جمعه 10 فروردین 1403

استاندار گیلان تاکید کرد :

لزوم ارائه مدل اقتصادی با مشارکت بخش خصوصی در احیای تالاب انزلی

دکتر سالاری افزود : امیدواریم با همکاری جایکا از ظرفیت  سرمایه گذاران بین المللی در حوزه پسماند استان و لایروبی تالاب انزلی بهره گیریم .

 

 

سرویس گردشگری موج برنا - استاندار گیلان، ارائه مدل اقتصادی با مشارکت بخش خصوصی را در احیای تالاب انزلی مهم دانست و تصریح کرد : در جهت تحقق  این مهم می توان با همکاری جایکا اقدامی مشترک انجام گیرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان  در دیدار با هیات اعزامی از دفتر مرکزی گروه همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) در ایران که در محل دفتر کار استاندار گیلان برگزار شد، ارائه مدل اقتصادی با مشارکت بخش خصوصی را در احیای تالاب انزلی مهم دانست و تصریح کرد : می توان در قبال هزینه لایروبی و حفاظت تالاب انزلی توسط بخش خصوصی ، امتیاز قایقرانی ، آبزی پروری سازگار با تالاب و نصب سازه های شناور متناسب با محیط زیست را به سرمایه گذاران واگذار تا از آن طریق بازگشت سرمایه آنان محقق شود .

 

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم انجام کامل تعهدات جایکا در اجرای پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی تاکید و خواستار ارائه پیشنهاد  از سوی جایکا برای همکاری های بعدی در مدیریت پسماند ، مشارکت مردمی ، آموزش و مباحث اجتماعی  در این حوزه شد .

دکتر سالاری افزود : امیدواریم با همکاری جایکا از ظرفیت  سرمایه گذاران بین المللی در حوزه پسماند استان و لایروبی تالاب انزلی بهره گیریم .

شمیزو رییس محیط زیست طبیعی جایکا نیز در این نشست هدف از سفر خود را بازدید از فعالیت های صورت گرفته توسط جایکا در اجرای پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی عنوان کرد و افزود : امیدواریم که این پروژه ، تجربه ای موفقیت آمیز در ایران و منطقه به شمار رود .

وی حفاظت و بهره برداری خردمندانه را اصل مهم در پایدار ماندن اکو سیستم دانست و اظهار داشت : مشارکت بخش خصوصی و مردمی در استفاده از تالاب می تواند می تواند نقش مهمی را در حفاظت از آن ایفا کند .

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna