شنبه 1 اردیبهشت 1403

 

عادل فردوسی پور با 2018 یک برنامه ترکیبی موفق را روی آنتن شبکه 3 ، کامران جعفری و مجتبی پوربخش هم گیلانیان پرفروغ رسانه در جام جهانی 2018

سرویس ورزشی موج برنا   برنامه 90 که با محوریت فوتبال ، وقایع ، داوری و پشت پرده های آن عمری تقریبا 2 دهه ای دارد ، یکی از افتخارات نابغه با هوش و علاقمند به فوتبال یعنی عادل فردوسی پور می باشد .

عادل فردوسی پور موجب شد تا از بسیاری وقایع ، مشکلات و پیامدهای بد فوتبال جلوگیری شود و متخلفین احتمال از بیم فاش شدن رازشان محتاط ، متفکر و خوددار باشند .

 

اما برنامه جام جهانی  2018 امسال شبکه 3 که تهیه کنندگی و ساخت آن بر عهده عادل فردوسی پور بود ، مملو از درسهای پیدا و پنهانی بود که یکبار دیگر این ادعا را که به زعم بسیاری از کارشناسان و مدرسین برنامه سازی تلوزیون و رسانه که برنامه های ساخته شده ترکیبی او را کارگاه آموزشی قلمداد می کردند ، مهر تایید می زد .

برنامه 2018 هم درسهای زیادی داشت ، به غیر تبلیغات تلوزیونی پخش شده هر دقیقه این برنامه بوی حیات ، اجرا قوی و دقیقه دقیقه تمرکز ، تحقیق و کار را بیان می کرد .

طی روزها و شبها ی پخش این برنامه پر مخاطب که در بازی بیش از 10 میلیون پیامک و در واقع مخاطب را داشت چند حسن جالب داشت :

*در بخش بیان مشخصات ، مختصات کشورهای برگزار کننده هر دیدار از صداهای متفاوت ، چهره های متفاوت اما افراد شاخص ، هنرمندان ، بازیگران و عوامل سینمایی استفاده می شد که می توانست در جذب مخاطب موثر و پر اهمیت باشد .

*عادل فردوسی پور زبان بیننده گان تلوزیونی می شناخت و انتخاب گزارشگر ومیهمان هم هوشمندانه اتفاق افتاد .

*بهترین ، مهمترین و موثرترین بخش کاری عادل فردوسی پور و همکارانش این بود که علاقمندان فوتبال در ایران ، فارسی زبانان در سراسر دنیا ، حاشیه خلیج همیشه فارس و بسیاری دیگر از علاقمندان به فوتبال را از ماهوره ها دورکرد و میخکوب شاهکارجام جهانی  2018 ساخت ، برنامه ای که همه موهبات یک برنامه خوب ترکیبی را داشت .

به تقدیر برنامه جام جهانی 2018 عادل فردوسی پور غرور ملی ، تعصب تیم ملی را به نمایش گذاشت و از لحظه لحظه افتخار آفرینی ایرانیان از تیم جوان ، شایسته و پرانگیزه ، تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران تا تیم پرافتخار داوران یعنی علیرضا فغانی ، منصوری و سخندان سخن گفت و البته پس از آن از بیان جذابیتهای فوتبال هیچ حراسی نداشت و کم فروشی نکرد  .

                                                                      ******

اما جام جهانی 2018 نقطه عطفی برای تلاش گیلانیان هم بود . کامران جعفری تهیه کننده ، مجری و گزارشگر رادیو در تهران و استودیو رادیو ورزش حاضر شد و حدود 10 دیدار را گزارش کرد و البته مورد لطف شنوندگان قرار گرفت . کامران جعفری در رادیو ورزش برنامه پنجره ای رو به شب را هم در دست دارد و در گیلان هم چهره آشنا در رسانه های دیداری ، شنیداری و مکتوب است .

 

                                                                *******

مجتبی پوربخش دیگر گیلانی حاضر در شبکه تلوزیونی ورزش هم روزهای موفقی داشت و در روسیه حاضر بود و گزارشهای متعددی را برای این شبکه ملی از روسیه ارسال کرد .

                                                              

 

         *****

باید پذیرفت سلیقه های متعدد در همه عوامل برنامه ساز را سخت و سخت تر می کند ، اما یک تحقیق میدانی توسط پایگاه خبری موج برنا که دو طیف و گروه را در بر می گیرد رضایت بیش از 95 درصدی را نمایش می دهد ، 3 درصد هم اصلا فوتبال و ورزش را دنبال نمی کردند و کارشناسان مطرح شده را نشناختند و 2 درصد باقیمانده هم دلایل سلیقه ای نسبت به افراد داشتند .

کلام آخر اینکه هدف رضایت ببینده و حق با اوست با  توجه به رضایت بیش از 90 درصدی علاقمندان رسانه و فوتبال فقط می توان یک جمله یا یک عبارت گفت :

                 *** خداقوت همه برنامه سازان و دست اندرکاران ورزش در طی یکماه جام جهانی ، ممنون ، پیروز ، سلامت و موفق باشید ***   

 

                                                                                                                 یادداشت سردبیر:حمیدرضا رحیم زاده

 

 

 

 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna