سه شنبه 29 اسفند 1402

 

مدیر کل و پرسنل انتقال خون گیلان

با آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه درگیلان دیدار و گفت و گو کردند.

آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان:

قمه‌زنی سبب وهن مردم از شیعه است /

خرافه‌زدایی از دین نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

 

 

سرویس فرهنگی ، سلامت موج برنا - شنبه 24 شهریور ، همزمان با روز پنجمین روز از محرم و آغاز پویش " اهدا خون آگاهانه " مدیرکل و پرستل انتقال خون استان گیلان با آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان دیدار و گفت و گو کردند .

روابط عمومی انتقال خون استان گیلان ؛ همزمان با پنجمین روز از محرم و آغاز پویش " اهدا خون آگاهانه " مدیرکل و پرستل انتقال خون استان گیلان با آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان دیدار و گفت و گو کردند . در این دیدار آیت الله فلاحتی، قمه‌زنی را سبب وهن شیعه دانست و بیان کرد: فرهنگ قمه‌زنی در متن دین اسلام نیست، اما برخی برای انجام این عمل توجیه مقدس‌مآبانه ارائه می‌کنند.

آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، ۲۴ شهریور در دیدار با جمعی از مدیران انتقال خون استان، اظهار کرد: خون یکی از بخش‌های حیاتی انسان محسوب می‌شود.

وی جریان خون سالم در بدن را سبب نشاط انسان عنوان کرد و افزود: آنها که در سازمان انتقال خون فعالیت دارند، شگفتی خلقت که به انسان نشاط می‌دهد را مشاهده می‌کنند.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه خون مایه حیات انسان است، تصریح کرد:

اهدای خون موجب فعال شدن بخش‌های مختلف بدن می‌شود و این امر

باید به مردم سفارش گردد.

آیت‌الله فلاحتی، به روش زندگی و روابط اجتماعی مردم گیلان اشاره کرد

و گفت: طبق تحقیقات انجام شده، وجود انواع بیماری‌ها در استان به دلیل

روش‌‌های غلط تغذیه بوده، زیرا نوع تغذیه در سلامت جامعه تاثیرگذار است.

 

وی در ادامه با اشاره به قمه‌زنی برخی از افراد در ماه محرم، متذکر شد: فرهنگ قمه‌زنی در متن دین اسلام نیست، اما برخی برای انجام این عمل توجیه مقدس‌مآبانه می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، قمه‌زنی را سبب وهن مردم از شیعه دانست و بیان کرد: قمه‌زنی در شیعه وجود نداشته و خرافه‌زدایی از دین نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

آیت‌الله فلاحتی، خواستار دقت لازم در تمام بخش‌های خون‌رسانی در سازمان انتقال خون شد و خاطرنشان کرد: ایفای نقش تمام دستگاه‌های مربوطه درباره امر مذکور موثر است.

وی با بیان اینکه فروش خون در اسلام حرام است، اظهار کرد: افزایش مشوق‌های بیشتر برای اهدای خون توسط مردم حائز اهمیت است.

امام جمعه رشت، ترغیب مردم به اهدای خون را تشویق خوبی‌ها عنوان کرد و افزود: خون در انتقال سریع بیماری‌ها تاثیر می‌گذارد؛ بنابراین رعایت دقت‌های لازم توسط کارکنان مهم است.

آیت‌الله فلاحتی، بر پرهیز از سیاسی‌کاری در سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف تاکید کرد و یادآور شد: تمام انسان‌ها دارای سلیقه‌های مختلف سیاسی هستند، اما این امر نباید در روند کاری و خدمت‌رسانی آنها به جامعه تاثیر بگذارد.

گیلان در ردیف استان‌های پر مصرف خون

مدیرکل انتقال خون گیلان نیز در دیدار مذکور این سازمان را متولی تامین خون کافی و سالم برای بیماران در جامعه عنوان کرد و گفت: خون در واحد فرآورده به سه جزء اصلی تقسیم می‌شود  .

 

دکتر احمد مرادی از احداث نخستین پالایشگاه خون خاورمیانه در گیلان در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: ترکیبات پلاسمای خون در پالایشگاه مذکور تهیه می‌شود .

وی، گیلان را از استان‌های پر مصرف خون دانست و تصریح کرد: گیلان استان نخست سالمندی در کشور است 
 

 
.
 
Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna