سه شنبه 29 اسفند 1402
با حضور مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و اعضای فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی/
آغاز عملیات اجرایی احداث اسکله رو رو و افتتاح بلوار پس کرانه مجتمع بندری کاسپین و شروع به کار دو واحد تولیدی در منطقه آزاد انزلی
 
 

 

به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، با حضور دکتر مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، رییس و اعضای فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی، دکتر رضا مسرور رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان، مدیران استانی و منطقه ای، عملیات اجرایی احداث اسکله کشتی های رو رو در مجتمع بندری کاسپین آغاز شد، بلوار دسترسی مجتمع بندری کاسپین مورد بهره برداری قرار گرفت و دو واحد تولیدی بخش خصوصی نیز در منطقه آزاد انزلی شروع به کار کرد.

براین اساس اسکله کشتی های رو رو در ضلع غربی مجتمع بندری کاسپین و در جوار اسکله شماره یک به منظور پهلوگیری این گونه کشتی ساخته می شود، اسکله ای که قابلیت خدمات دهی به تمامی کشتی های رو رو در حال تردد در دریای خزر را دارا می باشد و با عنایت به اتصال این بندر به مسیر ریلی کشور، بر قدرت و سرعت ترانزیت بین المللی کشور با توجه به امکان تردد مستقیم کامیون به داخل چنین کشتی هایی، افزوده می شود.

برآورد هزینه احداث اسکله رو رو مجتمع بندری کاسپین در حدود ۱۲۰ میلیارد ریال خواهد بود و این در حالی است که با اسکله جانبی، استحصال اراضی و فضای پسکرانه، هزینه آن به حدود ۴۰۰ میلیارد ریال افزایش می یابد.

 

از سوی دیگر بلوار دسترسی ۳۰ متری محدوده پسکرانه مجتمع بندری کاسپین نیز به صورت رسمی زیر بار ترافیک رفت. این پروژه زیرساختی که با هزینه حدود ۶۰ میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد انزلی ظرف حدود ۲ سال ساخته شد، به منظور اتصال پسکرانه محدوده بندری و ایجاد این بخش از منطقه به فاز تجارت و گردشگری منطقه ساخته شده تا دو فاز بندری و تجاری-گردشگری منطقه به صورت یکپارچه به یکدیگر متصل باشند.

بنابراین گزارش بعد از بازدید اعضا فراکسیون مناطق آزاد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از شهرک صنعتی شماره ۲ منطقه و مجموعه تولیدی سرزمین شاد، واحد نمونه صادر کننده پوشاک کشور و در این منطقه، دو واحد تولیدی نیز در شهرک صنعتی ناحیه دو منطقه آزاد انزلی به صورت رسمی وارد چرخه تولید شد.

شرکت ویسنا که تولید کننده محصولات الکترونیک، چراغ های سنسور دار سقفی و دیواری، پروژکتور، انواع و اقسام چراغ های LEDدار است، و به عنوان تنها واحد تولیدی این محصولات در کشور با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریالی زمینه اشتغال ۵۵ نفر را به صورت مستقیم ایجاد کرده است.

بنابراین گزارش شرکت پرین پوشاک کاسپین دومین واحد تولیدی است که با حضور مسئولین در این منطقه رسماً در مدار تولید قرار گرفت. این شرکت که انواع پوشاک بانوان را تولید می کند با میزان سرمایه گذاری۲۰ میلیارد ریالی موجبات اشتغالزایی مستقیم ۷۲ نفر را پدید آورد.

گفتنی است در جریان سفر مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی، رییس و اعضای فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی برای برگزاری اولین نشست فراکسیون مناطق آزاد به منطقه آزاد انزلی ، موج شکن های مجتمع بندری کاسپین، اسکله مارینا و تأسیسات مخازن سوخت و سیلوی این بندر مورد بازدید قرار گرفت و در حوزه زیرساخت های گردشگری منطقه آزاد انزلی، نیز مجموعه آکواریوم که با سرمایه گذاری خارجی احداث شده، طرح واحد اقامتی بوم گردی و مرکز تفریحات منطقه مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت.

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna