جمعه 31 فروردین 1403
رئیس شورا در دیدار با بانوان هنرمند تاکید کرد:شورای شهر از اجرای برنامه های شاد هنری ویژه بانوان حمایت می کند
 
سرویس ورزشی موج برنا - پیاده راه فرهنگی رشت بهانه ای شده تا شهرداری رشت و کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت میزبان جشن های عمومی و ملی باشد ، اما این همکاری محدود به همین بخش نمی شود ، شهرداری و شورای شهر در بسیاری در جشنها و اعیاد پیشگام است و همچنان حمایت می کند .
 
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت - صبح روز سه شنبه دوم مرداد رییس شورای شهر رشت با بانوان فعال فرهنگی که در برگزاری جشن دهه کرامت نقش فعالی داشتند، دیدار و گفتگو کرد. این بانوان با اجرای یک برنامه موسیقی در مجتمع خاتم الانبیا، برنامه شادی را برای بانوان اجرا کردند.
در این دیدار که دکتر رفیعی، ریاست مجمع متخصصین گیلان و فاطمه قدیمی، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری به عنوان حامیان این گروه حضور داشتند، رییس شورا بر فعالیت و حضور بانوان در صحنه اجتماع مبتنی بر شادابی بانوان تاکید کرد و افزود: باید بستر نقش آفرینی بانوان به عنوان نیمی از جامعه بیش از گذشته فرآهم گردد.
رئیس مجمع متخصصین گیلان در این دیدار، گفت: با کمک بانوان هنرمند برای نخستین بار اتفاق هنری ویژه ای در مجتمع خانم الانبیا رقم خورد که کم سابقه بود.
دکتر رفیعی که از حامیان این گروه هنری بود، ابراز کرد: امیدواریم به کمک شورا و شهرداری از این دست برنامه های فرهنگی و هنری بیشتر داشته باشیم.
ناهید برهانی، مشاور مذهبی این برنامه نیز ابراز امیدواری نمود: حمایت های مدیریت شهری افزایش یابد تا بانوان حضور فعالی در عرصه هنری داشته باشند.
 
وی افزود: هدف ما شادابی زنان در فضای رسمی با رعایت شئونات اسلامی بود و در اجرای این برنامه موفق بودیم.
زینی از دیگر بانوان فعال هنری نیز ضمن تقدیر از حمایت های رئیس شورا، گفت: متاسفانه خیلی ها تر سیدند از اینکه زنان بالای تریبون بروند، همخوانی کنند و موسیقی اجرا کنند، از اینکه نگران رعایت مسایل شرعی بودند.
مجری و مداح اهل بیت، اضافه کرد: این حمایت شورای شهر ارزشمند است، بانوان هنرمند میدان می خواهند که حضور هنری ارزشمند خود را ثابت کنند.
۲۰ سال است که شاعرم و برای اهل بیت اشعاری سرودم و امیدوارم با حمایتهای رئیس شورا بتوانیم برنامه های شاد بهتری برای زنان داشته باشیم.
وی تاکید کرد: ما ایمان داشتم و در این راه قدم گذاشتم و موفق شدیم.
زینی تصریح کرد: شهروندی که شاد باشد، آن شهر شاد است. دورهمی های زنانه با رویکرد شادابی در شهر بسیار کم است. تعهد ما رعایت شئونات اسلامی اما نیازمند حمایت های مسئولان برای تداوم بیشتر این برنامه ها هستیم.
وی یادآور شد: این گروه توانایی برگزاری سوگواره های عاشورایی بانوان را دارد و می توانیم با یک کار هنری برنامه فرهنگی داشته باشیم و یا برای اجرای یک برنامه شاد زنانه در اعیاد غدیر و قربان، نیازمند همراهی و حمایت مدیریت شهری هستیم.
رسول محمدپور، از اعضای مجمع متخصصین ، نیز گفت: تمام اقدامها از اخذ مجوز و ... اجرای این برنامه با حمایت های رییس شورا صورت گرفته است.
 
وی تاکید کرد: نگاه رئیس شورا، نگاه ویژه فرهنگی است. اعضای مجمع متخصصین گیلان، قبلا مورد حمایت مدیریت شهری نبودند.
محمدپور تاکید کرد: حوزه بانوان فعال است ولی نیازمند فضای فعالیت ی مناسب و بسترسازی هستند. ۵۰ درصد فرهیختگی سهم زنان است اما بستری نیست تا این پتانسیل بروز نماید.
مجمع متخصصین این توان را دارد که در حوزه بانوان بیش از گذشته فعالیت نماید.
مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری گفت: استراتژی ما بودن در کنار دوستان بود. با گروههای زیادی فعالیت مشارکتی داریم اما نظم و پیگیری این گروه در حیطه اداری موجب شد برنامه بخوبی برگزار گردد.
فاطمه قدیمی افزود: مدیریت شهری آمادگی دارد، یک تقویم فرهنگی داشته باشد تا در محلات نیز در راستای شادابی بانوان اقدام نماییم.
سید امیر حسین علوی ضمن تبریک دهه کرامت، ابراز کرد: موجب خرسندی است که توانستیم بستری برای اجرای یک برنامه شاد و در عین حال معنوی برای بانوان داشته باشیم.
رئیس شورا تصریح کرد: برنامه های هنری با رویکرد موسیقی اگرچه بعد از انقلاب بود، ولی تداوم نمی یافت.
گیلان بخاطر پیشینه فرهنگی، و بویژه رشت، فرهنگ خاصی دارد و این را می توان از مفاخری که به دنیا تحویل داده است، ارزیابی نمود.
رییس شورا ابراز کرد: این مسیر می تواند تداوم یافته و در چارچوب ارزش های اسلامی و ایرانی، در قالب های جدید هنری همان مفاهیم دینی و ارزشی را پیش برد و به نتیجه مطلوب رساند.
علوی به مقطع حساس فرهنگی و هویتی کشور اشاره نمود و ابراز کرد: نسل سوم و چهارم انقلاب، ارزشها و ایرادها را دیده و ارزیابی می کنند و با یک فهم درست و دقیق می توان روش جدید را ادامه داد و این روشی که این گروه در پیش گرفته می تواند نقش خوبی در حوزه بانوان ایفا کرد.
وی تصریح کرد: مکتب شیعه، مکتب ایثار و عشق را با هم دارد و بدون داشتن بنیان های محکم و با محوریت حضور زنان امکان پذیر نیست.
علوی ادامه داد: در چارچوب مشخص، مدیریت شهری و شورا آمادگی دارد با اجرای برنامه های شاد ویژه زنان با رعایت چارچوب های کشور، نقش حمایتی داشته باشد.
رئیس شورا افزود: سوگواره عاشورایی در حوزه بانوان تاکنون اتفاق نیفتاده و شورا آمادگی همکاری در این راستا را دارد.
بنابراین بانوان هنرمند یک تقویم فرهنگی داشته باشند تا بتواند بخشی از هزینه های خود را تامین کند.
در پایان رییس شورای اسلامی شهر رشت جهت برگزاری این مراسم از مسئولین برگزاری آن با اهدا لوحی تقدیر بعمل آورد.
 
 
Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna