سه شنبه 29 اسفند 1402
المان دیوار کتاب لاهیجان رونمایی شد
 
 
المان دیوار کتاب لاهیجان مجسمه مرد کتابخوان با
 
حضور نویسندگان ،شاعران و مسئولان رونمایی شد.
 
 
 
 
 
سرویس فرهنگی موج برنا - مراسم رونمایی از این المان با حضور سرپرست فرمانداری ، نماینده شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ،شهردار و اعضای شورای شهر و جمعی از نویسندگان ، شاعران و هنرمندان و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کتابخانه های شهرستان در جلوی سازمان حمل و نقل همگانی رونمایی شد.
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری لاهیجان ، مراسم رونمایی از این المان با حضور سرپرست فرمانداری ، نماینده شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ،شهردار و اعضای شورای شهر و جمعی از نویسندگان ، شاعران و هنرمندان و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کتابخانه های شهرستان در جلوی سازمان حمل و نقل همگانی رونمایی شد.
مسعود کاظمی شهردار لاهیجان در این مراسم گفت: این المان به ارتفاع۲متر و طول۱۲متر با استفاده از طرح جلد ۳۴کتاب از۲۲نویسنده و اهل قلم بومی لاهیجان با اعتبار بالغ بر۲۸۰ میلیون ریال احداث شده است.
 

 

وی گفت:جای دارد از دکتر سالاری نماینده عالی دولت در استان گیلان که از برنامه های فرهنگی شهرداری حمایت می کنند و همچنین از حمایت های مهندس جانبازی سرپرست فرمانداری لاهیجان و نماینده شهرستان در مجلس قدردانی نمائیم.

وی اضافه کرد:برخود لازم می دانم از حمایت اعضای شورای اسلامی شهر که همواره حامی شهردار در اجرای پروژه های عمرانی و برنامه های فرهنگی می باشد تقدیر نمایم.
شهردار لاهیجان با بیان اینکه این اولین دیوار کتابی است که زحمات نویسندگان این شهر را به تصویر میکشد گفت:مجموعه شهرداری به حمایت از سیاست گذاری های شورای محترم در سیما ومنظر شهر لاهیجان اتفاق های خوبی رخ داده است که میتوان باجه های و پست های مخابراتی و دیواره ها استفاده کرد تا باعث شادابی شهروندان شود و این بیانگر همدلی اعضای شورای شهر و مجموعه شهرداری است.
وی گفت شهر لاهیجان سال گذشته تا مرحله نهایی انتخاب پایتخت کتاب ایران از گزیده های مطرح بود و با همکاری خوبی بین ارشاد و شهرداری صورت گرفت که امسال با اجرای المان دیوار کتاب و نامگذاری یکی از میادین به نام کتاب می خواهیم از توجه ویژه همه مسئولان و شهروندان به بحث کتاب اشاره کنیم و لاهیجان را به عنوان پایتخت کتاب ایران مطرح نمائیم.
 

 

 

 

 

 
در این مراسم حسن فرهنگ فر از نویسندگان لاهیجان با قدر دانی از اجرای این پروژه گفت:من تشکر میکنم از کسانی که این کار را شروع کردند و با انتخاب محلی به عنوان کتاب خواندن میتوان حمایت از کتاب را ادامه داد تا مردم بیایند در آنجا کتاب بخوانند.
واز سایر شهرها به لاهیجان دعوت شوند تا جلساتی در این زمینه برگزار شود.
وی گفت ما بزرگان بسیاری در ایران داریم که پیشنهاد میکنم خیابان و یا یکی از میادین شهر لاهیجان به نام حسین مهدوی از نویسندگان و شاعران مطرح لاهیجانی در کشور نامگذاری شود و ما انگیزه بیشتری برای بیشتر نوشتن و بیشتر خواندن پیدا میکنیم.
از طرف نویسندگان ودوستانم باز هم از اجرای این المان تشکر میکنم شجاع الدین طایفه از مولفین لاهیجان هم در این مراسم اجرای المان کتاب را به فال نیک گرفت و تقدیر کرد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna