سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

در مراسم افتتاحیه 13 پروژه بخش خمام سید عیسی مهدوی فرماندار شهرستان رشت ، حجت الاسلام عاشوری امام جمعه بخش خمام ، مونا ابروفراخ معاون فرماندار رشت و مسچیان بخشدار خمام حضور داشتند .
مسچیان بخشدار خمام پیش از افتتاح نخستین پروژه با تبریک آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یادشهیدان گفت : بخش خمام در دهه فجر سال
۱۳۹۴ با تلاش مسئولین و دست اندرکاران دولت تدبیر و امید شاهد افتتاح ۳۷ پروژه بزرگ و برگزیده خواهد بود که مجموع اعتبارات این طرح ها ۱۲ میلیارد تومان است.

 وی افزود : این اعتبارات از محل اعتبارات بخش خصوصی و بخش دولتی بوده که ۶۰درصد آن یعنی حدود ۸ میلیارد تومان از بخش خصوصی تامین شده است.

اولین پروژه : مرغداری چوکام
مسچیان در افتتاح پروژه مرغداری ۳۳۰۰ قطعه ای مرغ مادر افزود : این مرغداری در زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع و در فضایی شامل سه طبقه ۱۰۰۰ متر مربع می باشد و ظرفیت تولید این مرغداری ۱۶۵۰۰ قطعه است.
نوید سرمایه گذار پروژه در توضیحات این طرح گفت : از سال
۱۳۹۱ این پروژه را آغاز کرده ایم و توانستیم در دهه فجر امسال آن را به بهره برداری برسانیم.

وی در پایان ضمن درخواست از مسئولین جهادکشاورزی برای تغییر ظرفیت از ۱۵۰۰۰  عدد به ۳۰۰۰۰ عدد مرغ مادر و گوشتی خاطر نشان شد : مجموع سرمایه گذاری در این پروژه بدون استفاده از تسهیلات دولتی بالغ بر ۴ میلیارد تومان می باشد که مجموعه ۵۴ نفر نیز در این مجموعه مشغول به کار هستند.
 

دومین پروژه : ساختمان پایگاه مقاومت بسیج شهدای فرشکی

در دومین پروژه از ساختمان پایگاه مقاومت بسیج شهدای فرشکی بهره برداری شد.
روح الله ارفع رییس حوزه امام موسی کاظم بسیج بخش خمام گفت : روستای فرشکی
۳۹۲ خانوار و ۱۱۹۴ نفر جمعیت دارد.این پایگاه از سال ۱۳۶۳ آغاز به کار کرده است و از ۱۶ شهریور ماه سال ۹۱ کلنگ این پروژه با اعتبار عمرانی ۲۱۶ میلیون ریال از محل اعتبارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زده شد.
 

سومین پروژه : زمین چمن مصنوعی روستای چوکام

در افتتاح این پروژه مسچیان بخشدار خمام گفت : زمین چمن مصنوعی روستای چوکام با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته شده و به بهره برداری رسیده و به افزایش سرانه ورزشی در بخش خمام کمک چشمگیری کرده است.
وی افزود : ساخت این زمین ورزشی با سرمایه شخصی از سال
۱۳۹۳ آغاز شده به بهره برداری رسیده است.
وی در پایان از شورای اسلامی و دهیار روستای چوکام تشکر ویژه داشت و گفت : این روستا از روستاهای پیشگام شهرستان رشت در توسعه است .

در حاشیه افتتاح این زمین چمن یکی از خبرنگاران در درون دروازه ایستاد و مسئولین و افراد حاضر با زدن ضربات پنالتی خوشحالی خود را ابراز کردند.

چهارمین پروژه : ساختمان دهیاری و شورای اسلامی روستای برمچه

بخشدار خمام در مراسم افتتاح ساختمان دهیاری و شورای اسلامی روستای برمچه گفت این ساختمان با مساحت ۵۵ متر در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع که برای کاربری نهادهای عمومی و خدماتی وقف شده بود احداث شده است.
وی در خصوص تامین هزینه های این پروژه افزود : هزینه این پروژه
۵۰ میلیون تومان می باشد که از محل اعتبارات دفترامور روستایی و عشایری استانداری گیلان و با حمایت های فرماندار محترم محقق شده است.
 

پنجمین پروژه :نخستین بازارچه محلی عرضه دستاوردهای بانوان خمام

غیاثی رییس شورای شهر خمام ضمن بیان اینکه آغاز این طرح با درخواست نشست فوق العاده و پیگیری های مستمر فرماندار محترم شهرستان رشت بود  افزود: امیدواریم با راه اندازی این بازارچه فضای بهتری برای عرضه محصولات بانوان ایجاد شود چرا که هدف از ایجاد این بازارچه کمک به معیشت خانواده است.

وی در پایان  خواستار یاری بیشتر فرماندار شهرستان رشت شد.

در این مراسم فرماندارشهرستان رشت،امام جمعه بخش خمام ،معاون فرماندار،بخشدارخمام،اعضای شورای شهر و شهردار خمام حضور داشتند.
در ادامه  خانم رفیعی مدیرکل امور بانوان استانداری گیلان گفت
از زمانی که شروع بکار نموده ام و متوجه احساس نیاز خواهران و دخترانی که توانمند هستند و در عرضه محصولات خود مشکل دارند پیگیری دو طرح  بازارچه ویژه دستاورد های بانوان و پارک ویژه بانوان شدم .

وی  از طرف خود و از طرف آقای استاندار از جناب مهندس مهدوی بعنوان اولین فرمانداری که این خواسته را به اجرا رساندند تشکر و قدردانی کردند.
خانم رفیعی  خطاب به بانوان شاغل در بازارچه گفت: از فرصت حضور در این بازارچه استفاده کنید و با عرضه کالاهای مشتری پسند یک فضای سالم رقابتی بوجود بیاورید.
در پایان این مراسم  از سه بانوی کارآفرین بخش خمام نیز تقدیر شد.
در حاشیه مراسم افتتاحیه فرماندار و بخشدار به همراه امام جمعه بخش خمام از محصولات وصنایع دستی عرضه شده در بازارچه بازدید کردند که در حین این بازدید برخی بانوان نسبت به سرپوشیده نبودن فضا و اینکه در فصل بارندگی هستیم ابراز نگرانی کردند و  فرماندار رشت نیز به آنها قول داد بزودی با همفکری شورای شهر و شهردار این معضل برطرف خواهد شد.

 

ششمین پروژه : بهره برداری از واحد بسته بندی برنج مرزدشت

مسئول پروژه گفت : این کارخانه در زمینی به مساحت ۸۰۰ مترمربع که هزینه اجرایی آن 10000 میلیون ریال  می باشد توسط سرمایه گذار بخش خصوصی ایجادشده است .
وی افزود : ظرفیت تولید این واحد بسته بندی
۱۵۰۰ تن برنج در سال است  که در بسته های ۵ تا ۵۰ کیلوگرمی با دستگاه هایی که مشابه آن در استان گیلان نبوده است بسته بندی می شود .
 

 

هفتمین و آخرین پروژه : افتتاح پل عابر پیاده روستای گورابجیرصحرا

علی حدادی معاون توسعه منابع انسانی سازمان حمل ونقل و پایانه ها  گفت پل عابر پیاده روستای گورابجیرصحرا به طول ۳۵ متر و ارتفاع ۸/۵ متر و با اعتبار ۱۸۰ میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.
علی حدادی افزود: سرمایه گذار این طرح بخش خصوصی بوده است  که طبق قرارداد تا چند سال از تبلیغات در محل تبلیغات پل استفاده خواهدکرد و پس از پایان مدت قرارداد پل به دولت بازخواهد گشت.

 

 

 

گفتنی است : در مراسم افتتاح پروژه های بخش خمام کما فی السابق و طبق فراخوان فرمانداری جمع کثیری از خبرنگاران و عکاسان  حضور داشتند و این جامعه که در طول انقلاب نیز در ثبت وقایع واطلاع رسانی همراه و همگام مردم و مسئولین بودند در پایان مراسم نیز بهمراه مسئولین جهت تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل و شهدا در مزار شهدای خمام حضور یافتند../ع/

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna