سه شنبه 29 اسفند 1402
 
 
 
نخستین همایش خود اشتغالی در فضای مجازی در منطقه آزاد انزلی برگزار شد
 
 
با حضور متخصصان برتر و فعالان کسب و کار مجازی کشور
نخستین همایش خود اشتغالی در فضای مجازی در منطقه آزاد انزلی برگزار شد

 

 

 

 

 

سرویس اقتصادی موج برنا - همایش خود اشتغالی هم زمان با روز برنامه نویسی، از سوی شرکت بازار کار آنلاین پونیشا در منطقه آزاد انزلی، به منظور ارتقا‍‌ دانش علاقه مندان به این حوزه با رویکرد آغاز کسب و کار نوین با حداقل سرمایه برگزار شد.

به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، برای نخستین بار در استان گیلان، مرکز همایش های این منطقه میزبان اولین همایش خود اشتغالی (فریلنسینگ) بود که با حضور تعداد زیادی از علاقمندان به خود اشتغالی ، کسب و کار در فضای مجازی و برند سازی برگزار شد.

بنا بر این گزارش همایش خود اشتغالی هم زمان با روز برنامه نویسی، از سوی شرکت بازار کار آنلاین پونیشا در منطقه آزاد انزلی، به منظور ارتقا‍‌ دانش علاقه مندان به این حوزه با رویکرد آغاز کسب و کار نوین با حداقل سرمایه برگزار شد.

براین اساس کاوه یزدی فر، ایمان داودیان، مصطفی لامعی، محمد رشیدی، الهام غفار زاده، میلاد نوری، مسعود یوسف نژاد و علی حاج محمدی که از شاخص ترین افراد فعال در بخش خوداشتغالی با بهره گیری از فضای مجازی بودند ،تجربیات خود را در زمینه های بازاریابی، برند سازی شخصی، ارتقای مهارت های فردی، فن مذاکره و فریلنسینگ(خود اشتغالی) به شرکت کنندگان ارائه دادند.

نیما نور محمدی مسوول برگزاری این همایش با تشکر از حمایت های سازمان منطقه آزاد انزلی از شرکتهای فناور و دانش بنیان و برگزاری این همایش کسب و کار مجازی در منطقه، هدف ایجاد فریلند زنده نگاه داشتن روش زندگی و کار به صورت فریلنسینگ (خوداشتغالی) در افراد دانست و اضافه کرد: کارمندی و کار آفرینی تنها روش کسب درآمد نبوده و هر فردی می تواند برای شخص خود کار کرده و درآمد قابل توجهی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در چنین رویدادی متخصصان خود اشتغالی ، تجربه خود را به افراد علاقمند انتقال می دهند، از حضور ۵۵۰ نفر در این همایش و مشاهده آن لاین همایش توسط ۱۴۵۰ نفر خبر داد و افزود: هم اکنون حدود ۲۰۰ هزار کاربر ثبت نام شده در مجموعه پونیشا مشغول به فعالیت بوده که از این میزان ۹۰ درصد خود اشتغال می باشند.

مسوول برگزاری همایش ۸۰ درصد شرکت کنندگان در این همایش را غیر گیلانی و از سایر نقاط کشور اعلام و با اشاره به ظرفیت های متنوع منطقه آزاد انزلی در حوزه های مختلف فریلنسینگ، تصریح کرد: برنامه ما بهره گیری از این توانمندی ها به منظور آموزش اصول خود اشتغالی با تکیه بر فرصت های موجود در این منطقه می باشد.

نیما نور محمدی با بیان اینکه ۳۰ استارآپ کشور خدمات خود را در کنار این همایش به شرکت کنندگان معرفی کردند، خاطرنشان کرد: خروجی چنین همایش هایی انتقال مهارت ها و تجربیات افراد و شرکت های حاضر و تبدیل کردن این مهارت و تخصص ها به سرمایه است.

حمیدرضامرتضایی جانشین شورای حمایت از ایده های نوآور و کارآفرین سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه این همایش آغازی برای توسعه فعالیت های خود اشتغالی در فضای مجازی و با سرمایه گذاری اندک بوده بیان کرد : فعالیت های خود اشتغالی در گذشته نیز وجود داشته و به صورت فیزیکال بوده اما در حال حاضر فعالان این حوزه با بهره گیری از فضای مجازی و در خانه فعالیت خود را دنبال کرده و از این روش بیشتر از گذشته کسب در آمد میکنند.

عضو هیات مدیره سازمان در ادامه توسعه فعالیت های خود اشتغالی در ایران را یک ضرورت دانست و افزود : در کشورهای توسعه یافته طرح های خود اشتغالی با مشارکت نیروهای انسانی جوان بسیار گسترش یافته و درآمدزا بوده است و سازمان منطقه آزاد انزلی با حمایت از فعالیت های دانش بنیان ، نوآور و کارآفرین بستر توسعه این فعالیت ها را فراهم کرده است.

 

امیر ناظمی عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات کشور نیز در این همایش با اشاره به رفع مشکلات در حوزه اصول خود اشتغالی برپایه کسب و کار مجازی و برند سازی، گفت: با توجه به اینکه فعالان این بخش بدون قرار داد رسمی در بخش استارت آپ ها کسب درآمد و فعالیت میکنند، امکان بیمه شدنشان وجود نداشته که طی تفاهم نامه ای با سازمان تامین اجتماعی شرایط برای بیمه شدن فریلنسرها مهیا شده است و با عنایت بر اینکه فضای کار این افراد مشترک است در تفاهم نامه قید شده با توجه به این موضوع کسب و کار و افراد به رسمیت شناخته شده است.

ناظمی از عضویت خود اشتغالان (فریلنسیرها) در یک نهاد صنفی خبر داد و از انعقاد تفاهم نامه دیگری با سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور گفت و افزود: براساس این تفاهم نامه مقرر شد افراد فعال در استارت آپ ها، به صورت شخصی و یا در قالب استارت آپی، به عضویت این سازمان درآیند.

عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه تسهیلات مناسبی برای فعالان این حوزه در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد:به مبلغ ورودی و سالیانه این افراد و کسب و کار های آنها به مدت ۳ سال به میزان ۹۰، ۶۰ و ۳۰ درصد تخفیف تعلق می گیرد.

نکته حائز اهمیت این همایش برگزاری بخش های نمایشگاهی و کارگاهی با حضور ۳۰ استارت آپ است که حضور ۵ استارت آپ گیلانی در این میان قابل توجه بوده و در این میان بازدید دکتر رضا مسرور، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، و گفتگو با استار آپ های حاضر در این همایش بر ابعاد عملیاتی و تجاری سازی ایده ها در این همایش افزود.

سازمان منطقه آزاد انزلی، با تشکیل شورای حمایت از نوآوری، کار آفرینی و فعالیت های دانش بنیان علاوه بر حمایت از برگزاری نخستین همایش خود اشتغالی(فریلنسینگ) استان گیلان در این منطقه، طی سالهای اخیر اقدامات متعددی را همچون اعمال معافیت هفتاد درصدی، در اختیار قرار دادن دفتر کار به صورت رایگان، تأسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر در شمال کشور، برگزاری نمایشگاه فن بازار و رویداد های تجاری سازی و معرفی شرکت ها در نمایشگاه های بین المللی، ایجاد بانک ایده های نو آور، واگذاری زمین در شهرک های صنعتی منطقه، معرفی شرکت های دانش بنیان به بانک های عامل جهت اخذ تسهیلات و اولویت قرار دادن محصولات شرکت های دانش بنیان در لیست خرید اقلام مورد نیاز پروژه های عمرانی؛ انجام داده است.

گفتنی است علاوه بر رییس هیئت مدیره و مدیرعامل این سازمان، دکتر علی باستی رییس پارک علم و فناوری استان ، آقای امیر ناظمی عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات و محمد باقر اثنی عشری رییس نظام صنفی رایانه ای کشور نیز در این همایش حضور یافته و از نمایشگاه و بخش های کارگاهی آن بازدید کردند.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna