شنبه 1 اردیبهشت 1403

مدیرعامل خانه مطبوعات ،خواستارعضویت خبرنگاران در خانه مطبوعاتImage result for ‫تجلیل از خبرنگاران در خاتم الانبیا رشت 1397‬‎

استاندار گیلان در همایش تجلیل از خبرنگاران:

از رسانه های مستقل و آزاد دفاع کرد

فیروز فاضلی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان :

گیلان سومین استان کشور در بین رسانه‌های برتر

سرویس فرهنگی موج برنا –  خبر و انتشار خبر از مباحث مورد علاقه ایرانیان است و این بخش از هنر هم مثل تمامی عرصه های هنر مورد توجه و علاقه مردم هنر دوست کشورمان قرار دارد . اما خالی از لطف نیست اگر بگویم که علی رقم تلاش و پیگیری خبرنگاران در رفع مشکلات اجتماعی و اقتصادی پیرامون خود ، همچنان با مشکلات متعدد دست و پنجه نرم می کنند و البته باید متذکر شد که قشری قانع و شاکر هستند و علی رقم تمام مشکلات عاشقانه به کار می پردازند .

اما پس از شهادت شهید صارمی در 17 مرداد 1377  ، روز خبرنگار نامگذاری شد و  درسراسر  ایران این روز با تجلیل از خبرنگاران این روز گرامی داشته می شود . در اکثر نقاط ایران ارگانها و سازمانهای با برگزاری جشنهای متعدد و تجلیل از خبرنگان این روز گرامی داشته می شود .

اما یکی از همایشهای مورد توجه و علاقه جامعه خبر ، همایش و تجلیلی است که با تعامل ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی   و خانه مطبوعات برگزار می شود .    

17 مرداد 1397 هم همایش تجلیل از خبرنگاران گیلان در مجتمع خاتم الانبیا با حضور دکتر سالاری استاندار گیلان ، فیروز فاضلی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و کریم خورسندی خانه مطبوعات و خبرنگاران ، اصحاب رسانه و مدیران سایتها و پایگاههای خبری برگزار شد .

همایش تجلیل از خبرنگاران استان گیلان در سالن شهید انصاری مجتمع خاتم‌الانبیا رشت با حضور مسئولان، خبرنگاران و مدیران اصحاب و جراید برگزار شد. ، دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان میهمان ویژه این مراسم بود .

استاندار گیلان در همایش تجلیل از خبرنگاران،از رسانه های مستقل و آزاد دفاع کرد

استاندار گیلان  ضمن تبریک روز خبرنگار اظهارداشت: کارخبر ، رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی برای خبرنگاران مهم است و سختی و پیچیدگی کار شما این است که با همه حوزه ها مرتبط است .

مصطفی سالاری با اشاره به مشکلات حال حاضر افزود : در هیچ‌ حوزه‌ای مشکلات به‌صورت کامل حل‌نشده و سختی کار خبرنگاری نیز در زمره آن‌ها است.

وی افزود:. در بحث جمهوریت و مردم سالاری رسانه از ارکان مهم آن است و ایفای نقش در این بخش از الزامات رسانه ها است .

مقام عالی سیاسی استان به آزادی بیان اشاره کرد و افزود : هرچه رسانه آزادتر باشد امکان جمهوریت و مردم سالاری را بیشتر فراهم می‌کند که در مردم سالاری نیز عدالت، تقوا و اسلامیت وجود دارد. و اگر رسانه‌ای مستقل و آزاد نباشد، نمی‌تواند رسالت خود را به درستی اجرا کند و  باید سازوکارهایی که در دنیا رسانه‌ها بکار گرفته اند استفاده کنیم تا رسانه‌ای آزاد و مستقل داشته باشیم.

استاندار گیلان به رسالت جامعه خبرنگاران اشاره کرد و افزود : رسانه باید مطالبات مردم را عنوان کنند، این اقدام رسانه ها سبب می شود تا کسانی که بر کرسی حاکمیت تکیه کرده اند غافل نباشند و ما آمادگی داریم تا در خصوص مطالبات رسانه ها در راستای انعکاس مطالبات مردم بسترهای لازم را فراهم کنیم

 

Image result for ‫تجلیل از خبرنگاران در خاتم الابیا رشت 1397‬‎.

 

*مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان : سومین استان کشور در بین رسانه‌های برتر

 

فیروز فاضلی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان نیز در این همایش با بیان اینکه ، گیلان 293 مجوز صادر شده برای رسانه رتبه ششم کشور را دارد ، افزود : استان گیلان با  ۱۷۶ نشریه دارای مجوز، ۹ روزنامه و دوهفته‌نامه در گیلان وجود دارد  و با ۲۹۳ مجوز صادرشده برای رسانه‌ها رتبه ششم کشور را دارد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به رتبه سوم گیلان در پایگاههای خبری اشاره کرد و افزود : گیلان با ۱۱۷ رسانه پس از تهران و آذربایجان شرقی رتبه سوم کشور  در پایگاههای خبری را داردو به لحاظ کمی در رتبه خوبی قرار دارد .


Image result for ‫تجلیل از خبرنگاران در خاتم الانبیا رشت 1397‬‎

فیروز فاضلی به جایگاه  خانه مطبوعات اشاره کرد و افزود :خانه مطبوعات

حق صنفی خبرنگاران است و همه ما برای زندگی و فعالیت نیازمند خانه

هستیم و خبرنگاران لازم است در این خانه عضو شوند.

 

وی  با تأکید بر پرهیز از نگاه خاص به اهل‌قلم به سلایق

سیاسی و تفکرات خبرنگاران اشاره کرد و  افزود: در بین

رسانه‌ها سلایق سیاسی متفاوتی وجود دارد که با رقابت کردن

موجب افزایش کیفیت رسانه‌ها شده است.

 

کریم خورسندی مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان:عضویت خبرنگاران گیلانی در خانه مطبوعات ضرورت داردImage result for ‫تجلیل از خبرنگاران در خاتم الانبیا رشت 1397‬‎

کریم خورسندی ، مدیرعامل خانه مطبوعات استان گیلان نیز پس از تبریک روز خبرنگار به هم صنفی های خود به برگزاری جشنواره مطبوعات در ۱۴ تیر ماه امسال اشاره کرد و افزود : این جشنواره با سطح کیفی بالا در منطقه آزاد انزلی برگزار شد و امیدواریم با همکاری همه‌جانبه استمرار داشته باشد.

مدیر عامل خانه مطبوعات  از تشکیل اتحادیه خانه مطبوعات شمال کشور جشنواره دریای خزر خبر داد و افزود: فرایند برگزاری این جشنواره در حال انجام است و در سال آینده این جشنواره به‌صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود.

کریم خورسندی  به عضویت خبرنگاران در خانه مطبوعات تأکید کرد و اظهار داشت : برای شناخت رسمی مطبوعات و رسانه‌ها ملاک دستگاه‌ها عضویت خبرنگاران در خانه مطبوعات است و تأکید می‌شود خبرنگاران به دلیل حمایت‌های که در آینده قرار است بشوند، در این خانه عضو شوند.

 

در این مراسم معصومه پاداش ستوده، مجتبی بشری، شاهین آبزن، سیدحسین ضیابری به نمایندگی از خبرنگاران به سخنرانی پرداختند

 

 

در پایان از خبرنگاران پیشکسوت، خانواده‌های شهدای خبرنگار، توزیع‌کنندگان نشریه و فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی استان تقدیر شد.

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna