سه شنبه 29 اسفند 1402

تایید کیفیت فرایند تهیه فرآورده پلاسما در استان گیلان بر اساس اصول GMP  توسط ممیزین اروپا

 
دکتر مرادی مدیرکل انتقال خون گیلان از تایید موسسه آلمانی جهت ارسال پلاسمای خون گیلان به خارج از کشور خبر داد و گفت : انتقال خون گیلان تاییدیه  رعایت اصول بهینه تولید پلاسما را از موسسه پاول ارلیخ آلمان دریافت کرد. 
 
سرویس سلامت موج برنا  و به گزارش روابط عمومی انتقال خون استان گیلان،« دکترشرنر »  و همکارانشان از موسسه پاول ارلیخ آلمان پس از بازرسی 2 روزه 8 و 9 مهرماه 1397 از بخش فرآیند تولید پلاسما از مرحله اهدای خون تا ذخیره‌سازی را مورد ارزیابی فنی قرار داد و صحت تمام فرآیندهای اجرایی بخش های فنی انتقال خون گیلان جهت  ارسال پلاسما و پالایش و تولید داروهای مشتق پلاسما به شرکت آلمان را تایید کرد.  
 
بازدید از سالن اهدای خون،آزمایشگاه تولید فرآورده و انبار مرکزی ، بازدید از آزمایشگاه غربالگری، بخش کنترل کیفی، سردخانه منفی 30 درجه سانتیگراد و بررسی سیستم سامایش، خطوط ارتباطی شبکه و فرآیندهای تضمین کیفیت در طی دو روز برنامه بازرسی دکتر شرنر از انتقال خون گیلان  انجام شد . وی همچنین از سامانه مجهز خونگیری سازمان واقع در میدان شهرداری رشت نیز بازدید کرد. 
 
یادآور می شود : با حضور دکتر کریم شمس  معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون ایران و کارشناسان ستاد مرکزی پیش از بازرسی خارجی از مراکز انتقال خون گیلان  به هدف ارزیابی و بررسی سطح استقرار و مطابقت فرآیندهای اداره کل انتقال خون استان گیلان با اصول و استانداردهای GMP ، ممیزی این مرکز جهت دریافت مجوز ارسال پلاسما جهت توليد داروهاي مورد نياز بيماران در راستاي فرآيندهاي تهيه و توليد خون و فرآورده هاي پلاسمايي سالم، بازدید بعمل آمد. 
 
دکتر کریم شمس معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون ایران با اشاره به نیاز سالانه 600 هزار لیتر پلاسما در کشور، عنوان کرد :  افزایش شرکت‌های طرف قرارداد به منظور تولید داروهای مشتق از پلاسما می‌تواند کمک شایانی به کشور در مسیر خودکفایی و تامین 100 در صدی این نیاز از طریق پلاسمای ایرانی باشد. 
 
معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون ضمن تقدیر و تشکر از تلاشهای کارکنان انتقال خون گیلان کسب مجوز ارسال پلاسما از شرکت آلمانی را تبریک گفت و خاطرنشان شد : امید است انتقال خون گیلان با گام برداشتن در راستای اصلاح و بهبود فرآیندهای اهدای خون وگسترش واحد فرآورده در آینده موفقیت های بیشتری کسب نماید. 
 
در ادامه مدیر کل انتقال خون استان گیلان از حمایت معاونان و مدیران ستاد مرکزی به ویژه دکتر علی اکبر پورفتح‌اله  مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران و همچنین تلاش و همراهی دکترکریم شمس معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون و همکارانشان  برای کسب این موفقیت تقدیر و تشکر کرد. 
 
مدیرکل انتقال خون گیلان اظهارکرد: سازمان انتقال خون از خون های اهدایی چند فراورده به دست می آورد که یکی از آنها پلاسما است. 
 
وی بیان کرد: داروهای مشتق از پلاسما نظیر فاکتورهای انعقادی و آلبومین بسیار گران قیمت بوده و تهیه آن نیازمند هزینه بسیار بالایی است. 
 
مدیرکل انتقال خون گیلان تاکید کرد: پلاسماهای ارسالی علاوه بر اینکه نقش مهمی در صرفه جویی ارزی دارند، موجب افزایش سلامت بیماران نیازمند به فرآورده های تولیدی از پلاسما نیز می شوند. 
 
در بین کشورهای آسیایی و همچنین اسلامی فقط ایران است که با ورود به عرصه تولید پلاسما و قرار داد با شرکت‌های دارویی معتبر جهانی توانسته است تاییدیه کیفی از موسسه پاول ارلیخ آلمان را دریافت کند.

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna