جمعه 10 فروردین 1403

 

 

دعوت مردم به مشارکت در پویش «اهدای خون آگاهانه از تاسوعا تا اربعین»

 

 

 

احمد مرادی مدیرکل انتقال خون گیلان از مردم هم نوع دوست گیلان برای شرکت در پویش

«اهدای خون آگاهانه از تاسوعا تا اربعین»

برای کمک به بیماران نیازمند به خون دعوت کرد.

 

 

 

سرویس سلامت موج برنا - نیاز به اهدا خون همیشگی است و همه گروههای خونی مورد نیاز برای بیماران نیازمند می باشد .

هرچند مبحث پلاکت و پلاکت فریز این روزها طرفداران خاص خود را دارد و وقتی اهداکنندگان علاقمند به کمک به هم نوع مطلع می شوند با هر اهدا پلاکت می توانند مستقیما  در نجات بیماران نیازمند سهیم باشند از هیچ کوشش و ایثاری فروگذار نمی کنند .

 به گزارش روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان گیلان- مدیرکل انتقال خون گیلان از مردم برای شرکت در پویش «اهدای خون آگاهانه از تاسوعا تا اربعین» برای کمک به بیماران نیازمند به خون دعوت کرد.

 دکتر احمد مرادی با اشاره به در پیش بودن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی و استقبال مردم از اهدای خون در همین راستا پویش «اهدای خون آگاهانه از تاسوعا تا اربعین» راه اندازی شد.

مدیر انتقال خون گیلان افزود: هدف از این پویش دعوت تدریجی مردم به اهدای خون است زیرا وقتی ذخیره خونی فقط در دو روز بالا می‌رود و از طرفی روند مصرف و توزیع در طی این دو روز محدود است و از کیفیت خون کاسته می‌شود،از طرفی هم اهداکننده مرد تا سه ماه و اهداکننده زن تا چهار ماه نمی‌تواند خون بدهد در حالیکه بیماران در کل ایام سال نیاز به خون دارند، خصوصا بیماران تالاسمی نیاز به خون زیر 10 روز دارند.

وی ادامه داد: علاقمندان جهت اهدای خون می‌توانند از طریق مراجعه به سامانهhttp://www.nobatdehi.ibto.ir  نسبت به گرفتن نوبت اقدام کنند و در زمان مشخص برای اهدای خون مراجعه نمایند.

 

 
Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna