سه شنبه 29 اسفند 1402
رییس سازمان برنامه و بودجه خبر داد:

پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات ارزان‌ قیمت

برای جبران خسارات سیل در گیلان

 

معاون رئیس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به کمک‌های دولت به آسیب دیدگان حادثه سیل اظهار کرد: بخشی از کمک‌های دولت بلاعوض بوده و بخشی به‌صورت تسهیلات ارزان پرداخت می شود..

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ساعاتی قبل نشست بررسی ابعاد سیل اخیر در گیلان و آثار سوء آن با حضور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه ،محمدرضا تابش رئیس بنیاد مسکن کشور و حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این نشست هریک از دستگاه های عضو ستاد بحران به بیان اقدامات خود در سیل اخیر و میزان خسارت وارد شده به ابنیه و تاسیسات زیربنایی و روبنایی پرداختند.

دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان با تقدیر از مسئولان کشوری به جهت پیگیری های مستمر و سفر به گیلان جهت ارزیابی میزان خسارت اظهار داشت: خوشبختانه هم افزایی مطلوبی برای حل مشکلات پیش آمده در استان وجود دارد.

وی از مسئولان خواست تا در جهت بهبود وضعیت پیش آمده و بازسازی تخریب ها با نگاهی خردمندانه و پشتکاری جهادی تلاش کنند.

محمدرضا تابش نیز در ادامه با اشاره به حجم خسارت وارد شده به استان به ویژه در بخش پل ها و محورهای مواصلاتی گفت: برای رفع این مشکل و کاهش نگرانی های عمومی تسهیلات بلاعوض 4درصد برای روستاییان و 5درصد برای شهرنشینان در نظر گرفته شده که در روزهای آتی اقدامات اولیه آن صورت می گیرد.

دکتر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور هم در ادامه بهه ارزیابی خود از میزان خسارت سیل اخیر در دو استان گیلان و مازندران اشاره کرد و گفت:خوشبختانه عزم مسئولان استانی برای حل این معضل بسیار مطلوب است و تعامل خوبی برای کاهش بحران در دو استان وجود دارد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه سیل در گیلان به ابنیه ،زیرساختها و مزارع خسارات بسیاری وارد کرده، افزود: بخشی از خسارات به مردم واردشده که توسط هیئت دولت در حال ارزیابی است.

نوبخت با اشاره به کمک‌های دولت به آسیب دیدگان این حادثه تصریح کرد: بخشی از کمک‌های دولت بلاعوض بوده و بخشی به‌صورت تسهیلات ارزان پرداخت می شود.

وی با تأکید به اینکه برآوردهای اولیه خسارت ناشی از سیل توسط استانداری گیلان و مازندران حداکثر تا بعدازظهر فردا اعلام میشود بیان کرد: در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت گزارشی از مشکلات به وجود آمده را مطرح می کنم تا تقسیم‌کار و تخصیص بودجه در اسرع وقت انجام می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور با ابراز همدردی با آسیب دیدگان سیل اخیر در گیلان افزود: صبر و استقامت مردم در برابر این مشکلات قابل تقدیر است؛لذا باید تمام مدیران به پاس این همکاری ارزشمند با جدیت برای بهبود امور گام برداریم.

دکتر نوبخت از تلاش های استاندار گیلان در سیل اخیر و مدیریت خوب ایشان تقدیر کرد و گفت: دکتر سالاری در همان روزهای ابتدایی و زودتر از دیگر استان های سیل زده گزارش های مکرر خور و بودجه مورد انتظار را اعلام کردند و به صورت مستمر به دنبال جذب بودجه و تخصیص منابع اعتباری برای بازسازی و بهسازی مناطق آسیب دیده در جریان سیل هستند.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna