سه شنبه 29 اسفند 1402

حضور کانون هموفیلی گیلان در انتقال خون گیلان همزمان با 9 مرداد روز ملی اهدا خون

 

سرویس سلامت موج برنا - از کران تا بیکران عشق و همدلی راز حیات بوده و است ، راز حیات ایران و ایرانی همدلی است و این راز سالهاست که با این مرز و بوم عجین شده است از همان ایام که شاعر شیرین سخن پارسی گفت :

   بنی آدم اعضا یک پیکرند که در آفرینش زیک گوهرند                     چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار 

طب در ایران قدمتی به قدمت تاریخ دارد و تحولات مکتوب پزشکی همچنان در طب امروز کاربرد دارد . درمان یا کاهش آلام بسیاری از دردها توسط ایرانیان به جهان معرفی شده است . طب انتقال خون در ایران با تاسیس اولیه این سازمان در 9 مرداد 1353 موجب شد تا از پراکندگی رهایی یافته و حول خدمات این سازمان عمل نمود .

بی شک اهداکنندگان مستمرخون که خود را عضوی از این چرخه می دانند روند رشد و تکامل چرخه اهدا تا دنبال می کنند و در این طی سالیان خود را با این تکامل وفق داده اند . اهداکنندگان اهدا خون را زکات سلامتی خود و بخشیدن حیات به نیازمندان خون از تالاسمی و هموفیلی ، دیالیزی و سرطان می دانند .

بیماران هموفیلی و اهداکنندگان همه در یک سنگر هستند و این حس متقابل را به هم منتقل می سازند .

سمیه عظیمی روابط عمومی انتقال خون گیلان اعلام کرد ، همزمان با 9 مرداد یکی از گروههایی که به انتقال خون آمدند کانون هموفیلی استان گیلان بود .

روابط عمومی انتقال خون استان گیلان در ابتدا گفت : هم استانی  ارجمند:

 برای کمک در شرایط اضطراری به هموطنان نیازمند به خون الان به صف داوطلبین اهدای خون مستمر بپیوندید

روابط عمومی انتقال خون گیلان افزود : سکینه جهان طلب رئیس و اعضای کانون هموفیلی گیلان در بازدید از اداره  کل انتقال خون گیلان  روز اهدای خون و سالروز تاسیس سازمان انتقال خون را با اهدای شاخه گل به مدیر کل و کارکنان ساعی و پر تلاش اداره و اهداکنندگان خون تبریک گفت.

در ادامه وی لوح تقدیر انجمن هموفیلی ایران را به نمایندگی از اعضای انجمن به دکترمرادی مدیرکل انتقال خون گیلان تقدیم کرد و افزود :

هر سال روز 9 مرداد  را به نام روز ملی اهدای خون و سالروز تاسیس سازمان انتقال خون  جشن می گیرند. تعیین این مناسبت با سه هدف اساسی:

۱- افزایش آگاهی مردم در رابطه با نیاز به خون و فرآورده های خونی سالم

۲- تقدیر و تشکر از اهدا کنندگان خون به نیابت از گیرندگان خون که هیچگاه فرصت آنرا نمی یابند که از این انسان های نیکوکار سپاسگزاری نمایند

۳- دعوت مردم به پیوستن به جمع داوطلبین مستمر اهدای خون

ما افتخار می نماییم در کشوری زندگی می کنیم که ساز و کار این کمک ارزنده انسانها به یکدیگر در یک سطح ملی و پر افتخار تحت عنوان سازمان اتتقال خون ایران وجود دارد. این سازمان با شایستگی در خور تقدیر شرایط لازم را برای تحقق تصمیم هر ایرانی برای این اقدام انساندوستانه را فراهم نموده است. این سازمان ارزشمند در سال ۱۳۵۰ با مساعی دانشمندی ارزنده ،وطن پرست و انسان دوست، بنام دکتر فریدون علا در کشور ما بنیانگذاری شد. مردم شریف ایران با اعتماد گسترده به این سازمان و مشارکت در این امر انساندوستانه به آن زندگی بخشیدند به گونه ای که نقش راهبردی این سازمان در منطقه مدیترانه شرقی برگ زرین افتخار دیگری برای ایران و ایرانیان است .

کانون هموفیلی گیلان  ضمن سپاسگزاری صمیمانه از اهدا کنندگان و نقشی که آنان در تامین سلامت مردم به ویژه بیماران مبتلا به انواع بیماری های خونریزی دهنده داشته و دارند از هم استانی های ارجمند و نیکو کار دعوت می نماید با استقبال از شعار امسال و درک هوشمندانه از اهدای خون سالم و کافی به جمع اهداء کنندگان مستمر خون بپیوندند.

 

نیاز به خون همیشگی است . اهدا کننده مستمر بمان

 

 

 

 
Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna