جمعه 31 فروردین 1403

 

روز اول هفته دوم لیگ برتر فوتبال با پیروزی پدیده مشهد ، پارس جنوبی جم و پیکان ، تساوی استقلال و ذوب آهن آغاز شد

سرویس ورزشی موج برنا – هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران با 4 دیدار در شهرهای جم ، تهران ، اصفهان و اهواز آغاز شد و در مجموع با 12 گل مثل هفته اول پر گل با میانگین 3 گل در هر دیدار هفته پرگلی را آغاز کرد .

لیگ برتر هفته دوم که با توجه به 9 مرداد روز ملی اهداخون و تاسیس سازمان انتقال خون با شعار اهداخون ، اهدازندگی آغاز شد و از اهدا کنندگان خون حاضر در لیگ برتر تقدیر شد .

*ذوب‌آهن 2- استقلال 2 ، بازی جذاب تیم های استقلال برابر ذوب آهن با تساوی دو بر دو مساوی به پایان رسید.

استادیوم فولاد شهر اصفهان با حضور بیش از نفر علاقمندان فوتبال شاهد برگزاری دیدار تیمهایی ذوب آهن اصفهان و استقلال تهران بود . بازی جذاب و  پرهیجانی که با قضاوت  بیژن حیدری و کمکهای  سعید علی نژادیان ، محمد عطایی و  پیام حیدری برگزار شد .

استقلال نیمه اول را از حریفش بهتر شروع کرد و در همان دقایق ابتدایی روح الله باقری می توانست دروازه ذوب آهن را باز کند اما عکس العمل خوب مظاهری این اجازه را به آبی ها نداد. با گذشت 10 دقیقه از بازی این ذوب آهن بود که بر بازی مسلط شد و اینبار  مهدی رحمت ناجی  دروازه آبی ها نبود دروازه آبیها زودتر باز می شد.

اما در دقیقه 24 بازی رضا حبیب نژاد دروازه استقلال را باز کرد، گلی که به خاطر برخورد پای وریا غفوری به صورت او باعث شد این بازیکن جوان نتواند به بازی ادامه بدهد.

در ادامه بازی استقلالی ها جلو آمدند و در دقیقه 43 موفق شدند گل خورده را جبران کنند اما در کمتر از 2 دقیقه اشتباه مهدی رحمتی در مهار توپ باعث شد هرناندز دروازه استقلال را باز کند.

استقلال برای اینکه از اولین شکست خانگی فرار کند باید در نیمه دوم آرایش تهاجمی تر به خود بگیرد اما مشکل این تیم نبود بازیکن تعویضی است که باعث شده دست شفر برای ایجاد تغییر بسته باشد.

 

استقلال نیمه دوم را به مراتب بهتر از حریف خود آغاز کرد و در 15 دقیقه ابتدایی فشار زیادی روی دروازه ذوب آهن ایجاد کرد و توانست دقیقه 55 توسط غفوری دروازه مظاهری را باز کند.

بعد از این گل هر دو تیم فرصت هایی برای گلزنی داشتند اما موقعیت های استقلال پر تعداد و خطرناک تر بود اما آبی ها نتوانستند از این موقعیت ها استفاده کنند. در نیمه دوم وحید محمدزاده و محمد دانشگر از هر دو تیم اخراج شدند تا این مسابقه پر گل و جذاب، حاشیه های زیادی نیز داشته باشد.

 

*پیکان 3- سایپا صفر

تیم فوتبال پیکان با سه گل محمدقاضی، سعید واسعی و ماهان رحمانی موفق به شکست سایپا شد.

سایپا و پیکان در حالی یه مصاف هم رفتند که شاگردان جلالی با کسب تساوی مقابل استقلال تهران تفکر کسب اولین 3 امتیاز را داشتند  و سایپا هم با پیروزی پر گل مقابل سپیدرود بحران زده یا خیالی آسوده تر چشم به پیروزی ذوم داشتند .

. در نیمه اول بازی تا دقایق پایانی آرام و بدون موقعیت دنبال می شد که شاگردان جلالی روی غفلت مدافعین سایپا در ثانیه های پایانی با ضربه سر محمد قاضی با برتری به رختکن رفتند.

پیکان  در نیمه دوم با آرامش بیشتری به میدان رفتند تا دو گل دیگر از سعید واسعی در دقیقه ۶۳ و گل ماهان رحمانی در وقت های اضافی پیکان را با برتری از زمین مسابقه خارج کند. با این پیروزی شاگردان علی دایی حالا تفاضل صفر دارند.

این دیدار هم در استادیوم شهدای شهر قدس با حضور 100  تماشاگرو قضاوت  و حید کاظمی و کمکهای  سعید قاسمی، قهرمان نجفی فضاوت شد .

 

*اس.خوزستان 1- پدیده 2؛ شاهکار تیم ده نفره در اهواز

یحیی گل محمدی در دقایق پایانی موفق شد از شکست یک پیروزی دراماتیک برای تیم خود کسب کند و آن را به جشن نشست.

دیدار جذاب و دیدنی در استادیوم غدیر اهواز با حضور 2000  علاقه مند فوتبال و البته  با دو اخراجی و تعویض داور در نهایت با گل های دقایق پایانی قاسمی نژاد و شاکری به سود پدیده میهمان خاتمه یافت.

استقلال خوزستان که نیمه اول را با یک گل از حریف پیش افتاده بود و پدیده 10 نفره برای شروع نیمه به کار ادامه می‌داد، در وقت‌های تلف شده با اتفاقات دراماتیکی همراه شد تا یحیی گل محمدی یک پیروزی بزرگ را جشن بگیرد. آنها که هفته گذشته با بدشانسی بزرگی برابر پرسپولیس مواجه شده بودند، اینبار همه چیز برای آنها برعکس شد تا با سود بردن از این اتفاق به یک برد شیرین دست یابند.

تیم عجیب استقلال خوزستان که هفته گذشته با گلزنی در دقایق پایانی به یک امتیاز دست یافته بود، برای عبور از برچسب مدعی سقوط به دنبال سه امتیاز خانگی در این بازی بود. آنها در دقایق ابتدایی بهترین سود را از شرایط جوی و سردرگمی بازیکنان پدیده بردند و توانستند موقعیت‌های خوبی روی دروازه ناصری شکل دهند. حاصل این حملات یک گل دیدنی از سوی خشتان بود. در ادامه بازی فیزیکی دو تیم و کم تجربگی داور باعث شد تا استارت کارت‌های پیاپی در این بازی شکل گیرد و این محمد قنبری بود که روی یک خطای غیرحرفه ای و خشن دومین کارت زرد را دریافت کرد تا پدیده نیمه اول را 10 نفره راهی رختکن شود.

نیمه دوم با دفاع فشرده و پرس استقلال خوزستان همراه بود. موضوعی که باعث شد تا پدیده برای رسیدن به محوطه جریمه حریف با مشکل بزرگی مواجه شود و یک یار کمتر به این مصائب بیشتر می‌افزود.

با خشونت بیشتر بازیکنان دو تیم شاهو اصلانی، داور کردستانی این بازی یک بازیکن (وحید نامداری) از استقلال خوزستان را اخراج کرد تا 20 دقیقه پایانی از نظر نفر به تعادل برای دو تیم برسد. شاهو اصلانی دقایقی بعد به دلیل گرفتگی عضله از زمین خارج شد تا داور چهارم ادامه بازی را قضاوت کند. کولینگ بریک ( وقت استراحت به دلیل گرمای هوا) کاملا به سود پدیده بود تا آنها با اعلام هشت دقیقه وقت اضافه فرصت مناسبی برای تساوی به دست بیاورند. ابتدا این قاسمی نژاد بود که با اضافه شدن به نفرات داخل هجده قدم توانست گل تساوی را برای سرخپوشان مشهدی به ثمر برساند و در ادامه نیز یونس شاکری که در دقایق پایانی مجوز حضور در زمین را به دست آورده بود گل دوم این تیم را ثبت کرد تا پدیده به یک برد دراماتیک و البته ناپلئونی به واسطه عملکرد نه چندان مناسب نسبت به بازی قبلی مقابل پرسپولیس دست یابد.

حواشی و اتفاقات عجیب این دیدار

شاهو اصلانی، داور پرکار این بازی که دو بازیکن از استقلال خوزستان و پدیده را از زمین اخراج کرده بود، در دقایق پایانی با گرفتگی عضله ران راهی بیرون از زمین شد تا داور چهارم ادامه بازی را قضاوت کند.

با توجه به گرمای هوا نیز داور در اواسط نیمه اول و دوم برای بازیکنان کولینگ بریک در نظر گرفت که در نیمه دوم با هشت دقیقه وقت تلف شده، شرایط مناسبی برای حملات پدیده و دستیابی به این پیروزی بزرگ به دست آمد.

    رضا ناصحی، کاپیتان پدیده مشهد بعد از تعویض در دقایق پایانی نیمه اول در اعتراض به این تصمیم از سوی گل محمدی، روی نیمکت توپ جمع کن ها حضور یافت.

    داور بازی به دلیل گرمای شدید اهواز در اواسط نیمه اول کولینگ بریک در نظر گرفت تا بازیکنان استراحتی کوتاه داشته باشند.

    شاهو اصلانی در اواخر نیمه دوم با گرفتگی عضله ران مواجه شد تا اتفاق جالب این بازی تعویض داور باشد و داور چهارم جانشین این قاضی کردستانی شود.

علیرغم حرف و حدیث فراوان در خصوص عدم رضایت شاکی خصوصی محمدرضا خلعتبری، این بازیکن موفق شد در این بازی برای پدیده به میدان برود.

 

*پارس جنوبی 2- نفت 0؛ آغاز شادی در جم

شاگردان مهدی تارتار با نمایشی برتر نسبت به نفت مسجدسلیمان موفق به کسب نخستین پیروزی فصل در جم شدند.

پارس جنوبی جم بعد از نمایش فوق‌العاده در نخستین سال حضور لیگ برتری شدن در لیگ هفدهم که با کسب رتبه تک رقمی برای آنها همراه بود، در دیدار هفته اول با بدشانسی و از دست دادن موقعیت‌های زیاد، نتوانست از فولاد خوزستان امتیاز بگیرد ولی شاگردان تارتار امشب مقابل نفت مسجدسلیمان نمایش بهتری ارائه کردند و مثل نیم‌فصل اول سال قبل که عملکرد درخشانی در بازی‌های خانگی داشتند، این بار هم در جم و در حضور تماشاگران خودی با گل‌های عماد میرجوان(22) و ابراهیم صالحی(70) موفق شدند برابر میهمان خود  به برتری 2 بر صفر برسند و نخستین برد فصل را کسب کنند؛ شاگردان ویسی نیز با وجود کسب تساوی در نخستین بازی فصل، امشب عملکرد چندان خوبی برابر پارس جنوبی نداشتند و دست خالی زمین را ترک کردند.

 این دیدار در استادیوم تختی جم  و با قضاوت  رضا عادل و کمک‌های هادی طوسی، محمد راهی و علی میرغفاری برگزار شد .

حواشی این دیدار :

* بازی خطرناک میلاد خدایی‌اصل، بازیکن نفت و ضربه‌ای که او با کف استوک به سر ابراهیم صالحی زد به نظر می‌رسید با کارت قرمز همراه باشد ولی رضا عادل، داور مسابقه در این صحنه تنها اخطار نشان داد.

* قبل از شروع مسابقه، مهدی تارتار و عبدالله ویسی سرمربیان دو تیم برخورد گرمی با یکدیگر داشتند.

* خدایی‌اصل، مدافع چپ نفت مسجدسلیمان در دقیقه 37 خطای دیگری انجام داد که به نظر می‌رسید کارت دوم را برای او به همراه داشته باشد ولی این اتفاق نیافتاد.

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna