سه شنبه 29 اسفند 1402

 

 

 

 

سامانه مجهز خونگیری در پیاده راه فرهنگی رشت

 

روابط عمومی انتقال خون استان گیلان :

 

سامانه مجهز خونگیری در پیاده راه فرهنگی رشت

آماده حضور بخشندگان حیات است .

 

 

 

 

سرویس سلامت موج برنا - خیلی از ما آدمها تا با مشکلی مواجه نشویم از اهمیت موضوع بی خبر هستیم ، قدر عافیت را نمی دانیم ، از اهمیت ورزش همگانی در حد شعار مطلع هستیم و بالاخره اینکه اگر در مسیر رانندگی آمبولانس ، آتش نشانی یا خودروهای امدادی را دیدم با آنها مسابقه بدهیم یا به .واسطه مسیریابی آنها مسیر حرکت پیدا کنیم .

در خصوص اهدا خون هم همین اتفاق صادق است . متاسفانه کم نیستند کسانی که برای فاصله گرفتن از اهدا خون بهانه های مختلف می آوریم و نهایتا بعضا اگر جایی گفته شود به فلان گروه خونی نیاز دارند ، خدا را شاکرند که : خیالم راحت شد ظاهرا گروه خونی ما فراوان و من و خانواده ام با مشکل مواجه نخواهیم شد .

یک داستان کوتاه :

آقای ح - الف ، همیشه از موضوع اهداخون فرار می کرد و هر بار صحبتی می شد ، حتی تمایلی برای شنیدن مطالب ترویجی ما نداشت . چندهفته قبل حدود یازده شب تماسی گرفت و گفت : خون دادن چطور است ، پلاکت را چطور اهدا کنیم .

در کمال تعجب توضیحاتی دادم و دلیل این پرسش را جویای شدم . متاسفانه در عین ناباوری خواهر زاده شش ساله او دچار نوعی سرطان شده بود و دو هفته ای است که پلاکت دریافت می کند و به اصطلاح حالا از اهمیت موضوع مطلع شده است .

به این نکته توجه بفرمایید گیلان به چند دلیل استان پرمصرف خون است . اما این به این معنی نیست که اهداکنندگان خون آمار کمی دارند ، اما این توجه تنها نباید در فصول خاص باشد ، بهتر است این همکاری با سازمان انتقال خون در تمام سال باشد ، اما دلایل پر مصرف بودن خون در استان گیلان :

1- بیماریهای فاویسم  2 - آمار بالای بیماران تالاسمی ، هموفیلی    3 - آمار بالای سرطان    4 - استان پرحادثه خصوصا تصادفات و علی الخصوص موتور

5- بیماران دیالیزی

لازم است یک نکته دیگر را هم بدانیم : در هر ثانیه 3 نفر در جهان نیازمند به تزریق خون و فرآوردهای خونی است .

سامانه مجهز خونگیری استان گیلان در پیاده راه فرهنگی رشت :

در تفکر همه ما مسئله اهداخون نقش بسته است ، در واقع همه ما ایرانیان با کار خیر همسو هستیم ، اما به نظر می رسد برای این همسویی نیاز به ارائه خدمات بیشتراحساس می شود .

پس از درخواستهای مکرر انتقال خون استان گیلان برای پوشش هرچه بیشتر و بهتر " سامانه مجهز خونگیری " در پیاده راه فرهنگی رشت مستقر شده است . با توجه به شرایط موجود پیاده راه فرهنگی رشت ، مرکزیت شهر و جشنواره ها و برنامه های مختلف به نظر می رسد بتواند چاره ساز پوشش نیاز سازمان انتقال خون گیلان و اهداکنندگان باشد .

Image result for ‫سامانه خونگیری پیاده راه رشت‬‎Image result for ‫سامانه خونگیری پیاده راه رشت‬‎

سامانه مجهز خونگیریی در پیاده راه فرهنگی رشت :

سامانه مجهز خونگیری رشنت در پیاده راه فرهنگی رشت ، جنب مجتمع فرهنگی ، هنری خاتم الانبیا مستقر شده است .

این مرکز همه روزها به غیر از روزهای تعطیل  از ساعت 8 صبح تا 15:30 آماده حضور شما خیرین و بخشندگان حیات است .

این مرکز همه روزها به غیر از روزهای تعطیل از ساعت 16 الی 19:30 آماده حضور شما خیرین و بخشندگان حیات است .

Image result for ‫سامانه خونگیری پیاده راه رشت‬‎Image result for ‫سامانه خونگیری پیاده راه رشت‬‎

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna