سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

Image result for ‫پرسپولیس نفت مسجدسلیمان‬‎

 

 

 

دومین روز هفته چهارم لیگ برتر فوتبال جام خلیج همیشه فارس با8 گل و تساوی

روز دوم هفته چهارم لیگ برتر جام خلیج همیشه فارس

با 4 دیدار درتبریز ،تهران،آبادان و اصفهان  برگزار شد

و با2 تساوی و 8 گل و میانگین 2 گل در هر بازی به پایان رسید .

سرویس ورزشی موج برنا – هفته چهارم لیگ برتر فوتبال جام خلیج همیشه فارس در روز دوم با 4 دیدار پیگیری شد و تراکتور  میزبان سایپا بود ، پیکان ازگسترش فولاد تبریز  پذیرایی کرد ، پارس جنوبی جم میزبان استقلال تهران بود و فولاد خوزستان هم به مصاف نساجی مازندران بود .

*اولین برد کهکشانی‌ها به دست آمد و 60 هزار نفری جشن گرفتند : تراکتورسازی 1- سایپا 0

سرخ پوشان تبریزی با نمایش بهتر نسبت به شاگردان علی دایی موفق به کسب نخستین پیروزی فصل شدند.

تراکتورسازی تبریز اولین دیدار روز دوم هفته چهارم را از ساعت 19:45در استادیوم یادگار امام تبریز مقابل سایپا برگزار کرد . سرخ پوشان تبریزی بعد از آنکه در دو مسابقه ابتدایی فصل برابر تیم‌های تازه لیگ برتری شده نفت مسجدسلیمان و نساجی مازندران به تساوی رسیدند، در هفته سوم هم  با 3 گل در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال تهران شکست خوردند .

ارسال دقیق مسعود شجاعی دردقیقه 78 از جناح راست زمین به کتف اسماعیلی‌فر که روی هوا پریده بود برخورد کرد و وارد دروازه سایپا شد.با این پیروزی تراکتوری‌ها نتایج هر سه دیدار گذشته خود را جبران کردند و توانستند با نمایشی منطقی و حملات متعدد، یک گل توسط دانیال اسماعیلی‌فر در دقیقه 78 بزنند و در حضور 60 هزار تماشاگرشان جشن نخستین برد فصل را بگیرند.

علی دایی و شاگردانش هم که فصل را با برتری 3 بر صفر مقابل سپیدرود آغاز کرده و بعد از آن با همین نتیجه از پیکان شکست خوردند ، در بازی گذشته برابر ذوب‌آهن متوقف شدند ولی در ادامه نتایج نه چندان خوب‌شان امشب هم در ورزشگاه یادگار امام تبریز به تراکتورسازی باختند تا 4 امتیازی بمانند.

 محمدحسین زاهدی‌فرداور این دیدار با کمک‌های مهدی عالیقدر، هادی طوسی و شاهو اصلانی داور چهارم و با ناظرت حسین نجاتی این بازی را قضاوت کردند .

اخطارهای این دیدار :

علی دشتی(24)- ساموئل سارفو(79) از سایپا و مهدی مهدی‌پور(4+90) از تراکتورسازی

 بهترین بازیکن :

اشکان دژاگه که هفته قبل برابر استقلال عملکرد خوبی ارائه کرده بود، امشب هم ستاره تراکتورسازی مقابل سایپا بود و بارها با خلق موقعیت، دریبل‌های زیبا، سانتر از جناحین و ضربات آزاد و نفوذهایی که داشت، دروازه حریف را تهدید کرد و پایه گذار تک گل تیمش که با ارسال شجاعی و ضربه تمام کننده اسماعیلی‌فر به ثمر رسید، تاثیرگذار بود تا این بازیکن محبوب تبریزی‌ها ستاره زمین لقب بگیرد.

* شهرآورد اصفهان ، ذوب آهن 1- سپاهان 2

سپاهانی ها در روزی که بازی زیبایی را در دربی اصفهان نمایش دادند ،  به عنوان تیم برنده از زمین خارج شدند.

دومین  دیدار روز دوم هفته چهارم از ساعت  20:15 در ورزشگاه فولاد شهرآغاز شد و شهرآورد اصفهان بود ، ذوب آهن میزبان همشهری خود سپاهان بود ، دیدار تیم های سپاهان و ذوب آهن بسیار از آنچه تصور می شد ،  زیباتر بود .

هر دو تیم بارها و بارها روی دروازه یکدیگر خطرساز شدند و در این میان سه بار نیز توانستند گلزنی کنند. با این حساب حساسترین بازی هفته را می توان زیباترین دیدار نیز نام گذاشت. دیداری که تمامی بازیکنان حاضر در آن نود دقیقه جنگیدند.

 کارتهای زرد این دیدار:

حمید بوحمدان(9)- میلاد فخرالدینی(54)- محمد باقر صادقی(57)- قاسم حدادی فر(66)- محسن مسلمان(69) از ذوب آهن و مهرداد محمدی (9)- ساسان انصاری(56)- پیام نیازمند(2+90) از سپاهان

ارسال بلند سپاهانی ها در دقیقه 24 با ضربه سر مهاجم این تیم دروازه ذوبی ها را با خطر روبرو کرد اما مظاهری این توپ را دفع کرد اما روبروی توپ برگشتی مهرداد محمدی موفق شد با ضربه ای محکم دروازه ذوبی ها را باز کند.

در دقیقه 27 یک ارسال دیگر باز هم برای سپاهانی ها گل داشت. این بار توپ ارسالی کریمی در میان اشتباه مدافعان ذوب آهن به پورقاز رسید و او نیز با ضربه سری دقیق توپ را به گوشه دروازه حریف فرستاد.

در دقیقه 72  یک حرکت تمرین شده توسط ذوبی ها یک گل زیبا برای این تیم به دنبال داشت. ارسال مسلمان از روی ضربه ایستگاهی پشت مدافعان سپاهان روی سر نژادمهدی فرود آمد و او نیز با ضربه سر یک پاس رو به عقب برای حسینی مهیا کرد و حسینی نیز با ضربه ای دقیق دروازه زرد پوشان را باز کرد.

 

*دیوار مسجد سلیمان رسوخ ناپذیر بود ، پرسپولیس 0 - نفت سلیمان 0

عبدالله ویسی با دفاع چند لایه و سود بردن از بی برنامگی دقایق ابتدایی سرخپوشان که فرصت خودنمایی به آنها داد، توانست به یک امتیاز شیرین در تهران دست یابد.

سومین دیدار هفته چهارم ، روز دوم در آزادی برگزار شد و پرسپولیس میزبان نفت مسجد سلیمان بود . پرسپولیس برای دومین هفته پیاپی مقابل تیم های جنوبی و البته انتهای جدولی متوقف شد تا شانس بازگشت به صدر جدول را نیز از دست بدهد.عبدالله ویسی که یادآور بدترین خاطره دوران حضور برانکو روی نیمکت پرسپولیس محسوب می‌شود، علیرغم اینکه طی دو فصل اخیر در کسب نتیجه مقابل سرخپوشان با موفقیت همراه نبوده، اکنون با سومین تیمی که برابر پرسپولیس قرار خواهد گرفت به دنبال کسب نتیجه در استادیوم آزادی است.

بیژن حیدری داور این دیدار با کمک رحیم شاهین ،محسن سلطانی  و سعید رحیمی مقدم داور چهارم این بازی را قضاوت کردند .

پرسپولیس که هفته گذشته دو امتیاز حساس را از دست داد، اکنون برای بازگشت به صدر جدول چشم به سه امتیاز جدال مقابل نفت مسجد سلیمان دوخته است. تیمی که با هدایت عبدالله ویسی در نیمه اول روی دفاع چند لایه خود توانست به خوبی ارتباط میان خط میانی و هجومی پرسپولیس را قطع کند و این تیم را در شکل دادن خطرات جدی روی دروازه ناکام بگذارد.

با این حال پرسپولیس با سود بردن از عناصر هجومی خود در کناره‌ها بیشتر چشم به ارسال ها دوخته است که این ارسال‌های پرتعداد در نیمه اول با توجه به عدم سود بردن مهاجمان و ارسال بی هدف به سودی برای این تیم تبدیل نشد.

پرسپولیس نیمه دوم را هم با حفظ توپ و مالکیت در زمین حریف به نفع خود ادامه می داد اما همچنان در دستیابی به فرصت گل مناسب ناکام می‌‍ماند و در این راه وقت کشی پیاپی بازیکنان نفت مسجد سلیمان نیز تمرکز آنها را کاملا از بین برد.

نفت مسجد سلیمان که توانسته بود دقایق ابتدایی را با موفقیت به اتمام برساند، در نهایت با خودباوری بیشتری بازی را دنبال می کرد و این مساله نیز مزید بر علت شده بود تا نفرات پرسپولیس که برنامه خاصی برای شکل دادن حملات نداشتند در ایجاد موقعیت مناسب ناکام بمانند و چشم به اشتباهات حریف بدوزند. ارسال های ناموفق از دو سمت زمین یکی از اتفاقاتی بود که پرسپولیس به شدت از آن لطمه می خورد و البته در دقایق پایانی این تیم توانست فرصتهای مناسبی روی تحت فشار قرار گرفتن دفاع چند لایه حریف شکل دهد که نتیجه ای در پی نداشت و حاصل آن همانند بازی هفته گذشته تساوی بدون گل بود.

 بازیکن برتر: بشار رسن

 

*صنعت نفت آبادان 2 ، استقلال خوزستان 2

چهارمین دیدار روز دوم از هفته چهارم دراستادیوم تختی آبادان از ساعت 20:30 برگزار شد و صنعت نفت آبادان میزبان استقلال خوزستان بود .

دیدار تیم های صنعت نفت آبادان و استقلال خوزستان از سری رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور در ورزشگاه تختی آبادان برگزار شد که در پایان بازی با تساوی ۲ - ۲ به پایان رسید.

 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna