پنج شنبه 9 فروردین 1403
 
تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی و سازمان آموزش فنی
و حرفه ای کشور منعقد شد
 
در راستای ارتقای مهارت آموزی و افزایش بهره وری نیروی انسانی
تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی و سازمان آموزش فنی
و حرفه ای کشور منعقد شد

 

 
سرویس اقتصادی ، آموزشی موج برنا -در راستای ارتقای مهارت آموزی و افزایش بهره وری نیروی انسانی تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور منعقد شد
 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، تفاهم نامه همکاری مشترک میان دو سازمان منطقه آزاد انزلی و سازمان فنی حرفه ای کشور در تهران به امضاء دکتر رضا مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان و دکتر سلیمان پاک سرشت معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور رسید.

دکتر رضا مسرور رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این نشست با بیان اینکه اهمیت موضوع مهارت آموزی در توسعه بر کسی پوشیده نیست و در سطح جهانی داشتن مهارت و تخصص از اهمیت بیشتری نسبت به دارا بودن مدرک تحصیلی برخوردار است، افزود: اعتقاد سازمان منطقه آزاد انزلی براین است که با همکاری مشترک اقدامات خوبی جهت مهارت آموزی نیروهای مشغول به کار در بخش های مختلف سطح منطقه برداشته می شود و در این میان حوزه گردشگری دارای اهمیت و اولویت خاصی برای این سازمان است و امیدواریم در چارچوب این تفاهم نامه نتایج قابل قبولی در زمینه های مختلف گردشگری در سطح منطقه و استان گیلان حاصل شود.

معاون وزیر تعاون، کار، رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این جلسه با ابراز خوشحالی از انعقاد این تفاهم نامه، آن را الگویی برای اجرا با سایر مناطق آزاد کشور قلمداد کرد و افزود: با عنایت به جایگاه حقوقی، قانونی و مزایا و معافیت مناطق آزاد که فرصت های خوبی جهت فعالیت در حوزه های مختلف سرمایه گذاری، صنعتی و گردشگری را پدید می آورد، می توان از این تفاهم نامه به عنوان اولین گام جهت ترسیم الگوی همکاری و هم افزایی در راستای تأمین نیازهای مهارتی نیروی انسانی منطقه آزاد انزلی و مناطق آزاد استفاده کرد.

وی با بیان اینکه اهداف مورد نظر مناطق آزاد، ظرفیتی جهت ارتقاء فایده مندی نیروی انسانی در قیاس با سرزمین اصلی ارائه می دهد که می توان با همکاری یکدیگر بسته ویژه آموزشی را با همکاری مناطق آزاد در سطح این مناطق ترسیم و عملیاتی ساخت، اضافه کرد: براساس بازدیدی که چندی پیش از منطقه آزاد انزلی داشتیم باید گفت، اتفاقات و ظرفیت های خوب ایجاد شده در این منطقه مشهود است و توجه شما به مهارت آموزی نیروی انسانی که به ارتقای کیفیت آنها منتهی می شود باعث افزایش آورده منطقه شما خواهد شد.

تفاهم نامه فوق در ۶ ماده و ۳۲ بند به منظور بهره گیری از توانمندی ها و ظرفیت های موجود دو سازمان و ارتقاء مهارت ساکنین، شهروندان و نیروهای کار شاغل در محدوده منطقه آزاد انزلی و استان گیلان میان طرفین منعقد شد

 

براین اساس ارتقای سطح مهارت های فنی ساکنین منطقه و افراد جویای کار فاقد مهارت، ارتقای بهره وری نیروی کار شاغل در محدوده منطقه با رویکرد اشتغال پایدار، شناسایی نیازهای آموزشی متناسب با مشاغل جدید و پیشرفت های علمی، براساس ظرفیت های موجود منطقه و در نهایت ارتقای ظرفیت های گردشگری منطقه و ارایه خدمات بهتر به گردشگران داخلی و خارجی مهمترین اهداف انعقاد این تفاهم میان سازمان منطقه آزاد انزلی و سازمان فنی و حرفه ای کشور اعلام شده است.

براساس این تفاهم نامه اجرای دوره های آموزشی براساس استانداردهای سازمان فنی و حرفه ای و امکانات موجود اداره کل متبوع خود در استان، برگزاری دوره های مهارتهای خاص و پیشرفته و مهارت های مورد نیاز منطقه از مهمترین بندهای تعهد سازمان فنی و حرفه ای کشور در این تفاهم نامه قید شده است.

از سوی دیگر طبق این تفاهم نامه، سازمان منطقه آزاد انزلی نیز متعهد به نیاز سنجی آموزشی دوره های مهارتی، همکاری در برنامه ریزی و تهیه تقویم آموزشی جهت اجرا دوره ها، تأمین تجهیزات و ماشین آلات مستعمل و نو برای کارگاه های آموزشی، هماهنگی جهت اعطای مجوز و غرفه به تعاونی یا شرکت های مهارت آموختگان و معرفی نخبگان مهارتی و افراد مستعد، شده است.

بنابراین گزارش برگزاری جلسات و همایش های علمی، آموزشی، فرهنگی و پژوهشی مشترک، همکاری در تدوین، تألیف و انتشار کتب و بسته های آموزشی و چند رسانه ای و تشکیل کارگروه مشترک متشکل از مدیر، مسئولان معرفی شده طرفین جهت برنامه ریزی و پیگیری های لازم؛ جزو تعهدات مشترک سازمان منطقه آزاد انزلی و سازمان فنی و حرفه ای کشور در مسیر اجرای تفاهم نامه مزبور می باشد.

گفتنی است در این مراسم معاونین و مدیران دو سازمان و اعضای هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی و مدیر کل فنی و حرفه ای گیلان حضور داشتند.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna