چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

 

غرفه انتقال خون استان گیلان در نمایشگاه دستاوردهای ورزش گیلان

 

احمد مرادی مدیرکل انتقال خون استان گیلان :

ورزشکاران و جوانان پهلوان سفیران سلامتی و نشاط و

حامیان اهدای خون هستند

 

 

 

سرویس سلامت موج برنا - دکتر احمد مرادی ضمن دعوت از جامعه پهلوان و قهرمان پرور ورزش به مشارکت در امر اهدای خون و نجات جان بیمار در هفته تربیت بدنی و ورزش گفت : ورزشکاران با تعهد اجتماعی نقش موثری در ترویج فرهنگ اهدای خون در جامعه دارند و مشارکت آنها می تواند به خوبی فرهنگ اهدای خون در جامعه را گسترش دهد.

وی  افزود : فرهنگ اهدای خون یکی از جلوه های بزرگ اخلاق انسانی است که با دین مبین اسلام و هویت ایرانی گره خورده و در سایه این بخشش، خیر کثیر معنوی و برکات متعددی حاصل می شود.

مدیرکل انتقال خون استان گیلان اظهار داشت : ورزشکاران با اهدای خون به نوعی به تعهد اجتماعی خود عمل کرده و احساس مسئولیت می کنند .

وی با اشاره به اینکه ورزشکاران نقش تأثیرگذاری در سلامت جامعه عهده‌دار هستند، گفت  : یقینا حضور آنان در امر خداپسندانه اهدای خون و فرآورده های خونی، پلاکت فرزیس و سلولهای بنیادی اثبات می‌کند که ورزشکاران علاوه بر تضمین سلامتی خود و جامعه از مسئولیت‌های اجتماعی خود غافل نیستند.

دکتر مرادی در پایان خاطر نشان شد :  هر شهروند کشور و استان با اهدای خون خود ؛ آن را به یک فرهنگ مبدل سازد.

روابط عمومی انتقال خون استان گیلان : هفته تربیت بدنی و ورزش در سال 97 سرآغاز تبلوری دیگر در حوزه جوانان و تربیت بدنی و ورزش استان گیلان  بود ، تیمی که شاید سالها در کنارهم کار کرده بودند با نگرشی متفاوت وارد عمل شد . افراد و اسامی در اداره ورزش و جوانان استان گیلان نقش آفرینان سالیان اخیر بودند و پستها و عنواین تغییر یافته بود . دکتر مریم بخشی به عنوان اولین بانو عنوان مدیرکل ورزش و جوانان عهده دار این مسئولیت خطیر شده بود ، هاشم اسماعیلی و سعید علیپور به عنوان معاونت جوانان و مدیر روابط عمومی همکاری داشتند و دکتر صادقی به عنوان معاونت ورزشی به کادر اجرایی اضافه شد .

هفته تربیت بدنی و ورزش امسال با یک نشست خبری آغاز شد و رسما به دو رویداد بزرگ اشاره شد ، ابتدا تور جهانی والیبال ساحلی با میزبانی منطقه آزاد انزلی و هیئت والیبال استان گیلان و 265 برنامه و طرح ورزشی که توسط دکتر صادقی معاونت ورزشی و دکتر بخشی معرفی شد .

 در میان برنامه ها اعلام شده " اولین نمایشگاه دستاورد ورزش استان " هم در دستور کار قرار گرفت ، نمایشگاهی که قرار بود در مجموعه ورزشی یادگار امام ( ره )  برگزار شود و در ابتدا خانواده ها جهت استعدادیابی در غرفه پایگاه قهرمانی حاضر شوند و سپس هیئتهای ورزشی به نمایش رشته ورزشی خود بپردازند و در صورت تایید خانواده در این هیئت با فرآیند رایگان آموزش در ماه اول ثبت نام کنند و با 33% تخفیف بیمه ورزشی شوند .

روابط عمومی انتقال خون استان گیلان ؛ با فراخون هیئتهای ورزشی جهت حضور در نمایشگاه موضوع اعلام آمادگی انتقال خون گیلان  جهت حضور در نمایشگاه در اتاق فکری با حضور دکتر مرادی مدیرکل انتقال خون گیلان ، دکتر طالبیان و دکتر ایزدی پور در میان گذاشته شد و با توجه به حضور جامعه ورزش ، موزه یادگاریهای سفیران ورزشی و جذب و حمایت هر چه بیشتر جامعه ورزش اهمیت این حضور مطرح گردید که خوشبختانه این مهم در دستور کار قرار گرفت .

موضوع نمایشگاه در بخش اجرایی به اداره ورزش و جوانان رشت سپرده شد و موضوع غرفه انتقال خون استان گیلان هم مورد موافقت قرار گرفت و همزمان با افتتاح این نمایشگاه انتقال خون استان گیلان در 4 بخش در نمایشگاه فعالیت نمود :

 1- ارائه بروشور و مشاوره در خصوص اهدا خون

2-نمایش یادگاریهای سفیران ملی و بین الملللی

3-ثبت بخش هسته جوانان جهت فراخوان اهدا خون و پلاکت

4-دعوت ، بسط و گسترش همکاریهای هرچه بیشتر هیئتهای ورزشی درراستای توسعه فرهنگ سازی اهداخون

شایان ذکر است این نمایشگاه همه روزه از ساعت 10 الی 13 و عصرها 16 الی 21 مشغول ارائه خدمات بوده است .

در مدت نمایشگاه نشستهای متعددی با هیئتها و باشگاههای ورزش برگزار شد و جهت حضور گروهی هیئتهای جودو ، ووشو ، رزم آرش ، هندبال ، بولینگ و بیلیارد ، ورزش همگانی ، انجمنهای ورزشی ، والیبال ، کوهنوردی ، تیراندازی و تیرکمان پرسپولیس رشت ، سوارکاری و چوگان ، کونگ فو و هنرهای رزمی ، وزنه برداری ، اسکیت و اسکیت هاکی ، کشتی ، زیمناستیک ، روستایی و عشایری ، معلولین و جانبازان ، ناشنوایان ، نابینایان و کم بینایان ، معاونت جوانان ، هیئت پزشکی ، ورزشی و  بسکتبال در زمان بندیهای مختلف اعلام آمادگی شد .

رکورد شکنی شکستن سنگ شعله ور با سر توسط سینا جدی کونگ فو کار گیلانی و اهدا کنندگان مستمر خون

در این نمایشگاه ، حرکات و نمایش زیمناستیک ، اسکیت ، رزمی کاران ، سوارکاران ،  تیرو کمان مورد استقبال قرار گرفت ، اما سینا جدی کونگ  فو کار  گیلانی و بین المللی در  بخش  نمایش هنرهای رزمی  و تیم همراهش ( جومونگ گیلان ) مورد استقبال قرار گرفت ، سینا جدی 30 سنگ شعله ور را با ضربه سر شکست که در نوع خود رکوردی را ثبت کرد .

اهدا یادبودهای ورزشی توسط هیئتهای ورزشی و ورزشکاران

در مدت نمایشگاه مسئله فرهنگی سازی و حضور در توسعه فرهنگ و ایثار مطرح شد

و تعداد زیادی از هیئتها برای اهدا یادبود حضوری یافتند و هیئتهای رزم آرش ،

اسکیت ،جودو ، بولینگ و بیلیارد ، کونگ فو مقرر شد با حضور در سازمان

هدایای خود را به موزه اهدا کنند ، اما جناب آقای سعید عزیزی  مربی کیوکشین

کاراته مدال و کاپ تیمی خود در قهرمانی کشور را اهدا کرد .  

 

پنج روز طلایی با برگزاری اختتامیه ای باشکوه و تجلیل انتقال خون استان گیلان از  برگزار کنندگان

نمایشگاه در پنج روز پر فروغ و طلایی برگزار شد و تمامی غرفه هایی که با برنامه  ریزی عمل کرده بودن بازخورد خوبی گرفتند ، انتقال خون استان گیلان هم با یک آمار قابل قبول در پنج روز بازخورد خوبی گرفته است ، اما در یک اختتامیه باشکوه طی مراسمی از هیئتهای حاضر قدردانی شد .

 

در این مراسم دکتر احمد مرادی مدیر کل انتقال خون استان گیلان هم یکی از سخنرانان بود ، وی با اشاره به اهمیت سلامت و موقعیتهای اجتماعی ورزشکاران و اهمیت حضورشان در این بخش سلامت ، افزود :

حضور ورزشکاران و سفیران ورزشی موجب دلگرمی و اطمینان خاطر است ، همچنین با تفکرات فرهنگ سازی می توانند این سازمان را یاری رسانند .

دکئتر مرادی از برگزاری باشکوه نمایشگاه قدردانی کرد و افزود : اتفاق بزرگی در  استان گیلان رقم خورد تا ورزشکاران و علاقمندان ورزش ضمن دیداری که خواهند داشت با تنوع رشته ها آشنا شوند .

در ادامه این مرسم  دکتر مریم بخشی  مدیرکل ورزش اداره ورزش و جوانان ، دکتر صادقی معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان ، هاشم اسماعیلی معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان ، سعید علیپور مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان گیلان ، نعمت پور مدیر حراست اداره کل ورزش و جوانان ، کاوه قدسی ریاست اداره ورزش و جوانان به عنوان سفیران انتقال خون استان گیلان معرفی شدند .

یادآور شود کامران جعفری تهیه کننده و گوینده رسانه ملی از حامی اداره کل انتقال خون استان گیلان اجرای اختتامیه این مراسم را برعهده داشت که به شایستگی برگزار گردید  که جای تقدیر و تشکر دارد ، در زمان حضور مدیران و پرسنل اهدا خون نوید و نعیم یحیایی خواننده و نوازنده و آهنگساز گیلانی که به تازگی در جمع حامیان حضور دارند ، در نمایشگاه حاضر شدند .  








 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna