سه شنبه 29 اسفند 1402

 

چهارمین جشنواره گلدهی «لاله های تالابی» همزمان با عید سعید قربان آغاز شدImage result for ‫حامد سمیعی‬‎

حامد سمیعی دبیر جشنواره گلدهی لاله های تالابی :

چهارمین جشنواره گلدهی «لاله های تالابی» با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و

سوغات، فرهنگی و مذهبی در انزلی آغاز به کار کرد

 

 

سرویس ورزشی موج برنا – یکی از جاذبه های توریستی گیلان دریا و جنگل است و البته موهبتی به نام تالاب و مرداب انزلی روزگاری دست نیافتی ، پر رمز و راز بود که گفته می شود بسیاری از عاشقان و علاقمندان آن نتوانسته اند ، همه نقاط این پدیده بکر طبیعی را کنکاش کنند . اما گویا این پدیده و لطف آفرینش این روزها حال خوشی ندارد و دوستداران طبیعت و برپا کنندکان این جشنواره قصد دارند صدایی را به گوش جهانیان برسانند ، به قول شهردار بندرانزلی مهندس " پورقربان "

                                                               می‌خواهیم صدای تالاب انزلی را به مسئولین برسانیم

 

همزمان با عید سعیدقربان ،چهارمین جشنواره گلدهی لاله های تالابی انزلی همزمان با افتتاح نمایشگاه صنایع دستی ، سوغات، فرهنگی و مذهبی شامگاه سه شنبه در انزلی آغاز به کار کرد.

 

حامد سمیعی دبیر جشنواره گلدهی لاله های تالابی در حاشیه این مراسم ضمن تبریک عید سعید قربان ، اظهارکرد: چهارمین جشنواره گلدهی لاله های تالابی انزلی همچون سال های گذشته در ۴ محور فرهنگی و هنری، گردشگری، ورزشی و محیط زیستی برنامه ریزی شده است.

حامد سمیعی با بیان اینکه این جشنواره به عنوان یکی از مهمترین مولفه های گردشگری انزلی برای جذب و ماندگاری هرچه بیشتر مسافران در این شهر ساحلی است، افزود: مهمترین هدف از برگزاری این جشنواره از سال نخست برگزاری آن تاکنون ایجاد فضای فرهنگی و شاد برای افزایش نشاط و شادابی در بین مردم و مسافران و تاکید بر اهمیت حفظ و احیای تالاب بین المللی انزلی بوده و لاله تالابی به عنوان نماد وجود حیات در تالاب برای عنوان جشنواره انتخاب شده است.

چهارمین جشنواره گلدهی «لاله های تالابی» آغاز به کار کرد

 

 

دبیر جشنواره گلدهی لاهای تالابی با اشاره به اینکه یکی از چالش های ادوار گذشته برگزاری این جشنواره برداشت های مختلف از هدف و وظیفه جشنواره بود، یادآورشد: متاسفانه در سال های گذشته عده ای جشنواره گلدهی لاله های تالابی را رویدادی فقط محیط زیستی می دانستند و برخی آن را گردشگری و ورزشی، و بر اساس برداشت ها و خواسته های خود تلاش برای برگزاری جشنواره می کردند.

 

وی تصریح کرد: در این جشنواره علاوه بر اهداف محیط زیستی تلاش شده با برگزاری برنامه های مدون فرهنگی و ورزشی در راستای پر کردن اوقات فراغت شهروندان و مسافران، لحظه های به یاد ماندنی را فراهم کنند.

 

سمیعی نقش رسانه ها را در انتشار درست و دقیق اخبار جشنواره در ادوار گذشته بسیار تاثیر گذار دانست و خاطر نشان کرد: خوشبختانه اکنون این جشنواره به عنوان یکی از جشنواره های دائمی کشور تبدیل شده و مورد توجه شهروندان و گردشگران است.

 

وی تاکید کرد: اعضا و کارگروه ها نباید تفکرات اقتصادی از این رویداد داشته باشند. باید از تمام توان و داشته های خود برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره با کمترین هزینه های ممکن استفاده کنیم.

 

 

Image result for ‫چهارمین جشنواره لاله های تالابی‬‎Image result for ‫حامد سمیعی‬‎

 

سمیعی با اشاره به اینکه دبیرخانه جشنواره گلدهی لاله های تالابی از حضور تمام علاقه مندان جهت همکاری در این جشنواره استقبال می کند ، افزود: هدف نهایی اداره فرهنگی و ورزشی شهرداری انزلی تبدیل شدن این شهر به شهر جشنواره ها است.

 در این جشنواره نمایشگاه صنایع دستی و سوغات، فرهنگی و مذهبی و ورزشی در قالب ۷۰ غرفه برپا  شد .

دکتر پورقربان شهردار بندرانزلی در آیین افتتاحیه چهارمین احیای تالاب وجذب گردشگر هدف برگزاری جشنواره «لاله های تالابی» است

جشنواره گلدهی لاهای تالابی با بیان اینکه  می‌خواهیم صدای

تالاب انزلی را به مسئولین برسانیم ، افزود:

هدف اصلی این جشنواره این است که صدای تالاب را به

مسئولین کلان کشور برسانیم زیرا تالاب فقط مربوط به گیلان

نیست و متعلق به دنیا است.

 

 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna