سه شنبه 29 اسفند 1402

استاندار گیلان در دیدار رئیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران؛

با پرداخت تسهیلات به صورت خوشه‌ای از مشاغل خرد حمایت شود

مصطفی سالاری استاندار گیلان :

ضرورت انعقاد تفاهم نامه با شرکت‌ها و موسسات تولیدی و پرداخت تسهیلات

به مشاغل خرد به صورت خوشه‌ای وپرداخت تسهیلات دغدغه بازاریابی برای

تولیدکنندگان خرد را برطرف می‌کند.

 

 

 
 

سرویس اجتماعی موج برنا - استاندار گیلان برضرورت انعقاد تفاهم نامه با شرکت‌ها و موسسات تولیدی و پرداخت تسهیلات به مشاغل خرد به صورت خوشه‌ای تأکید کرد و گفت: پرداخت تسهیلات با چنین روشی از انحراف عناوین تسهیلات جلوگیری و دغدغه بازاریابی برای تولیدکنندگان خرد را برطرف می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری صبح امروز در دیدار رئیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به رویکرد مثبت این بانک در پرداخت تسهیلات به افراد آسیب‌پذیر افزود: برخی از تسهیلات پرداختی مربوط به رفع مشکلات موردی و بخش دیگر در راستای اشتغالزایی و کسب و کارهای خرد است که جای قدردانی دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به شرکت‌ها و موسسات پشتیبان به صورت خوشه‌ای را یکی از راهکارهای برون‌رفت از انحراف تسهیلات عنوان و خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهم نامه با شرکت‌های تولیدی و توزیع کالاها و پرداخت تسهیلات مشاغل خرد به آنان علاوه بر نظارت دقیق در ایجاد شغل، دغدغه بازاریابی و فروش را از تولیدکننده برطرف می‌کند.

وی تصریح کرد: باید موسسات و شرکت‌های موضوع تفاهم نامه، با دقت انتخاب شوند تا امانتدار خوبی در این مسیر باشند تا تسهیلات به اشتغالزایی منتهی شود.

استاندار گیلان به تقاضای بانک قرض‌الحسنه مبنی بر مشارکت در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی نیز اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه معادل اعتبارات تخصیصی از سوی دولت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز آمادگی اختصاص منابع را دارد، برای بهره‌مندی از این ظرفیت، پیگیری خواهم نمود.

وی با قدردانی از ایجاد طرح پرداخت تسهیلات به بانوان سرپرست خانوار و طرح همیاران مهر در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: آمادگی حمایت از اجرای این طرح‌ها در استان گیلان در مسیر ایجاد اشتغال برای مددجویان و توانمندی آنان وجود دارد.

در این دیدار رئیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به تلاش‌های این بانک در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و رفع مشکلات موردی مردم اشاره کرد و گفت: در سال 96 از سوی این بانک مبلغ 8 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به 750 هزار نفر پرداخت شد که این مبلغ در 9 ماهه امسال به 9 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده که شامل 800 هزار نفر شده است.

دکتر مرتضی اکبری با بیان اینکه تمامی منابع در اختیار این بانک مربوط به سرمایه‌های مردمی است افزود: به میزان امتیازاتی که از سپرده‌گذاری به مردم تعلق می‌گیرد، تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی به افزایش 30 درصدی منابع قرض‌الحسنه در استان گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: استان گیلان با 18 شعبه فعال در مدت 11 سال تأسیس این بانک به 90 هزار نفر معادل مبلغ 800 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که 270 میلیارد تومان از این رقم در مدت 9 ماهه امسال بوده و به 18 هزار نفر اختصاص یافته است.

رئیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف در راستای مسئولیت‌های اجتماعی این بانک نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در قالب تفاهم‌نامه‌ای که با معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری منعقد شده به 33 هزار نفر از بانوان سرپرست خانوار کشور تسهیلات پرداخت شده که سهم استان گیلان هزار نفر بوده است.

وی از ایجاد طرح همیاران مهر در مسیر بهره‌مندی گروه‌های خاص اجتماعی تشکیل شده همچون مددجویان نیز اشاره کرد و گفت: آماده هرگونه همکاری با استانداری و فرمانداری‌های گیلان در این خصوص هستیم.

دکتر اکبری با اشاره به اینکه 45 تا 50 درصد از منابع بانک در جهت توسعه کارآفرینی مصرف می‌شود افزود: آمادگی مشارکت در راستای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی و اختصاص معادل رقم اعتبارات دولتی از منابع درون بانکی هستیم.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna