سه شنبه 29 اسفند 1402

میزبانی کتابخانه های گیلان از بیش از دویست برنامه فرهنگی همزمان با هفته کتاب

 

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان در آستانه هفته کتاب عنوان کرد؛

میزبانی کتابخانه های گیلان از بیش از 200برنامه فرهنگی همزمان با هفته کتاب

 

 

 

 

سرویس فرهنگی موج برنا - سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان در آستانه هفته کتاب عنوان کرد؛ میزبانی کتابخانه های گیلان از بیش از 200برنامه فرهنگی همزمان با هفته کتاب پریسا کرمی از برگزاری بیش از200برنامه فرهنگی همزان با آغاز هفته کتاب در کتابخانه های عمومی سراسر استان گیلان با مشارکت دستگاه های مختلف اجرایی و فرهنگی استان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان با تاکید بر گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه گفت: امروز کتابخانه‌های عمومی محلی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی برای اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده‌ها شده‌اند.
کرمی با تاکید بر اجرای برنامه های مختلف با بهره گیری از خلاقیت کتابداران استان گیلان در طول سال، ایجاد لذت خواندن و جذابیت در فعالیت کتابخانه ها را مهمترین هدف این مجموعه عنوان کرد و گفت: کتابداران پرتلاش در کتابخانه های عمومی سراسر استان اقدامات متنوعی با هدف معرفی خدمات کتابخانه ها در دست اقدام دارند که در هفته کتاب به نمایش خواهند گذاشت.
وی با اشاره به برگزاری هفته کتاب از 19 تا 30 آبان تصریح کرد: بیست و ششمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار با شعار «حال خوش خواندن» در استان با اجرای بیش از200 برنامه فرهنگی متنوع نظیر، گشایش نمایشگاه کتاب در سراسر استان، اقدامات خلاقانه برای نخستین بار در کشور و فعالیت های اجتماعی و آموزشی برگزار خواهد شد.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین نقش ویژه دستگاه های مختلف استان در برگزاری برنامه های هفته کتاب را یادآور شد و بر تعامل، هماهنگی و برنامه‌ریزی برای اجرای فعالیت‌های محتوایی با سازمان‌ها و نهادهای مردمی و فرهنگی استان تاکید کرد.
برگزاری جشنواره دوچرخه سواری با شعار "رکاب شاد برای کتاب" در رشت
وی با اعلام برنامه های مختلف فرهنگی استان در هفته کتاب از برگزاری جشنواره دوچرخه‌سواری با عنوان «رکاب شاد برای کتاب» همزمان با 24آبان و گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار خبر داد و گفت: این جشنواره، ساعت9 صبح روز پنجشنبه(24آبان) با حضور کودکان سنین 7تا ۱۲ سال از کتابخانه عمومی مشارکتی کوشیار گیلانی(بوستان ملت) تا کتابخانه عمومی کودکان باران (امین ضرب) با اجرای برنامه های شاد و مفرح نظیر شاهنامه خوانی، قصه خوانی، اجرای سرود توسط اعضای کودک، قرعه کشی و اهدای جوایز نفیس به کودکان با همکاری 10دستگاه فعال در زمینه های فرهنگی برگزار می‌شود.
گشایش غرفه کتابخانه های عمومی استان در نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان
کرمی همچنین ایجاد غرفه اداره کل کتابخانه های عمومی استان در چهاردهمین نمایشگاه کتاب گیلان با اجرای برنامه های فرهنگی را از دیگر برنامه های فرهنگی در این هفته و با محوریت انجام فعالیت های فرهنگی در حوزه کودکان و خانواده ها عنوان کرد و گفت: در طول مدت برگزاری این نمایشگاه عضویت رایگان کتابخانه های عمومی در سراسر استان همچون سال های گذشته را خواهیم داشت.
عضویت رایگان کتابخانه ها در روز24 آبان
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان در روز پنج‌شنبه(24 آبان) به مناسبت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، تصریح کرد: بیش از 59 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند که با توجه به جمعیت استان باید به 420 هزار نفر افزایش یابد.
وی دعوت از عموم مردم برای عضویت در کتابخانه ها را از اهداف مجموعه عنوان کرد و گفت: نامگذاری هفته کتاب سال جاری با عنوان "حال خوش خواندن" فرصتی برای آشتی بیشتر مردم با کتاب و کتابخوانی خواهد بود.
اجرای طرح گیل آموج در رشت
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین جلب مشارکت بخش خصوصی و موسسات خدمات رسان در زمینه های فرهنگی و خصوصا ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه را از محورهای اصلی فعالیت های اداره کل کتابخانه های عمومی استان برشمرد و بهره مندی از ظرفیت این بخش در ارتباط موثر و دوسویه با مردم را مهمترین مزیت این اقدام عنوان کرد.
کرمی یکی از مهمترین برنامه های مجموعه کتابخانه های عمومی استان در هفته کتاب را آغاز طرح استانی "گیل آموج" به معنای آموختن به زبان محلی گیلان در روز یکشنبه(20آبان) با همکاری موسسه حمل و نقل اسنپ در شهر رشت و با تجهیز100دستگاه خودرو اسنپ عنوان کرد و گفت: در اجرای این طرح چکیده ای از کتاب های موجود در کتابخانه ها جهت ترغیب مسافرین درون شهری و پر کردن اوقات اندک بطالت آنها در فضای داخل خودروهای اسنپ و در محفظه های ویژه ای جای گذاری خواهد شد.
دیدار کتابداران با خانواده معظم شهدا و چهره های فرهنگی
وی در ادامه دیدار مسئولین و کتابداران کتابخانه های عمومی با خانواده معظم شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم و چهره های مطرح فرهنگی گیلان را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد و گفت: کتابداران و مسئولین مجوعه کتابخانه های استان در این هفته سعی خواهند کرد با حضور در منزل افراد تاثیرگزار در استان از ظرفیت ایشان در برنامه های این مجموعه و رهنمودهای آنها بهره مند شوند.
از برگزاری نشست های کتاب خوان برای کارشناسان ستادی تا نقد و رونمایی کتاب
پریسا کرمی با اشاره به رونمایی از 5 عنوان کتاب در این هفته گفت: از این تعداد 2کتاب تالیفی توسط نونهالان عضو کتابخانه های عمومی استان در مراسم تکریم کتابداران برتر استان رونمایی و به عموم معرفی خواهند
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برگزاری 157نشست کتاب خوان، گشایش نمایشگاه های مختلف در کتابخانه های عمومی سراسر استان، بازدید مسئولین و  دانش آموزان مدارس از کتابخانه ها، برگزاری 37مسابقه کتابخوانی، نقد و بررسی 13 عنوان کتاب و اجرای برنامه های فرهنگی برای کودکان عضو کتابخانه های عمومی را از دیگر فعالیت های کتابداران استان در این هفته عنوان کرد.
تجلیل از کتابداران برتر و فعالین رسانه ای استان گیلان در حوزه کتاب
پریسا کرمی همچنین برگزاری آیین تجلیل از فعالین عرصه کتاب و کتابداران برتر کتابخانه های عمومی استان گیلان در ایام هفته کتاب را از دیگر برنامه های این اداره کل عنوان کرد و گفت: این برنامه با حضور استاندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان، معاونین استاندار، فرمانداران، شهرداران، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئولین نهاد کتابخانه های عمومی کشور، کتابداران، مسئولین استانی، اعضای فعال کتابخانه ها واصحاب رسانه ساعت9صبح روز یکشنبه(20ابان) در تالار الغدیر استانداری گیلان برگزار می شود.
کرمی در پایان با اظهار امیدواری نسبت به برگزاری باشکوه برنامه های پیشبینی شده در سطح استان، نتایج مثبت و سازنده این اقدامات فرهنگی را در پویایی کتابخانه ها و رشد آگاهی های اجتماعی در زمینه کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.
Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna