سه شنبه 29 اسفند 1402

استاندار آرارات ارمنستان در راس یک گروه تجاری با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی دیدار کرد

در دیدار استاندار آرارات ارمنستان با دکتر مسرور مطرح شد:
توسعه مبادلات تجاری و همکاریهای مشترک حوزه گردشگری
با بهره مندی از ظرفیت های منطقه آزاد انزلی
سرویس اقتصادی موج برنا - منطقه آزادانزلی در بین کشورهای منطقه هم محبوبیتی خاص پیدا کرده است . منطقه ای آزاد انزلی به عنوان تنها منطقه آزاد در منطقه می تواند راه گشا برای مبادلات کالا باشد و این یعنی امنیت ، سهولت و کاهش هزینه ها که برای بنگاه تجاری منطقی به نظر می رسد .

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی استاندار آرارات ارمنستان به همراه جمعی از تجار و کارآفرینان این کشور با دکتر رضا مسرور رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان دیدار و پیرامون افزایش مراودات تجاری و گردشگری با بهره گیری از ظرفیت های این منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

بنا بر این گزارش دکتر مسرور در این نشست مزایا و معافیت های قانونی مناطق آزاد ایران و توانمندیهای ،طرح های زیرساختی و توسعه ای منطقه آزاد انزلی و رشد شاخص های اقتصادی و ساخت بندر کاسپین را تشریح و اظهار داشت: ارمنستان یکی از کشورهای هدف و مهم ما در منطقه است وعلاقه مند هستیم که روابط این منطقه را با منطقه آزاد ارمنستان ، استان آرارات و کشور ارمنستان گسترش دهیم و با توجه به مشترکات تاریخی و علاقه مندی مردم دو کشور، ارمنستان کشور مناسبی برای مبادلات تجاری و همکاریهای حوزه گردشگری است،
وی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی با زیرساخت های گردشگری ایجاد شده و مواهب طبیعی یکی از قطب های گردشگری کشوراست تصریح کرد: در حوزه بازرگانی نیز با توجه به قرار داشتن ارمنستان در اوراسیا که ایران نیز به این توافق پیوسته است ، فرصت مناسبی برای تبادل کالا فراهم شده است .

مسرور بر افزایش مراودات تجار و بازرگانان دو کشور و آشنایی با ظرفیت های اقتصادی و صنعتی طرفین تاکید و افزود: ضمن دعوت از تجار کشور ارمنستان برای سفر به منطقه آزاد انزلی، آمادگی داریم که هیاتی را از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان منطقه به سرپرستی معاون اقتصادی ک سرمایه گذاری برای معرفی محصولات تولیدی ، صادراتی و آشنایی با بازار به ارمنستان اعزام کنیم.

استاندار آرارت ارمنستان نیز در این نشست با بیان اینکه برای اولین بار در کشور ایران و استان گیلان حضور پیدا کرده ایم و زیرساخت ها و توانایی های موجود در این استان خصوصا منطقه ازاد انزلی قابل توجه است، خاطر نشان کرد: در این دیدار کارآفرینان و بازرگانان کشور ارمنستان نیز حضور دارند و در تلاشیم با معرفی زیرساخت های تجاری منطقه ازاد انزلی ارتباط بین فعالان اقتصادی ، سرمایه گذاران، کارآفرینان و جامعه بازاریان این منطقه را با فعالان اقتصادی استان آرارات و کشور ارمنستان برقرار کنیم.

 

 

 

گاریک سرکیسیان در ادامه با تاکید بر اینکه هدف از برقرای این ارتباط تجاری فیمابین دو استان بهره گیری از ظرفیت های موجود به منظور رفع نیاز های دو کشور و آغاز صادرات و واردات به منظور تامین مواد اولیه کالاهای تولیدی می باشد، اظهار کرد: برای ما ارتباطات در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به ذههنیت خوبی که از استان گیلان و پتانسیل های منطقه آزاد انزلی در این دیدار برایمان ایجاد شد خواستار توسعه روابط دو جانبه هستیم.

وی با اشاره به اینکه به منظور افزایش مراودات تجاری بین تجار آرارات و منطقه ازاد انزلی دولت ارمنستان تمام تلاش خود را در راستای ایجاد و بهبود زیر ساخت های حمل و نقل زمینی و هوایی دو چندان خواهد کرد تا دو کشور از توانمندی های یک دیگر بهره مند شوند، تصریح کرد: با توجه به پیشنهادات ارائه شده در دیدار امروز و موضوعات مهمی که مطرح و بررسی شد امیدواریم گام های موثری در راستای توسعه روابط دو سویه برداریم.
گفتنی است هیات اقتصادی ارمنستاتی پس از دیدار از زیرساختهای گردشگری و بندری همانند مجتمع بندری کاسپین،مرکز تفریحات دریایی، اکواریوم و جاذبه های گردشگری فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی بازدید می کنند

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna