پنج شنبه 9 فروردین 1403

خوان دوم جشنواره مطبوعات منطقه آزاد،باشگاه خبرنگاران جوان

دراولین جشنواره مطبوعاتمنطقه آزاد انزلی چهره های جوانانی دیده می شد که نمایندگان نسل اول باشگاه خبرنگاران جوان بودند و موفقیتهای امروز

سرویس اجتماعی  موج برنا-اولین جشنواره مطبوعات ،پایگاههای خبری و خبرگزاریها باشکوه ، شایسته و در خور تحسین برگزار شد و جدا  از همه خوبیهایی که داشت 7 خان گسترده رسانه ای در گیلان را به عرصه نمایش گذاشت ، بنا داریم با بازخوانی 7 خوان این همایش خوب رسانه ای به بهانه روز خبرنگار از برگزار کنندگان آن تشکر کنیم .

بی شک عوامل اجرایی درگیر این ماجرا فاتحین قله های سربلندی این افتخار هستند اما نوعی نگاه در این بازخوانی وجود دارد که خالی از لطف نیست ،افراد ، شخصیتها و سازمانهایی که از نقش سازنده آنها کمتر صحبت است .

توضیح این نکته ضروری به نظر می رسد که اولویتی در این 7 خوان نبوده و صرفا به ترتیب حروف الفبا نگارش شده است.

در خوان اول به امین افقی مدیر موفق روابط عمومی منطقه آزاد انزلی رسیدیم و به صورت مختصر و مفید از غریب به 3 دهه فعالیت رسانه ای او با هم به مرور پرداختیم .

در جشنواره مطبوعات چهره های جوانانی دیده می شد که نمایندگان نسل اول باشگاه خبرنگاران جوان بودند ،  اما چرا به چه علت ؟

باشگاه خبرنگاران جوان در سال شروع به کار کرد ، کانونی که قرار بود در کنار صداو سیما بتواند هنرجویانی را از از سنین پایین پرورش دهد و پس از آموزش تئوری و کتبی ، کارگاهی و میدانی مهیای حضور در بازار کار در رسانه باشند ،  عکاس ، تصویر بردار ، نویسنده ، تهیه کننده و خبرنگارانی که بتوانند کار کارگاهی را میدانی کنند و با کسب مهارت در طول سالهای آموزش برای امرار معاش و کسب و کار خود در مرحله اول گام بردارند و در گام دوم افرادی مفید برای رسانه باشند .

پس از اتمام اولین دوره ، دوره ای که با همت و تلاش اساتیدی چون استاد رسولی به پایان رسید و با همت و هدایت استاد رسولی و کامران جعفری که در رسانه های مکتوب و صدای و رادیو فعالیت آزمایشی خود را آغاز نمودند .

تعدادی از هنرجویان به کار میدانی پرداختند ، هرچند در این میان نوابغی کشف ، پرورش و هدایت  داده شدند اما نتوانستند جذب یازار کار شوند و رزق وروزی عهد و عیال را تامین کنند ، اما علاقمندانی بودند که با اصرار و تمرین و تمرین شایستگی خود را برای یک اعتماد ساده فراهم کردند و تنها برای تامیت تعلق خاطر وارد عرصه کار و کارزار شدند .

اما عده ای هم به این بخش اکتفا نکردند و راه را ادامه دادند و به ادامه تحصیل پرداختند و علی رقم رشته های مرتبط و غیر مرتبط به فعالیت پرداختند .

خان دوم جشنواره مطبوعات باشگاه خبرنگاران

اما این تلنگر از کجا به ذهن بنده رسید ؟

در این جمع و در میان جمعیت چهره ها و اسامی آشنایی به چشم می خورد که در حال حاضر چهره های شاخص رسانه هستند و این راه را از باشگاه خبرنگاران آغاز کردند و این جشنواره فرصتی شد تا یادی کنیم از همه کسانی که در حال حاضر شخصیتهای هنری ، رسانه ای هستند که باید باشگاه خبرنگاران را بانی این اتفاق خوب دانست ، به این بهانه یادی می کنیم از همه هنرجویان دیروز و شخصیتهای خوب و خاص امروز که این یادآوری نوعی سپاس از بانیان باشگاه خبرنگاران است و در واقع خود شخصیتهایی که با تلاش و پشتکار امروز در این جایگاه هستند .

Image result for ‫فهیمه هاشمی خبرگیلان‬‎

خانمها به ترتیب حروف الفبا :

سمیه عظیمی           روابط عمومی انتقال خون گیلان ،مدیر مسئول پایگاه خبری موج برنا     

فهیمه هاشمی         خبرنگار صدا و سیما

فتوحی                خبرنگار دیار میرزا

فخارمنش            خبرنگار صدا و سیما

Image result for ‫یوسف گلشن‬‎Image result for ‫مجتبی پوربخش‬‎Image result for ‫سعید علیپور‬‎

آقایان به ترتیب حروف الفبا

مجتبی پوربخش     تهیه کننده ، مجری و گزارشگر شبکه تلوزیونی ورزش

سعید علیپور          مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان

 یوسف گلشن       مدیر اسبق روابط عمومی استانداری گیلان ، مشاور استاندار البرز

امید عزتی          گزارشگر شبکه باران

نوروزی              گزارشگر خبر باران ، واحد مرکزی خبر

نظر پور              دستیار تهیه گروه ورزش باران

قاسمی               خبرنگار و گزارشگر رسانه ملی

کلام آخر اینکه در جشنواره مطبوعات منطقه آزاد انزلی این تلنگر با دیدن همه تلاشگران عرصه رسانه و خبر موجب شد تا هفت خوان شکل بگیرد و در اولین بخش به امین افقی مدیر موفق رواب عمومی منطقه آزادانزلی رسیدیم و در دومین خوان به اهالی باشگاه خبرنگاران جوان رسیدیم . عده ای هر چند انگشت شمار اما موفق از بیش از 2000 نیروی تربیت شده متخصص در باشگاه خبرنگاران جوان ، که از تلاش ، پشتکار، صبرشان و البته موفقیتشان باید بالید و افتخار کرد .

 در انتها باید گفت آفرین و تحسین بر طراح این طرح ، آفرین بر مردان و زنان پرتلاشی که این مسیر را پیمودند و قدردان این همت والا شدند . خداقوت و همچنان پیروز و موفق باشید .

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna