سه شنبه 29 اسفند 1402
 
 
سمینار تحلیلی بر محیط کسب و کار،
تهدیدات و فرصت های پیش رو در منطقه آزاد انزلی برگزار شد
 
 
 با حضور دکتر رضا مسروررییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزادانزلی
 سمینار «تحلیلی بر محیط کسب و کار، تهدیدها و فرصت های پیش رو»
 در مرکز همایشهای منطقه آزاد انزلی برگزار شد .
 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی ، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان در سمینار «تحلیلی بر محیط کسب و کار، تهدیدها و فرصت های پیش رو» که در مرکز همایشهای منطقه آزاد انزلی برگزار شد، در دو بخش ضمن تشریح و بررسی وضعیت اقتصادی کشورهای منطقه و همسایگان ایران، قطب های اقتصادی بین المللی و اقتصادهای رو به رشد، به تحلیل بررسی اقتصاد داخلی با محوریت نوسانات ارزی و راهکارهای برون رفت از آن پرداخت.

دکتر رضا مسرور در این همایش که به همت انجمن کارآفرینان و سرمایه گذاران منطقه و با حضور فعالین اقتصادی، بازرگانان،صادرکنندگان، تولیدکنندگان، مدیران و چهره های دانشگاهی استان گیلان برگزار شد. چشم انداز سرمایه گذاری و اقتصادی کشورهایی همچون آمریکا، چین، روسیه، عراق، ارمنستان، ترکیه، گرجستان، افغانستان، امارات، کانادا، استرالیا و کشورهای اروپایی را بررسی و تحلیلی از روند قیمت ارز و عوامل تاثیرگذار بروی آن برای فعالین اقتصادی کشور ارائه کرد و به بررسی علمی محیط کسب و کار داخلی و بین المللی در شرایط کنونی و افق پیش رو پرداخت.

رییس هیات مدیره سازمان در بخش نخست همایش با بررسی شاخص های بورس، مِلک، فرایندهای اقتصادی و سیاست های ارزی؛ وضعیت اقتصادی کشورهای مختلف را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در بخش دوم سخنرانی خود به بررسی وضعیت ارزی کشور پرداخت و عوامل موثر بر نوسانات نرخ ارز را برشمرد و با پیش بینی نرخ ارز در آینده، نحوه کنترل ارز از سوی بانک مرکزی را بررسی کرد و در نهایت اثرات نرخ ارز را بر کسب و کار کشور مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و قیمت بالای ارز  برای کسب و کارهای متکی بر واردات را مخرب ارزیابی کرد.

وی در ادامه بخش دوم از همایش ضمن بررسی تاریخچه جنگ های ارزی در تاریخ و نحوه مدیریت این بحران ها از سوی کشورها؛ بهره وری، تورم، سرعت گردش و حجم پول کشور را از مهمترین متغیرهای موثر بر قیمت ارز عنوان نمود و پرداخت سود بالا به سپرده های بانکی را یکی از مهمترین عوامل افزایش نقدینگی و مشکلات اقتصادی کشور برشمرد.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna