سه شنبه 29 اسفند 1402

اهدای خون

رئیس پلیس و کارکنان راهنمایی و رانندگی گیلان در هفته نیروی انتظامی

 

سفید پوشان پلیس راهور همگام با سفیدپوشان انتقال خون ،

همگامی در امنیت عمومی و سلامت اجتماعی و راهها تا سلامت بیماران

 

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان گیلان جناب سرهنگ محمدرضا محمدی رئیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان به همراه کارکنان در هفته نیروی انتظامی با حضور در اداره کل انتقال خون گیلان خون خود را اهدا کردند.

در ادامه به اهداکنندگان مستمرخون پلیس راهنمایی و رانندگی برای شرکت در  طرح تزریق رایگان واکسیناسیون هپاتیت ب از دفتر برنامه ریزی ، حفظ و جذب اهداکنندگان انتقال خون معرفی نامه تقدیم شد.

شایان ذکر است : اهداکنندگان مستمر خون با در دست داشتن معرفی نامه تزریق واکسن هپاتیت ب می توانند به یکی از مراکز بهداشت ذکر شده در برگه مراجعه و واکسن را بصورت رایگان تزریق کنند.

دلاور مردان عرصه امنیت و انضباط اجتماعی از نزدیک با اهدای پلاکت در انتقال خون نیز آشنا شده و حمایت خود را اعلام نمودند.

پلاکت جزء حیات بخش خون است که برای بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان ضروری است.

**شرایط اهدای پلاکت                                    

 تمام شرایطی که برای اهدای خون لازم است برای اهدای پلاکت هم ضروری است اگر فردی خواست پلاکت اهدا کند نباید تا سه روز قبل از اهدای پلاکت داروهای ضد التهابی و آسپرین مصرف کند.

**تعداد دفعات اهدای پلاکت در یک سال

هر فرد سالم در کشور،مردان چهار بار و زنان سه بار در سال می توانند خون اهدا کنند در صورتی که اهدای پلاکت تا 24 بار در سال جایز است.

دفعات اهدای مجاز پلاکت فرزیس برای فرد اهدا کننده پلاکت دو بار در هفته است و حداقل باید 48 ساعت بین دفعات پلاکت فرزیس فاصله در نظر گرفته شود و مدت نگهداری پلاکت در کیسه های مربوطه سه روز پس از تولید است.

در زمان حاضر بیشتر مراکز انتقال خون استان ها در کشور مجهز به دستگاه پلاکت فرزیس هستند که قادر خواهند بود پلاکت مورد نیاز بیماران را با بهترین کیفیت و با بهره گیری از مناسب ترین روش های ممکن تهیه و در اختیار نیازمندان به این ماده حیاتی قرار دهند.

از هم استانی های گرامی  برای اهدای پلاکت همه روزه در ساعت اداری بجز پنجشنبه ها به انتقال خون استان واقع در میدان فرهنگ خیابان آزادگان جنب مرکز بهداشت استان  دعوت می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پرسنل اهداکننده خون پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با حضور در کنار اهداکننده مستمر پلاکت حمایت خود را از فرهنگ سازی اهدای پلاکت اعلام کردند.

 

اهداکننده مستمر خون پلیس راهنمایی رانندگی استان گیلان معرفی نامه تزریق رایگان واکسن هپاتیت ب دریافت نمود

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna