سه شنبه 29 اسفند 1402

کامران جعفری :

تو با ملوان چه کردی استیلی ؟!!

 

کامران جعفری موسس برنامه های ورزشی، تهیه کننده :

تو با ملوان چه کردی استیلی ؟!!باشگاهی که رکورد پنج دوره حضور

پیاپی آن درفینال جام های حذفی هم چنان دست نخورده باقی مانده است !

 

 
سرویس ورزش و رسانه موج برنا -  کامران جعفری موسس برنامه های ورزشی شبکه باران ، تهیه کننده وگزارشگرورزش که با هدف نقد سازنده ورزش گیلان همیشه سعی دارد در جهت ارتقا ورزش گیلان و پیشنهاد راهکار وارد میدان شود ، اینبار در نقدی بر اولین روزهای انزوا و سقوط تیم ملوان مطلبی را به رشته قلم آورد .
 
 
کامران جعفری : این روزها وقتی تصویر حمید استیلی را درقاب تلویزیون به عنوان  مسول تیم امیدایران می بینم احساس می کنم به شعورم توهین می شود چون این آدم رافاقد صلاحیت برای خدمت درفوتبال ایران ومقصر اصلی سقوط یکی از ریشه دارترین تیم های مملکت می دانم ....
 
اگرچه  عوامل زیادی درسقوط ملوان به دسته پایین تر  موثربودند اما ایمان دارم که اگر استیلی به بندر نمی آمد ملوان سقوط نمی کرد !
 
حمید استیلی درفوتبال این مملکت  یک بازیکن بزرگ بوده وبه واسطه گل تاریخی اش به تیم ملی آمریکا همیشه مورد ستایش قرارگرفته است اما او هرگزدرمربی گری استعداد نداشته وعلیرغم تمام حمایتهایی که از اوشده همواره درجمع  شاگردان رفوزه مربیان ایران جای گرفته است .
Image result for ‫استیلی در ملوان‬‎Image result for ‫استیلی در ملوان‬‎Image result for ‫استیلی در ملوان‬‎

 استیلی درهمان هنگام که سرمربی پرسپولیس بود ،دراستادیوم آزادی وبرابر همین ملوان از سوی 80هزار تماشاگر  هو شد ومعلوم نیست که ملوان انزلی با سفارش کدام" آدمهای غیرورزشی" سکان  هدایت خود را به چنین مربی بی استعدادی سپرد ؛مربی ای که درپرسپولیس کیسه بوکس پرویز مظلومی شده بود و رفت وبرگشت به استقلال می باخت !

استیلی بعداز اینکه زمینه سقوط ملوان را فراهم کرد وتیم را به قهقرا برد دیگر درهیچ تیمی مربی نشد وحالا هروقت تلویزیون را بازکنید او را می بینید که به واسطه سفارش رفقایش دربورس همیشگی قاب تصویر قراردارد !
 
فاجعه ای که ملوان با استیلی تجربه کرد درتاریخ این باشگاه فراموش نشدنی است .
به اعتقاد صاحب این قلم کسانی که استیلی را به مربیان بومی ترجیح دادند هم چنان باید پاسخگو باشند که چرا او را به شمال  آوردند تاموجبات سقوط یکی از ریشه دارترین باشگاه های ایران  را فراهم کنند ؛باشگاهی که رکورد پنج دوره حضور پیاپی آن درفینال جام های حذفی هم چنان دست نخورده باقی مانده است !
 
درست است که بدبختی امروز ملوان نتیجه بی کفایتی های متعدداست اما دراین راه هیچ کس بی کفایت تر از استیلی درامرهدایت تیم نبود  وحالا همه می دوند تا چاله بی تدبیری های منتج به سقوط  اورا پرکنند.
Image result for ‫استیلی در ملوان‬‎Image result for ‫استیلی در ملوان‬‎

 زمانی که سپیدرود به لیگ گیلان سقوط کرده بود من با همین قدرت از بازگشت دوباره اش می نوشتم وخیلی ها می خندیدند وحالا از بازگشت دوباره ملوان می نویسم وحتم داره که قوی سپید دوباره پرواز خواهدکرد !ملوان درلیگ دسته اول پرپرشده  وهمه می دانند که صعود از دسته پایین تر بسیار مشکل تر از سقوط نکردن از دسته بالاتر است !

 
شک ندارم که روزی شادی به خانواده های بندرنشین بازخواهدگشت اما هرگز نقش پررنگ استیلی وحامیانش در سقوط ملوان فراموش نخواهدشد ...
 
                                                                                           به قلم استاد : کامران جعفری
 
 
 


 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna