سه شنبه 29 اسفند 1402

نشست خبری اداره ورزش و جوانان استان گیلان

در خصوص میزبانی تکواندو و شطرنج استعدادهای برتر

دکتر صادقی معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان گیلان:

310شطرنج باز در غالب 34 تیم  از 32 استان و طی 5 روز و

در تکواند و 400 تکواندوکار طی 2 روز با هم پیکار خواهند کرد .

 

سرویس ورزشی موج برنا – المپیاد استعدادهای برتر کشور با حضور 35 فدراسیون برگزار می شود ، المپیادی که می رود تا نوجوانانی را شناسایی کند که تیم ملی مقتدری در رشته های مختلف ساخته شود که المپیکی پرافتخار را تجربه کنیم .

نشست خبری اداره ورزش و جوانان استان گیلان در خصوص میزبانی تکواندو و شطرنج

10 صبح چهارشنبه 30 آبانماه سالن اجتماعات اداره ورزش و جوانان استان گیلان میزبان نشست خبری المپیاد استعدادهای برتر در تکواندو و شطرنج بود .

سعید علیپور مدیر روابط عمومی اداره کئل ورزش و جوانان استان گیلان ، به حضور 35 فدراسیون در المپیاد استعدادهای برتر اشاره کرد و افزود :

از 460 هزار نوجوان 15 -12 از سراسر کشور 25000 نفر در المپیاد استعدادهای برتر شرکت می کنند ، که 35 فدراسیون فدراسیون مشارکت دارند .

مدیر روابط عمومی اداره ورزش و جوانان استان گیلان به میزبانی دو رشته تکواندو و شطرنج اشاره کرد و افزود : استان گیلان در این میزبانی قصد دارد در یک پروسه محیط زیستی هم سهیم باشد که از این رو فوک کاسپین ، تالاب انزلی و ماسوله در نشان المپیاد نمایش داده شده تا بتوانیم در خصوص این سه مقوله مهم و جاذبه گردشگری استان گیلان سهیم باشیم .

دکتر صادقی معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان به علاقمندی گیلان برای میزبانی رشته های بیشتر اشاره کرد و افزود :

استان گیلان از ظرفیتهای و پتانسیل بالایی در ورزش قهرمانی دارد و از همین رو تمایل داشتیم در رشته های بیشتری سهیم باشیم ، اما وزارت ورزش و جوانان در نظر داشت تا استانهای بیشتری در این المپیاد سهیم باشد و طبق اعلام وزارت ورزش و جوانان استان گیلان در شطرنج بانوان و آقایان و در تکواندو هم در بخش بانوان میزبان خواهد بود .

دکتر صادقی به برگزاری مسابقات تکواندو در سالن کارگران و شطرنج در خانه شطرنج اشاره کرد و افزود : 310شطرنج باز در غالب 34 تیم  از 32 استان شرکت می کنند واین به این دلیل است که توابع تهران هم شرکت می کند و گیلان هم با توجه به میزبانی با 2 تیم شرکت می کند که این مسابقات 5 روز ادامه خواهد داشت و در تکواند و هم 400 تکواندوکار طی 2 روز با هم پیکار خواهند کرد .

وی در ادامه گفت : این المپیاد با عنوان استعدادهای برتر و در واقع استعدادیابی که آقای ریاست پایگاه قهرمانی و تیم استعدادیابی چهار نفره همکارانشان در روزهای برگزاری مسابقات مستقر  خواهند بود و در امر استعدادهایی که احیانا جامانده باشند ما را یاری خواهند  داد .

افتتاحیه شاد ،باشکوه و البته متفاوتی خواهیم داشت

سعید علیپور مدیر روابط عمومی اداره ورزش و جوانان ضمن دعوت از همه مردم در این مراسم افزود : امیررضا پوررمضانعلی از قهرمانان شطنج مشعل بازیها را روشن خواهد کرد و پرچم دار ما خانم مبینا نژاد خواهد بود .

دکتر صادقی معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان هم به افتتاحیه شاد ،باشکوه اشاره کرد و افزود :

افتتاحیه شاد ، باشکوه و البته متفاوتی خواهیم داشت و مشعل بازیها روشن خواهد شد تا حال و هوای المپیادی حفظ شود ، در این المپیاد هم رتبه بندی مهم است و اعلام هم می شود اما هدف نفس استعدادیابی و رسیدن به پشتوانه هایی است که بتوانیم با حمایت و هدایت آنها تیمی موفق داشته باشیم

وی با بیان اینکه افتتاحیه 10 صبح پنجشنبه اول آذرماه در مجموعه ورزشی یادگار امام ( ره) برگزار خواهد شد ، گفت : افتتاحیه باشکوهی تدارک دیده شده که امیدوارم رسانه ها مردم و خصوصا خانواده را برای حضور در این مراسم ترغیب کنند .

 مریم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان به چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود : در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی همه برنامه ها باشکوه تر و باقدرت بیشتر انجام خواهد شد و برای ایام دهه فجر هم برنامه های ویژه ای خواهیم داشت .

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان به اهمیت المپیاد استعدادهای برتر برای حضوری قدرتمند در المپیک 2022 اشاره کرد و افزود:

رده 15 -12 به همین دلیل انتخاب شده تا با شناخت برترینهای رشته های مختلف و برگزاری اردوهای متعدد و زیر نظر داشتن مراحل رشد تکنیکی و تاکتیکی این عزیزان بتوانیم تیمهای ملی قدرتمندی را مهیا سازیم .

خانم بخشی به موضوع همزمانی افتتاحیه با آغاز فعالیت راه آهن اشاره کرد و افزود :

همزمانی افتتاحیه این المپیاد با هفته وحدت و آغاز به کار راه آهن اتفاق بسیار جالب و فرخنده ای است و انشاالله با حضور مسئولین بلندپایه ای که برای این افتتاح می آیند و حضورشان در مراسم المپیاد بتوانند نسل آینده ورزش قهرمانی ما را دلگرم کنند .

وی به برگزاری باشکوه و شاد افتتاحیه اشاره کرد و افزود :

تمامی هیئتهای ورزشی دعوت شده اند و انشالله پس از روشن شدن مشعل بازیها و رژه تیمهای حاضر بتوانیم مسابقات را باشکوه برگزار کنیم تا خاطره ای شیرین از گیلان در یادها ثبت شود .

وی در پایان به 3 مقوله مهم در گردشگری یعنی تالاب انزلی ، ماسوله و فوک کاسپین اشاره کرد و افزود :

در نظر داشته و داریم تمام مواهب ورزش و جوانان لحاظ شود و از همین رو در طرح بازیها از این 3 مقوله مهم استفاده شد .

 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna