جمعه 10 فروردین 1403

فرماندار شهرستان رشت در مراسم تجلیل از خبرنگاران:

فضای رسانه همواره برای مسئولین یک فرصت محسوب می‌شود تا در خدمت‌رسانی به مردم کمک کوشا باشند.

 

سرویس اجتماعی موج برنا - 17 مرداد همزمان با شهادت ، شهید صارمی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است و همه ساله در این روز از خبرنگاران تجلیل می شود .

سیدمحمد احمدی فرماندار شهرستان رشت هم که یکی از مدیران همراه با رسانه و جوابگو به این قشر است ، در مراسم باشکوهی از خبرنگاران تجلیل و قدردانی نمود .

خبرنگاران در بسیاری از موارد با حضور به موقع و انعکاس اخبار در رفع مشکلات ، نواقص بسیار تاثیرگذار هستند .البته باید گفت که در این میان در بیان تلاشها و پیگیریهای مسئولان نقش بسزایی دارند .

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری رشت ، سیدمحمد احمدی فرماندار شهرستان رشت عصر دیروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران که در فرمانداری رشت برگزار شد، با تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: فضای رسانه همواره برای مسئولین یک فرصت محسوب می‌شود تا در خدمت‌رسانی به مردم کمک کوشا باشند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه اگر مدیری بین خود و رسانه دیوار می‌کشد، عیب از وی است، افزود: مدیر موفق همواره با صداقت در عمل و گفتار، ازانعکاس و بیان عملکرد و اخبار حوزه مسئولیتی خود به خبرنگاران و رسانه‌ها واهمه‌‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه چهار دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد و در طول این مدت همواره مورد هجمه و توطئه دشمنان قرار گرفته است، ادامه داد: استراتژی «جمهوری اسلامی» طبق قانون اساسی ایران تدوین شده است؛ اکنون هم حکومت ما بر اساس همان استراتژی اداره می‌شود.

احمدی بیان کرد: تحریم‌های ناجوانمردانه که از شروع انقلاب تاکنون ادامه داشته، در پی تدوام و استحکام انقلاب اسلامی بر کشور تحمیل شده است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه در دنیا «شفافیت» یکی از مولفه‌های موفقیت محسوب می‌شود، تصریح کرد: در چنین شرایطی اگر مدیری از انعکاس و شفاف سازی مسائل امتناع ورزد، فرصت را برای دشمنان فراهم می‌کند.

وی با اشاره به نقدهای منصفانه، گفت: باید در نقدها مصلحت را در نظر بگیریم زیرا شاید بسیاری از راستی‌ها را نتوان بازگو کرد؛ اگر مدیری همواره مشکلات را بیان کند، امیدواری از جامعه سلب می‌شود.

احمدی با بیان اینکه مدیری موفق است که بتواند با وجود مشکلات به پیگیری مسائل و رفع موانع بپردازد، تصریح کرد: برای عبور از مقاطع حساس باید از ظرفیت رسانه و خبرنگاران بهره‌مند شویم، خصوصا در برهه حساس فعلی اخبار شما خبرنگاران، تاثیرگذاری بالایی دارد.

در ادامه علیرضا انصاری، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری رشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، خبرنگار جمهوری اسلامی ایران که در سال 57 در راه اطلاع رسانی در افغانستان به شهادت رسید، اظهار کرد: خبرنگاری شغل شفاف سازی و ظلمت زدایی است.

وی با بیان اینکه شان و شرافت قلم آنقدر ارزشمند است که خداوند به آن سوگند یاد کرده است، افزود: شان خبرنگاری، شان خدایی است زیرا با آفرینندگی، خلق، انشا و همراه است. قلمی متعهد است که در راستای منافع ملی و مصلحت نظام جمهوری اسلامی به حرکت درآید.

معاون سیاسی فرمانداری رشت بیان کرد: کار خبرنگاری باروشنگری و آگاهی بخشی عجین شده است و آن را از خون شهید ارزشمندتر دانسته اند چراکه شهید در راه مبارزه با ظلم به شهادت رسیده اما خبرنگار در راه مقابله با جهل و نادانی قلم می‌زند و ایستادگی می‌کند؛ با مطالعه تاریخ در میابیم که همواره خبرنگاران و نویسندگان نقش موثری داشته‌اند.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna