پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

جشن بزرگ بیعت شیرزنان گیلان بامولای متقیان امام علی (ع) در رشت برگزار شد

به مناسبت عید سعید غدیر خم با همت بانوان هنرمند گیلان ،

جشن بزرگ بیعت شیرزنان با مولای متقیان امیر المومنین ، علی(ع) در رشت برگزار شد.

 

سرویس فرهنگی موج برنا –  هفته ولایت با عید سعید غدیر حلاوت و شیرینی خاص می گیرد و عیدی گرفتن از سادات به نوعی تجدید بیعت با  مولای متقیان است و اثبات ولایت مداری شیعیان و ایرانیان است .

گروه بانوان هنرمند گیلان پس از تجربه موفق در میلاد امام مهربانیها ، علی بن موسی الرضا (ع) دست به تجربه دیگری زد و اینبار با جشن بزرگی به مناسب عید سعید غدیر خم میزبان بانوان گیلان بود .

جشن بزرگ بیعت شیرزنان گیلان  با مولای متقیان ، حیدرکرار، امیر المومنین (ع) به مناسبت عید سعید غدیر خم در سالن همایشهای کانون پرورشی ، فکری کودکان و نوجوانان رشت برگزار شد .

 مهدیه زیّن دبیر برگزاری جشن بزرگ بیعت شیرزنان با امیر المومنین (ع)، در حاشیه این مراسم با بیان اینکه این مراسم به همت سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری کلانشهر رشت و مشارکت پاتوق فرهنگی‌،‌ هنری و اجتماعی بسیج گیلان در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد ، افزود : با همت بانوان هنرمند گیلانی و روایت ‌خوانی صحنه‌ای غدیر و هم‌خوانی مدیحه و دف‌نوازی موجب شد روایتی ماندگار برای حاضران ترسیم شود .

دبیر جشن غدیر بانوان گفت : هم خوانی و هم‌نوایی توسط بانوان هنرمند گروه هنر دپارتمان فرهنگ و هنر مجمع متخصصین گیلان اجرا شد.

 

 

 

 

 

مهدیه زین  با اشاره به اینکه در بخش هنری از هنرمندان بانوان گیلان بهره بردیم و روایت خوانی صحنه غدیر توسط فاطمه قسمتی انجام شد  ، خاطر نشان کرد : اصلی ترین بخش این مراسم ترسیم فضای روحانی روایت غدیر بود که سرپرستی گروه هم خوانی و هم نوایی را هنرمند گرامی و ارزنده ، سرکار خانم فاطمه قسمتی بر عهده داشتند  و به خوبی موفق شدند ، در فضاسازی ایین شرایط را مهیا کنند و  در این اجرای نمادین بانوان حاضر هم در این مراسم به دعوت پیامبر اکرم ، حضرت محمد  (ص) لبیک گفتند و با امامت مولای متقیان ، حضرت امام علی (ع) بیعت کردند .

دبیر جشن غدیر بانوان با اشاره به تجلیل از سه خانواده شهید و افزود : یعنی از اهداف ما در برگزاری این مراسم ایجاد فضای روحانی و در کنار شاد و آموزش برای خانواده هاست و در نظر داریم در تمام لحظات از خانواده شهدا ، کسانی که آسایش امروز مدیون همت و بزرگی آنهاست یادی کنیم و در این مراسم از خانواده شهدای گرانقدر کشاورز ، رجبی و هشت ویس توسط سید امیر حسین علوی  تجلیل شد .

 

 

وی در پایان گفت :  این مراسم با استقبال خوبی از سوی بانوان مواجه شد و از همراهی بانوان و تلاش همه همکاران و موسسات و اداراتی که ما را یاری دادند تشکر و قدردانی میی نماییم .

 







 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna