سه شنبه 29 اسفند 1402
 
در جلسه شورای ترافیک منطقه آزاد انزلی مطرح شد :احداث پاسگاه پلیس راه و هوشمند سازی کنترل ترافیک در منطقه آزاد انزلی
 
سرویس اجتماعی موج برنا - استان گیلان در بین موقعیتهای گردشگردی در بین ساکنین استان و گردشگران از امکان منطقه آزاد انزلی بهره می برد ، فضای ایجاد شده یک شهرک کاملا ایده آل است ، استفاده از ساحل و طرح دریا ، نمایشگاه ها متعدد ، مراکز خرید با تمامی تنوع ، موقعیتهای ورزشهای ساحلی و این روزها آکواریم موجب شده موج عظیمی از مراجعه را در بر بگیرد .
در فصول سرد ، بارش باران هم فضای سرپوشیده و متنوع می تواند تمامی سلایق را در بر بگیرد . اما این موج تردد با توجه به راههای میان بر ، طرحهای داخلی منطقه آزاد به تنهایی نمی تواند چاره ساز نخواهد بود .
 
روابط عمومی منطقه آزادانزلی از طرح جدید برای ساماندهی ترافیک خبر داد و افزود :  در جلسه شورای ترافیک منطقه آزاد انزلی در خصوص احداث پاسگاه پلیس راه و هوشمند سازی کنترل ترافیک در منطقه آزاد انزلی نقد و برسی شد .

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی جلسه شورای ترافیک این منطقه به منظور ارتقای امنیت در جاده ها و ارائه خدمات مناسب به گردشگران  و تسهیل تردد شهروندان با حضور دکتر رضا مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان، سرهنگ فلاح کریمی رییس پلیس پیشگیری، سرهنگ محمدی رییس پلیس راهور، سرهنگ صفاری جانشین پلیس راه استان، فرماندهان انتظامی منطقه، معاونین و مدیران سازمان، روسای ادارات مرتبط شهرستانی و اعضای شورای ترافیک منطقه برگزار شد.

بنابر این گزارش مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این نشست با تاکید بر بررسی دقیق و کارشناسی مشکلات ترافیکی و تسریع در رفع این موانع به منظور ارائه خدمات مناسب به گردشگران و ساکنین منطقه اظهار داشت: با توجه به حجم بالای حضور گردشگران در این منطقه و بازدید بالغ بر ۶ میلیون گردشگر از فاز تجارت و گردشگری منطقه در سال گذشته و توسعه زیر ساخت های گردشگری از سوی این سازمان و بخش خصوصی،  پاسگاه پلیس راه منطقه آزاد انزلی احداث  میشود و لازم است جلسات شورای ترافیک به صورت منظم استمرار داشته باشد و موضوعات کارشناسی شده در جلسات مطرح شود تا خروجی کار موجب رضایت گردشگران و شهروندان سطح محدوده باشد .

مسرور در ادامه با اشاره به افتتاح پایگاه امداد جاده ای هلال احمر در این منطقه جهت ارائه خدمات امداد و نجات در سال گذشته بر لزوم علت یابی سوانح جاده ای تاکید کرد: کمیته کاری متشکل از نمایندگان سازمان منطقه آزاد انزلی ، راهداری و پلیس راهور به منظور بررسی علت تصادفات و شناسایی نقاط خطر آفرین منطقه تشکیل شود تا پس از بررسی ها اقدامات لازم در استمرار آموزش های ویژه رانندگان و شهروندان، نصب علائم راهنمایی و سرعت کاه در راستای ارتقای ایمنی و رضایت شهروندان و گردشگران انجام شود.

وی به لزوم هوشمند سازی کنترل ترافیک تاکید کرد و افزود: آمادگی لازم از سوی این سازمان جهت هوشمند سازی کنترل ترافیک و کنترل سرعت وجود دارد و همچنین پل عابر پیاده تمام مکانیزه نیز در ورودی فاز تجارت به زودی به  بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی  به مرخصی خودرو های پلاک منطقه آزاد اشاره و خاطر نشان کرد: دستگاه های مجری در این خصوص باید طبق آیین نامه راهنمایی و رانندگی مناطق آزاد که مصوبه هیات وزیران است عمل کنند و نباید با عملکرد سلیقه ای و یا خارج از چهارچوب آیین نامه موجبات نارضایتی مالکان خودرو فراهم شود و مردم این منطقه نیز همچون سایر مناطق آزاد حق برخورداری از مرخصی خودرو های پلاک منطقه آزاد را دارند.

 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna