سه شنبه 29 اسفند 1402

استاندار گیلان تسهیل گری در صادرات را امری ضروری خواند و گفت:

حل مشکلات سرمایه گذاران و بازرگانان باید با جدیت در چارچوب قانون دنبال شود.

سرویس اقتصادی موج برنا - گیلان از دیرباز به دلیل جاذبه های گردشگری ، در خصوص صنعت و تجارت دچار محدودیتهای فراوانی بوده است و تلاشهای فراوانی در خصوص محرومیت زدایی انجام شده که در این میان تلاش دکتر سالاری و همکارانش برای رفع موانع موثر بوده و امید می رود به زودی شاهد خبرهای خوبی در این خصوص باشیم .

این نشست ، ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سال جاری بود. در این نشست راهکارهای توسعه صادرات غیرنفتی و موانع موجود در این مسیر مورد بررسی قرار گرفت.

 

استاندار گیلان تسهیل گری در صادرات را امری ضروری خواند و گفت: حل مشکلات سرمایه گذاران و بازرگانان باید با جدیت در چارچوب قانون دنبال شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به ریاست دکتر مصطفی سالاری و با حضور چند تن از نمایندگان مجلس در شورای اسلامی،مدیران دستگاه های اجرایی و فعالان حوزه سرمایه گذاری برگزار شد.

در این نشست راهکارهای توسعه صادرات غیرنفتی و موانع موجود در این مسیر مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر سالاری با بیان اینکه صادرات ابزاری برای رونق اقتصاد است، بر لزوم توجه به این مقوله کلان تاکید کرد.

وی تسهیل گری در صادرات را امری ضروری خواند و گفت: حل مشکلات سرمایه گذاران و بازرگانان باید با جدیت دنبال شود.

نماینده عالی دولت در گیلان بررسی تمایل برخی تجار و فعالان بخش خصوصی به سرمایه گذاری در استان های مجاور را نیازمند بررسی و تحلیل دانست و افزود:شناخت ظرفیت و توانمندی های استان در رسیدن به رونق اقتصاد از طریق صادرات امری مهم است.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد:تشکیل ستاد فرماندهی یا ستاد هماهنگی توسعه صادرات برای5استان اتفاق خوبی در حوزه این صنعت به شمار می آید و رفع موانع سرمایه گذاری داخلی و خارجی را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: در بحث روابط با سایر کشورها، نشست مشترکی با نمایندگانی از آن کشورها مرز مشترک با سایر ایران دارند برگزار شده که درباره تسهیل روابط تجاری مباحثی مورد بحث قرار گرفت.

دکتر سالاری صادرات برخی کالاها از جمله منابع لبنی با میزان پالم بالا را که امکان دریافت تایید از سازمان استاندارد را ندارند موجب آسیب به جوامع بشری خواند و افزود: باید برای ادامه روند صادرات این اقلام که در دیگر کشورها بازار هدف خوبی دارند باید نشست های کارشناسی متعددی برگزار شود.

وی افزایش صادرات چای را نیز مورد تاکید قرار داد و یادآور شد:در بحث چای به دلیل ارزش این محصول در سبد خرید خانوار و تفاوت آن با برنج و گندم نیازمند بررسی های دیگری برای افزایش صادرات و کاهش میزان واردات آن هستیم که در کمیته ای ویژه مورد بررسی قرار می گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان به مقوله صادرات و واردات برنج نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به واردات برنج با ارز دولتی دیگر کمتر شاهد قاچاق و احتکار غیرقانونی این محصول هستیم که کنترل بازار را نیز به همراه دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی های به عمل آمده قیمت برنج در سالجاری با افزایش مواجه می شود،تاکید کرد: باید با جدیت تلاش کنیم تا قیمت برنج وارداتی نیز روند افزایشی نداشته باشد.

استاندار گیلان همچنین به روند صادرات چند قلم از محصولات گیلان اشاره کرد و بررسی بیشتر ابعاد صادرات آنها را به جلسات ویژه طی روزهای آینده موکول کرد.

در ادامه این نشست نمایندگان رشت،انزلی،تالش،صومعه سرا و رودبار مسایل مربوط به روند صادرات کالا به ویژه ارقام کشاورزی استان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این نشست ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سالجاری بود.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna