سه شنبه 29 اسفند 1402
 
 
 
بازدید رییس سازمان پدافند غیر عامل کشوراز منطقه آزاد انزلی
 
 
رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور در بازدید از منطقه آزاد انزلی
اقدامات ارزشمندی در حوزه زیر ساخت در منطقه آزاد انزلی در حال پیگیری و انجام است
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 سرویس گردشگری موج برنا -رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور در بازدید از منطقه آزاد انزلی :اقدامات ارزشمندی در حوزه زیر ساخت در منطقه آزاد انزلی در حال پیگیری و انجام است

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور با رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان دیدار و پیرامون توسعه همکاریهای مشترک با بهره مندی از ظرفیت ها و زیرساختهای این منطقه تبادل نظر کردند.

بنا بر این گزارش سرتیپ پاسدار دکتر غلامرضا جلالی با اشاره به اینکه بندر کاسپین در توسعه اقتصادی و احیاء جاده ابریشم نقشی ملی و بین المللی ایفا کرده و ارتباط کشور با آسیای میانه و چین را تقویت می کند، بیان کرد : ایجاد یک مسیر موازی انتقال کالا به صورت زمینی از چین به کشور از طریق بنادر شمالی رویکردی راهبردی برای کشور دارد و از ارزش بالایی برخوردار است که از سوی منطقه آزاد انزلی در دست پیگیری و اجرا بوده و فعالیت های مثبت و ارزشمند دیگری نیز در این منطقه در حال پیگیری و انجام است.

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به اینکه در بازدید از منطقه آزاد انزلی شاهد انجام اقدامات مثبت در حوزه ایجاد زیر ساخت ها به خصوص در بخش بندری بودیم، اظهار کرد: ماموریت و نقشی که از سوی شورایعالی مناطق آزاد برای این منطقه پیش بینی شده بود به درستی ایفا شده و با استفاده از مشارکت بخش خصوصی منطقه آزاد انزلی توانسته به رسالت هایش عمل کند.

وی با بیان اینکه ایجاد صنایع تبدیلی محصولات تولیدی استان گیلان و صادرات آن به خارج از کشور جهت مرتفع نمودن مشکلات موجود در این زمینه یکی از رویکرد های مهم این منطقه می باشد که لازم است تداوم پیدا کند، تصریح کرد: در زمینه تجاری سازی و یا بسته بندی محصولات استان همچون برنج و چای فعالیت های مثبتی می توان انجام داد و باید اقداماتی که جهت صادارت برخی از محصولات تولیدی استان توسط منطقه آزاد انزلی صورت پذیرفته، ادامه پیدا کند.

دکتر رضا مسرور نیز در این نشست با اشاره به نقش مهم منطقه آزاد انزلی در توسعه مبادلات تجاری اظهار داشت: بندر کاسپین در مسیر کریدور ترکیبی چین، آکتائو، انزلی قرار دارد و انتقال کالا از این مسیر از لحاظ زمان و هزینه به صرفه بوده است.

مدیرعامل سازمان در ادامه بندر کاسپین را تنها بندر نسل سوم حوزه خزر دانست و عنوان کرد : ایجاد زیر ساخت های مناسب ، پسکرانه وسیع ، آبخور بالا و استقرار شهرک صنعتی شماره ۲ این منطقه در پسکرانه از مهم ترین ویژگی های بندر کاسپین بوده که توان صادراتی و ترانزیتی کشور را در منطقه افزایش داده است.

رییس هیات مدیره سازمان با بیان اینکه یکی از اولویت های این سازمان تبدیل شدن به هاب داد و ستد کالا های استراتژیک منطقه است بیان کرد: علاوه بر توسعه زیرساختها و فعالسازی کریدورها، ایجاد واحدهای تولیدی و صنایع بسته بندی، های تک و پوشاک و توسعه گردشگری دریایی با ایجاد بزرگ ترین مارینا کشور و بهره گیری از اقتصاد دریا محور از دیگر برنامه های سازمان منطقه آزاد انزلی است.

وی با اعلام اینکه تراز تجاری منطقه آزاد انزلی مثبت است خاطرنشان کرد: رشد شاخص های اقتصادی، توسعه اشتغازایی، بهبود فضای کسب و کار و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی از دیگر دستاوردهای این سازمان است.

در ادامه این نشست طی حکمی از سوی سرتیپ پاسدار دکتر غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور، دکتر رضا مسرور به عنوان رییس پدافند غیر عامل منطقه آزاد انزلی منصوب شد و در این حکم با توجه به اهمیت و حساسیت منطقه آزاد انزلی به لحاظ سیاسی، امنیتی، دفاعی و اقتصادی و با در نظر گرفتن راه اندازی ساختار و سازمان مناسب برای پدافند غیرعامل در این منطقه، به انجام مطالعات طرح جامع پدافند غیر عامل به منظور دسته بندی و اولویت بندی زیرساخت ها و آسیب شناسی آن ها به انواع تهدیدات متصور، اعلام ملاحظات و الزامات پدافند غیر عامل در کلیه فعالیت ها به منظور کاهش آسیب پذیری و استمرار خدمات ضروری و دستیابی به آمادگی مطلوب و مصونیت بخشی زیر ساخت های مربوطه، تهیه طرح مدیریت بحران ناشی از جنگ و پیش بینی و اجرای تمهیدات مصون ساز تبادلات اقتصادی و بین المللی مورد نیاز کشور تاکید شد.

در پایان این نشست سردار جلالی به همراه دکتر مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و مدیران و معاونین این سازمان به همراه مدیرکل پدافند غیر عامل استان گیلان از زیرساخت های تجاری، بندری و گردشگری این منطقه شامل مجموعه آکواریوم، مرکز تفریحات دریایی، مارینا و مجتمع بندری کاسپین بازدید کردند

 
Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna