جمعه 10 فروردین 1403

 

شاهین مومن نژاد داور جوان گیلانی ، داوردیدار ایران ، فیلیپین

 

شاهین مومن نژاد داور بین المللی بسکتبال گیلان :

 

گام اول برداشته شد ، داوران جوان با تلاش و همت مضاعف

می توانند امیدهای بعدی حضور در میادین بین المللی باشند . 

 

 

 

سرویس ورزشی موج برنا – جمعه 23 شهریور روز خوبی برای بسکتبال ایران و گیلان رقم خورد . تیم ملی بسکتبال ایران در یک بازی برتر با حمایت هزاران هوادار در پنجره چهارم جام جهانی مقابل تیم چند ملیتی فیلیپین به برتری دست یافت و این تنها خبر خوب برای علاقمندان بسکتبال در ایران نبود .

حضور شاهین مومن نژاد به عنوان اولین داور بین المللی پس از سه دهه  

شاهین مومن نژاد داور جوان گیلانی با تلاش و پشتکار خود پله های ترقی  طی کرد و اولین تجربه داور گیلانی را در مسابقات بین المللی پس از بیش از دو دهه تجربه کند  .

شاهین مومن نژاد داور میز بازی پنجره چهارم جام جهانی ، ایران و فیلیپین  بود .

شاهین مومن نژاد داور بین المللی بسکتبال گیلان :

شاهین مومن نژاد با بیان اینکه جوان گرایی از تفکرات کمیته داوران فدراسیون ، گیلان و شخص دکتر رفیعی است ، افزود : گام اول برداشته شد ، داوران جوان با تلاش و همت مضاعف می توانند امیدهای بعدی حضور در میادین بین المللی باشند . 

 

داور بین المللی گیلان افزود : طی سالیان متمادی هر ساله کلنبک داوری درجه 3 در گیلان برگزار شده است و در هر دوره حداقل 20 قبولی دارد اما از این تعداد نفرات خاص و محدودی در این عرصه گام برمی دارد ، البته با تفکرات اصغر قاسمیان ریاست کمیته داروان استان گیلان و حمایتهای دکتر رفیعی دوره های بازآموزی قوانین در فضای مجازی و حضوری در طی سالها بارها می شود و این می تواند محرک خوبی برای فعالیت باشد .

شاهین مومن نژاد به سه عامل اصلی برای رسیدن به جایگاه حقیقی برای هر داور بسکتبال لازم است ، افزود : سه اصل اساسی برای داوران مهم و ضروری است :

1- آمادگی جسمانی  2- تسلط به قوانین و به روز بودن  3 -  تسلط به زبان انگلیسی که برای حفظ آمادگی باید همیشه تمرین داشت ، در تمرینات تیمها حضور یافت و راه موفقیت را طی کرد .

مسئول کمیته آمزش داوران خاطر نشان کرد : در سالهای اخیر بسیاری از مطالب روز را از طریق سایتهای فدراسیون ، غدراسیون جهانی و حتی اشخاص و شخصیتهای خاص که قوانین را جمع آوری می کنند مثل مولفین و نویسندگان کتب آموزشی که بعضا انگلیسی بوده اند را جمع آوری کردم و البته در بسیاری از موارد ترجمه کردم و در استان گیلان و بعضا خارج از استان گیلان به اشتراک گذاشتم .

 

مومن نژاد به یادگیری از برزگان ، پیشکسوتان و خصوصا از پدرش اشاره کرد و افزود : در ابتدا باید از پدرم ، فرید مومن نژاد تشکر کنم ، پدرم به واسطه حرفه اش یعنی معلمی ورزش الگو و مشوقی بزرگ برایم بود که هم بیاموزم و هم به دیگران آموزش دهم و به غیر یادگیری و یاد دادن تمرین کنم و با تمرین بیشتر به خواسته هایم دست یابم . در ادامه راه هم با حمایتهای همه اساتید بزرگ در استان وکشور آموختم و هیچگاه از شنیدن نصایح و رهنمودها هراسی نداشتم .

وی در پایان گفت : همچنان معتقدم برای رسیدن به ظرفیتها و تواناییهایمان باید تلاش کنیم و این تنها راه موفقیت است و اگر در زندگی هدفی داشته باشید موفق خواهید شد .

شرحی مختصر از شاهین مومن نژاد

شاهین مومن نژاد متولد25 خرداد 1369 می باشد که به دلیل شغل پدر فرید مومن نژاد که معلم ورزش بوده و البته در حال حاضر بازنشسته آموزش و پرورش است ،  از کودکی با ورزش آشنا شده است و در بسیاری از رشته ها دستی بر آتش دارد . تنیس ، دوچرخه سواری و بسکتبال را به صورت حرفه ای دنبال کرده است .

شاهین مومن نژاد در کلنیک داوری درجه 3 بسکتبال که در سال 1388 به مدرسی مکری مدرس فدراسیون بسکتبال در بندرانزلی برگزار شد ، موفق به دریافت کارت درجه 3 داوری شد .

 

از اولین تورنمتهای برگزار شده حضوری فعال و پررنگ داشت و تشنه یادگیری و آموزش بود .

شاهین مومن نژاد در خصوص قوانین بسکتبال و یادگیری خود می گوید : بدون هیچ تعارف و اکراه از همه بزرگترها و پیشکسوتان با دیدن هر صحنه سوال می کردم و از استاد گل آرا ، استاد قاسمیان ، برادران مقیمی ، نصرالله زاده ، حیدری ، زرافشان و بسیاری دیگر از دوستان در استان و حتی بسیاری دیگر از داوران که در بازیها و تورنمتهای کشوری حاضر می شدم می پرسیدم و از نپرسیدن نگران نمی شدم ، به دلیل اینکه اسمی از یاد نرود تنها به بزرگترین مشوق و شنونده همیشگی سوالاتم اکتفا می کنم و به نمایندگی از ورز آبکاریان تقدیر و تشکر می کنم .

شاهین مومن نژاد و پیگیری و جمع آوری جزوات انگلیسی ، فاری و فیلمهای آموزشی  آخرین مقررات و قوانین

از ابتدای سال 90 شاهین مومن نژاد به جهت تسلط و یادگیری بیشتر زبان انگلیسی به جمع آوری جزوات و مقررات داوری و مربیگری پرداخت و بدون در نظر گرفتن ملاحضه ای آنها را به اشتراک می گذاشت . در بسیاری از موارد پس از اعلام قوانین توسط کمیته داوران فدراسیون جهانی ، ضمن جمع آوری مطالب و ترجمه آن در کلنیکهای توجیهی به کمک ریاست کمیته داوران وقت می رفت و در اختیار همگان قرار می داد .

شاهین مومن نژاد در کلنیک ارتقا داوران درجه یک به ملی  که اسفند امسال در سیرجان با مدرسی استاد نصرت الله جعفریان و ورژآبکاریان برگزار شد به درجه داور ملی ارتقا یافت .

 

شاهین مومن نژاد اولین داور بین المللی پس از نیم قرن

طبق قوانین جدید فدراسیون جهانی بسکتبال ، داورانی که کاندید حضور در کلنیک ارتقا داوران بین المللی هستند می بایست اولین پنجره ارتقا را پشت سر بگذارند . در گام اول داوران می بایست در خصوص تسلط بر زبان انگلیسی همت بگمارند و با جمع آوری جزوات و قوانین روز به زبان انگلیسی در بیان آن هم توانایی خود را به اثبات برسانند .

شاهین مومن نژاد که در مجموعه فعالیتهای خود این مهم را لحاظ کرده بود و در یک پروسه 5 ساله این راه را طی کرده بود ، گامی از مسیر را پیموده بود و در باز آزمونی اولیه موفق شد به آزمون اصلی راه یابد .

شاهین مومن نژاد در تست مجازی و اینترنتی فدراسیون بسکتبال شرکت کرد و موفق شد تا اولین گام موفقیت را در کسب داوری بین المللی محکم بر دارد . شاهین مومن نژاد می تواند در بازیهای بین المللی به عنوان داور میز فعالیت کند .

شاهین مومن نژاد و حضور به عنوان مدرس داوری بسکتبال

پروسه هفت ساله تلاش و پیگریهای شاهین مومن نژاد موجب شد تا اعتماد فدراسیون و کمیته داروان به این جوان پر تلاش بر اطلاعاتش و قدرت و فن بیان او را روانه شهرهای مختلف کند . پس از حضور در تهران و کرمانشاه ، شاهین مومن نژاد در کلنیک ارتقا درجه 3 داوران تاش حاضر باشد .

شاهین مومن نژاد خود معتقد است در استان گیلان جوانان مستعد زیادی حضور دارند که می توانند گام موفقیت را بر دارند و در سایه تلاش و پشتکار به مدارج بالا دست یابند .

 

 

اصغر قاسمیان ریاست کمیته داروان هم از تلاشهای شاهین مومن نژاد خشنود است و ضمن آرزوی موفقیت برای او می گوید :

تلاش و تمرین در هر کاری موجب موفقیت می شود و نباید تنها به نداشته ها فکر کرد ، بلکه با توجه به ظرفیتها و پتانسیل خودمان راه موفقیت را طی کرد و شاهین مومن نژاد همیشه پر تلاش بوده است و بنده به عنوان ریاست کمیته داوران از او حمایت خواهم کرد .

 

 

 







 

 

 

 


 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna