/ادراه کل ورزش و جوانان گیلان با برگزاری یک بازی خیرخواهانه و

نام جاودانه از " زنده باد رضازاده "   

 

 

 

 

 

سرویس ورزشی موج برنا – در تاریخ کهن ایران خیر و خیر خواهی سابقه ای طولانی دارد ، مردم ایران از دیر باز در کارهای خیر پیش قدم بودند و اگر در محلی ، ولایتی و قومی کار خیری صورت می گرفت ، همه پیش قدم بوده و هستند .

تمکن مالی ، ثروت و بزرگ و کوچک نداشت و هر کسی بر اساس آنچه که می تواند انجام دهد ، بدون شک مهم نیت کار خیر است و اینکه بتوانی گره از کاری بگشاییم و این اصل مهم در همجواری است .

سیررا چه غم گرسنه است / تا مریض نشویم قدر عافیت را نمی دانیم .

در دنیای امروز ما تنوع مشکلات ، گستردگی جامعه موجب شده کمتر از حال و احوال هم مطلع شویم . در نظر بگیرید اگر به نقل قولی بتوانیم گلیم خود را از آب بیرون بکشیم هنر کرده ایم .

اما باید گفت : این کافی نیست باید در حوالی خود مطالعه کرد ، به عنوان مثال ، در جمع کاری ما هربار صحبت از اهدا خون ، نیاز به خون مطرح می شد ، دوستی که به لحاظ جسمی ، ظرفیت بدنی موقعیت ایده آل داشت ، طفره می رفت و  می گفت :

" فعلا که گروه خونی من و خانواده من فراوان است و نیازی نیست . "

متاسفانه پس از غریب به یک سال پیگیر شد تا اهدا خون بکند ، جویای موضوع شدم و اینکه نظر ایشان عوض شد ؟

موضوع از اینجا شروع شد که دوست صمیمی ایشان تصادف کردند و نیاز به خون داشتند و در کمال تاسف خواهر زاده ایشان دچار سرطان شدند و نیاز به پلاکت پیدا کردند و پدر ایشان هم که از کار افتاده هستند زخم  بستر گرفتند و ایشان هم نیاز به پلاکت داشتند .

مدیران ورزش گیلان،سفیران ورزشی انتقال خون مصمم در فرهنگ سازی اهدا پلاکت و خون

اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان ، انتقال خون استان گیلان و منطقه آزاد انزلی یک مسابقه فوتسال نکوداشت " استاد مصطفی رضازاده " و با هدف گلریزان خرید یک دستگاه اهدا پلاکت ( حمایت از بیماران خاص و مبتلا به سرطانی )

مریم بخشی مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان ، دکتر صادقی ، هاشم اسماعیلی معاون جوانان و ورشی مدیرکل و سعید علیپور مدیر روابط عمومی اداره ورزش و جوانان استان گیلان که در نمایشگاه دستاوردهای ورزش استان گیلان به عنوان سفیران ورزشی معرفی شده بودند ، گام بزرگی را در همین راستا برداشته اند .

سفیران ورزش انتقال خون با یک کار بزرگ دو مبحث ارزشمند را تحت پوشش قرار می دهند .

سفیران ورزش انتقال خون استان گیلان جهت نکوداشت  زنده یاد " استاد مصطفی رضازاده " مربی ورزشهای رزمی و که در اخلاق پهلوان هم بوده است و در واقع درگذشت ایشان به نوعی تثبیت منش پهلوانی بوده و برای امداد پیش قدم شده بودند  یک مسابقه فوتسال را در دستور کار قرار داده است .

این مسابقه فوتسال که با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان ، منطقه آزاد انزلی و انتقال خون استان گیلان برگزار می شود قرار است گلریزانی با هدف همت عالی را انجام دهد تا مبالغ و هدایای جمع آوری شده صرف خرید یک دستگاه اهدا  پلاکت شود .

طبق اعلام انتقال خون استان گیلان در حال حاضر 3 دستگاه در گیلان فعال است و افزایش این دستگاه می تواند برای رفاه و البته تامین پلاکت بیماران خاص و مبتلا به سرطان کمک بزرگی محسوب شود .

 پنجشنبه 4 بهمن ماه تیم هنرمندان ایران و تیم هنرمندان گیلان این دیدار دوستانه را برگزار می کنند .

در تیم هنرمندان ایران چهره‌های مطرحی نظیر هومن جوادی، نیما نکیسا، علی لهراسبی، علی عبدالمالکی، بابک زرین، محمدرضا عیوضی، یوسف کرمی، میلاد اکبری، حامد برادران، مهدی شیری، مهدی صالح پور، اشپیتیم آرفی، سامان صفاری، پویا کرمی، حسین شمسایی، علی فرهنگی، محمدرضا مهدوی، رامین راستاد، احمد محمدی و مجتبی پوربخش در تیم ستارگان هنر ایران به میدان می‌روند.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna