سه شنبه 29 اسفند 1402
 
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان؛

امدادرسانی به مناطق سیل زده با جدیت در حال انجام است

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان؛

امدادرسانی به مناطق سیل زده با جدیت در حال انجام است ،

خسارت وارده در حال بررسی است .

 

 

سرویس اجتماعی موج برنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به وقوع سیل در برخی مناطق غرب استان گیلان گفت: امدادرسانی به مناطق سیل زده با جدیت در حال انجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ علی اوسط اکبری مقدم عصر امروز در حاشیه برگزاری جلسه مدیریت بحران در شهرستان تالش و بازدید از مناطق سیل زده این شهرستان با اشاره به اینکه براثر بارش شدید باران و وقوع سیلاب از شب گذشته در مناطق غرب گیلان، راه ارتباطی روستای شیخ محله تالش قطع شده افزود: به دلیل تغییر بستر رودخانه، مسیر ارتباطی 10 خانوار در این روستا قطع شده است که از مسیر جایگزین استفاده می شود تا وضعیت به حالت عادی برگردد.

وی با اشاره به اینکه براثر بارش های فصلی خسارت‌ جدی به حوزه راه‌های ارتباطی و منازل مسکونی در حریم رودخانه های شهرستان تالش وارد شده اظهار داشت: براثر بارش شدید باران و ایجاد اختلال در زیرساخت‌ها، گاز هفت روستا شامل 340 خانوار قطع شده بود که با تلاش نیروهای امدادی اکیپ های گاز رسانی، تا کنون گاز 170 خانوار وصل شده است.

وی همچنین به قطع آب شرب پنج هزار خانوار روستایی براثر بارش شدید باران اشاره و تصریح کرد: تاکنون آب شرب سه هزار خانوار وصل شده و دو هزار خانوار باقیمانده نیز تا 24 ساعت آینده وصل می شود.

اکبری مقدم گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی بیش از دو هزار بسته آب و همچنین اکیپ آبرسانی سیار و خودرو پایش کیفیت آب شرب به منطقه اعزام کرده است که در حال حاضر در منطقه حضور دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه به خطوط ارتباطی برق تعدادی از روستاها نیز آسیب وارد شده است، گفت: بیش از 50 تیر برق روستا که در مسیر سیلاب قرار گرفته تخریب شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان افزود: برق این روستاها توسط کابل خودنگهدار وصل شده و تنها 15 خانوار در حال حاضر فاقد برق هستند که اهتمام داریم تا 24 ساعت آینده وصل شود.

وی تصریح کرد: همچنین دیواره حفاظتی به طول 50 متر در پل اصلی شهر تالش قطع شده که با فروکش کردن آب بایستی ترمیم آن در دستور کار شهرداری قرار بگیرد.

اکبری مقدم ادامه داد: علاوه بر شهرستان تالش، تعدادی از روستاهای شهرستان صومعه سرا نیز به صورت سطحی دچار خسارت شد که مشکل آنها به زودی رفع می شود.

وی به مسدود بودن محور پونل- خلخال نیز اشاره و بیان کرد: محور پونل- خلخال در یک نقطه کاملا قطع شده است که در تلاش برای بازگشایی آن هستیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون خسارت جانی از این سیلاب در استان نداشته ایم، گفت: تمامی خسارت ها ی وارده در حرایم رودخانه بوده است.

وی تصریح کرد: باتوجه به ساخت و سازهای بی رویه ای که در حرایم رودخانه ها اتفاق افتاده این خسارت ها وارد شده است که در حال حاضر به 15 واحد مسکونی واقع در حرایم رودخانه ها خسارت جدی وارد شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تاکید براینکه امیدواریم تا 48 ساعت آینده وضعیت به حالت عادی بر گردد، گفت: اهتمام داریم مشکلات حوزه آب، برق و گاز مناطق سیل زده را طی مدت یاد شده برطرف کنیم و مسیرپونل- خلخال راهرچه سریعتر بازگشایی کنیم.

 وی افزود: میزان خسارت‌های وارده در حال بررسی است که پس از تعیین آن به اطلاع مردم می رسانیم.                                

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna