پنج شنبه 9 فروردین 1403

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بازی خیرخواهانه فوتسال به نفع مبتلایان به سرطان

تفاهم نامه همکاری بین اداره کل ورزش و جوانان سفیر انتقال خون و اداره کل انتقال خون گیلان امضا شد.

مدیران کل ورزش وجوانان و انتقال خون گیلان جهت خرید دستگاه پلاکت فرزیس برای کمک به بیماران نیازمند به دریافت پلاکت  تفاهم نامه منعقد کردند.

سرویس فرهنگی ورزشی موج برنا - مسئول روابط عمومی اداره کل انتقال خون گیلان با اعلام این خبر گفت : این بازی خیرخواهانه فوتسال روز پنج شنبه ساعت 17 و 30 دقیقه 4 بهمن ماه بین تیم های ستارگان هنر ایران و  هنرمندان گیلان به یاد زنده یاد سید مصطفی رضازاده اسطوره رزمی و تکواندوی ایران و جهان در سالن تختی ورزشگاه شهید عضدی رشت برگزار می شود.

سمیه عظیمی افزود: تفاهم نامه ای بین مریم بخشی مدیرکل و احمد مرادی مدیرکل انتقال خون گیلان امضا شد که فواید و مبالغ اهدایی آن باحضور وکمک گروه گیل یاران پلاکت و خون ، خیرین ، مردم و مسئولین صرف خرید دستگاه پلاکت فرزیس جهت اهدا به اداره کل انتقال خون استان گیلان  خواهد شد.

مسئول روابط عمومی اداره کل در ادامه  گفت: با تلاشهای مدیرکل انتقال خون درحال حاضر 3 دستگاه پلاکت فرزیس در اداره کل انتقال خون گیلان موجود است  و برای بیماران مبتلا به سرطان و مراجعانی که می خواهند در سایر شهرهای استان پلاکت اهداکنند اصلا کافی نیست.

وی خاطرنشان شد :  اداره کل انتقال خون توانست با همکاری مدیرکل و روابط عمومی اداره ورزش و جوانان استان در اولین نمایشگاه دستاوردهای ورزش و جوانان  حضور یابد و طی بیانیه ای تمامی هیئت های ورزشی و گروههای جوانان را سفیران انتقال خون معرفی کرد که در اولین گام پس از نمایشگاه شاهد حمایت بی نظیر این جامعه ارزشمند استان با برگزاری بازی خیرخواهانه فوتسال ستارگان هنرمند ایران و گیلان خواهیم بود.

لازم بذکر است : پلاکت یکی از مشتقات خونی است که در انعقاد خون و جلوگیری از خونریزی تاثیر بسزایی دارد .

در روش پلاکت فرزیس تنها پلاکت از خون اهداکننده جداشده و بقیه سلولهای خونی در روش کاملا استریل و با ست یکبار مصرف به جریان خون اهداکننده باز می گردد و پلاکت تهیه شده با این روش به اندازه 6 برابر پلاکت تهیه شده در روش معمولی ، شمارش پلاکتی بیمار مبتلا را بالا می برد و در نجات جان بیماران نیازمند موثرتر است.

 

photo_2019-01-14_17-49-59

photo_2019-01-14_17-50-00

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna