سه شنبه 29 اسفند 1402

 #طرح9 از کران تا بیکران،ازدریای خزر تا کرخه

اختتامیه طرح 9 و جشن آغاز سال تحصیلی در بندر انزلی برگزار شد 

 

طرح جمع آوری لوازم التحریر برای افراد نیازمند در انزلی اجرا شدصادق صیاد مجری طرح 9 :

طرح 9 حاصل خرد جمعی" دوستداران فرهنگ و هنر انزلی"

با حمایت هنرمندان،ورزشکاران وهمه طیفهای مردم با

مشارکت مسئولین شهری برگزار شد

 

سرویس اجتماعی موج برنا –  #طرح 9 به روز نهم و در واقع هفته نهم رسید . 9 می تواند هدفمندیهای زیادی را در خود داشته باشد ، 9 ماه انتظار برای تولد یک نوزاد برای پدر و مادر یا 9 ماه تحصیلی که هر چه بود و نبود ، متولیان طرح 9 خستگی از تنشان درآمد و آبرویی خریدند به وسعت کران تا بیکران ایران ، از کرانه دریای خزر تا کرخه همیشه پایدار از این تفکر بهره مند شدند .

#طرح 9 ، در ابتدا طرحی بود که  5شنبه 21 تیرماه

با اجرای میدانی محمد  فرحبخش و همراهی سیامک

مظفری و کامل کرمی  و در کلبه ای کوچک در میدان

گمرک انزلی آغاز شد و علی رقم هرآنچه فکر می شد

با استقبال خوبی مواجه شد.

 

#طرح9 ، در هفته دوم 5 شنبه 28 تیرماه با حضور حامد آهنگی ، ورزشکاران وشو و حضور عموم مردم و بسیاری از خانواده ها برگزار شد .

#طرح 9 ، به هفته سوم  رسید ، در هفته سوم 5شنبه 4 مرداد ماه  اتفاق خوبی افتاد و به میلاد امام مهربانیها ، امام علی بن موسی الرضا رسید و با عنایت و 1- توجه مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان سالن اجتماعات و همایشها را در اختیار طرح گذاشت  ، 2- بهروز تشکر مجری توانمند رسانه ملی در این مراسم حضور پیدا کرد و یک برنامه ورک شاپ هم اجرا شد . البته حضور خواننده خوش صدای کشور امیر حسن نوشالی و نمایش طنز ابوالففضل تقی پور و حسین قانع فضای خاصی ایجاد کرد و البته در جمع آوری نوشت افزار هم مورد توجه قرار کرد .

#طرح 9 در هفته سوم  اتفاق خوب دیگری هم داشت و طی درخواست روابط عمومی انتقال خون استان گیلان بهروز تشکر در خلال برنامه به مدت 7 دقیقه در خصوص اهداخون هم صحبت کردند .

#طرح 9 در هفته چهارم که 5 شنبه 11 مرداد ماه ورزشکاران بیشتری پا به میدان گذاشتند ، آویشن باقری ، استاد خداپرستی وتکواندوکارانش ، سارا قمی ، مریم ایران دوست و تیم بانوان ملوان ، فرهاد پورغلامی و بسیاری از ورزشکاران و مدال آوران در کنار مردم حضور یافتند .

#طرح 9 در هفته پنجم که 5 شنبه 18 مرداد ماه با دعوت از هنرمندان و خبرنگاران برگزار شد ، در ادامه جاسم ویشگاهی هم به حاضرین پیوستند و در کنار مردم در این طرح و جمع آوری نوشت افزار برای کودکان نیازمند گام مهربانی  برداشتند .  

در هفته پنجم رضا نظری ، مهدی تنکابنی ، محمدعلی رضازاده دبیر هیئت بسکتبال بندرانزلی و سرمربی تیمهای بسکتبال ملوان و بازیکنان هیئت بسکتبال  و سیده مرضیه مهدی پور دونده به جمع مهربانان طرح 9 پیوستند .

#طرح9 در هفته ششم یعنی 5 شنبه 25 مرداد با حضور دو نوجوان آغاز شد ، هفته ای که از قبل برای حضور مسئولین فراخوان داده شد ، اما در بین مسئولین تنها ابراهیم برف چلانی سخنگوی شورا شهرانزلی و یاسر کریم بخش در این جمع حاضر شدند و به روایت خبرنگاران و رسانه ها ، گویا مسئولین این دعوت را نشنیدند ، اما مردم همچنان حاضرین در صحنه بودند .

#طرح 9 به هفته هفتم رسید ، پنجشنبه اول شهریور که مصادف با میلاد حکیم شیخ الرئیس بوعلی سینا که برگزار کننده به همین مناسبت از پزشکان دعوت کردند تا در این مهر بی پایان سهیم شوند این اتفاق خوب با حضور دکتر تنهایی به نمایندگی از پرسنل بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی حاضر شدند و هدایای خود را به جشن تحویل دادند . پزشکان دیگری هم در این طرح حضور یافتند .

در این هفته امین افقی مدیر محترم روابط عمومی منطقه آزاد بندرانزلی هم حاضر شدند و حمایت خود را که از چند روز قبل منتشر کرده بودند نمایش دادند .

شعبان جعفری نائب رئیس شورای شهربندرانزلی هم در این طرح مشارکت کردند .

در بین ورزشکاران خانم فتحی نیا و بازیکنانشان در باشگاه اسکیت هم در این روز حاضر شدند .

#طرح 9 به هفته هشتم رسید ، 5شنبه 8 شهریور ماه که بازهم با حضور مردم آغاز شد و در ادامه سیاه پوشان تیم تشریفات قفنوس ، هیئت ورزشهای رزمی و تیم دراگونبوت ملوان هم حاضر شدند .

اما در این هفته 3 اتفاق فرخنده افتاد ، اولا جشنواره گلدهی لاله های مردابی آغاز شد ، اما همزمانی با شروع گلدهی لاله های مردابی و وسعت آن نتوانست این مسئله را تحت شعاع قرار دهد .

دومین اتفاق : وکلای دادگستری گروهی بودند که در این هفته دعوت شدند و حضورشان عملی شد و در این مشارکت سهیم شدند .

سومین اتفاق : هدایایی بود که از سوی مرزها و توسط اهالی انزلی ساکن هیلدسهایم آلمان ارسال شده بود .

جشن اختتامیه طرح 9 و جشن آغاز سال تحصیلی با حضور مسئولان شهری

#طرح 9 به هفته نهم و پایانی رسید 5شنبه 15 شهریور ماه که طبق اعلامی که شده بود در سالن  همابشهای دهکده ساحلی بندرانزلی برگزار شد .

در روز پایانی که با حضورمهندس خسته بند ، نماینده محترم مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی ، فرمانداربندرانزلی  ،معاونت فرماندار، شهردار ، اعضا شورای شهر ، ریاست اداره آموزش و پرورش بندرانزلی ، ریاست اداره ورزش و جوانان بندرانزلی و تعداد زیادی از علاقمندان  و همراهان برگزار شد  و همچنان هم هدایایی توسط حاضرین به طرح اهدا شد .

در روز برگزاری جشن اختتامیه ، ورزشکاران همچنان میدان دار بودند ، نمایش هنرهای رزمی کودکان انزلی در این مراسم نماد حضور  هکیشگی جامعه ورزش در این طرح و تمام طرحهای خیرخواهانه بود .

هنرمندان هم یکی از طیفهای همیشگی در طول  این 9 هفته بود و از همین رو برگزاری موسیقی سنتی و نمایش  بخش اصلی مراسم را تشکیل می داد .

در طی این مراسم ،  قرعه کشی بین حاضرین در این جشن  بخش ویژه بود و همچنان با تفکر عدد  9 ، 9جایزه به احترام  طرح 9 از برنامه هایی بود که در این مراسم با اقبال عمومی انجام گرفت .

 

#طرح 9 از ابتدا با یک خرد جمعی شکل گرفت ، لااقل در بین رسانه ها مرسوم بر این شد که اعلام کنند که طرح 9 با مشارکت  " دوستداران فرهنگ و هنر انزلی" برگزار شد و همیشه نقل می شد مختص به فرد نیست و یک کار گروهی و مربوط به همه مردم انزلی است .

اما از این بگذریم صادق صیاد به عنوان یک هنرمند و فرد رسانه ای از بانیان و برگزار کنندگان این طرح موفق بوده است ، هرچند همیشه از ذکر نام خود در راس فاصله می گرفت .

صادق صیاد مجری #طرح 9 از تلاش همه همکارانش در این طرح و فرد فرد مردم انزلی تشکر کرد و افزود :

از ابتدا بسیاری از افراد نیکوکار و هنرمنو فرهنگ دوست در این اتاق فکر این ایده را حمایت کردند ، در فراخوان بسیاری از گرافیستها ما را همراهی کردند و  برای اینکه اسمی از قلم نیفتد از نام بردن پرهیز می کنم . در 9 هفته همراهی همه طیفها اعم از هنرمندان ، شخصیتهای خاص ، مدال آوران ، خانواده بزرگ ورزش ما را دلگرم کرد تا علی رقم بی مهریها و ناملایمات این راه را ادامه دهیم.

مجری #طرح 9 ، از حمایتهای ادارات و نهادها و باورشان تشکرد و افزود : ابتدا این طرح با مشارکت اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان آغاز شد ، از ساخت و آغاز کلبه مهربانی تا اختصاص سالن اجتماعات اوج این همدلی بود .البته باید تشکری هم بابت اختصاص سالن فرهنگیان در دهکده ساحلی داشته باشیم که ما را یاری رساندند .

صادق صیاد به اوج همدلی حتی خارج از مرزهای گیلان و حتی ایران اشاره کرد و افزود : این طرح ، یک نشاط بی واسطه بود تا با آرامشی خاص برای کودکانمان لوازم تحریر خریداری کنیم و با افتخار به همراهی همه مردم و مسئولین می گویم ، که بیش از 230 بسته کامل نوشت افزار آماده تحویل شد  و با جمع آوری پولهای نقد بیش از 100 مانتوی مدرسه برای دختران شهر ساحلی انزلی تهیه شد  و  این امانت به دست صاحبان واقعی آن رسید.

کران تا بیکران ، از خزر تا کرخه

وی در ادامه خاطر نشان کرد : در نشستی که با دوستان در اتاق فکر داشتیم و 15 بسته کامل نوشت افزار را به دانش آموزان جنوب کشور ارسال کردیم تا این همدلی به همه نیازمندان حقیقی برسد .

صادق صیاد مجری طرح9 با اشاره به اینکه تلاش من و همکارانم و حمایت مردم انزلی نمی تواند همه نیازهای دانش آموزان را تامین کند افزود : همه امانتها با اطلاع رسانی در اختیار نیازمندان حقیقی قرار گرفت تا بانیان این امر خداپسندانه به هدف والای خود برسند و همین موجب شادی تعداد کثیری از دانش آموزان خواهد شد . اما این همه داستان نیست و این راه باید ادامه یابد و ما تنها یادآوری حضور این نیاز را داشتیم و بی شک با شرایط اقتصادی این خانواده ها همچنان با مشکلاتی مواجه خواهند شد .

صادق صیاد مجری طرح 9 در پایان گفت : یکبار دیگر لازم می دانم از همراهی همه طیفها و همه مردم ، همکارانم ، هنرمندان ، ورزشکاران ، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی ، اعضای شورای شهر ، شهرداری ، اداره ورزش ، فرمانداری و اداره کل بنادر و دریانوردی استان کیلان  که طی 9 هفته در کنار ما بودند تقدیر و تشکر کنم و امیدوارم همچنان یادمان باشد هر شهر و هر کشوری گوشه ای انسانهایی هستندکه شاید ایامی به کمک و همدلی ما نیاز داشته باشند .

طرح نو به پایان رسید ، اطعام کودکان در ماه رمضان به پایان  رسید ، طرح گل ریزان زندانیان هم به پایان رسید ، اما کلیات ماجرا یادمان نرود ، اگر طرح پرقدرتی بود و موفق شد ، حرف نسازیم ، همراهیشان کنیم و در همین فضا و در تمام سال به فکر همنوعان باشیم ، به پایان آمد این دفتر ، اما حکایت همچنان باقیست ....



 

 






 




 







 



 


 

 







 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna