سه شنبه 29 اسفند 1402

 

شرکت توزیع نیروی برق گیلان در اطلاعیه ای، جدول زمان بندی خاموشی های احتمالی برق استان را اعلام کرد.

 

سرویس اجتماعی  موج برنا-تابستان گرم آغاز شده و پس از یک بهار نسبتا خنک و پر بارش ، گرمای شدیدی آغاز شده و مصرف کولر و به دنبال آن برق طبعات خود را دارد و البته از مصرف آب هم غافل شد .

بر اساس این اطلاعیه که در رسانه ها  قرار گرفت، آمده است : شهروندان می توانند جدول مدیریت اضطراری بار یا احتمال خاموشی با برنامه را از امروز (16 تیر) در سایت این شرکت به آدرس www.gilanpdc.ir مشاهده کنند ضمن آنکه می توانند برای کسب آگاهی بیشتر از جدول زمانبندی خاموشی ها احتمالی برق با شماره ۳۳۶۶۵۰۰۰ تماس بگیرند.

حسین‌علی بوستانی معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق گیلان پیشتر به ایرنا گفته بود که طی دهه نخست تیرماه جاری، مصرف برق نسبت به سال گذشته رشد 30 درصدی داشته است.

با راهکارهایی ساده  همچون نصب سایبان بر روی موتور کولر، تنظیم ترموستات کولر بین دمای 23 تا 25 درجه خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده از لامپ های کم مصرف و همزمان مصرف نکردن وسایل پر مصرف برقی می توان خاموشی ها را کاهش داد.

همچنین لازم است مشترکان در ساعت های اوج مصرف از ساعت 12 تا 17 و در شب از ساعت 20 تا 24 از لوازم برقی پر مصرف نظیر اتو، ماشین لباس شویی، جارو برقی، فر برقی و سشوار استفاده نکنند.

                                                                                        *******

لامپ‌های کم‌مصرف در پست‌های جدید گیلان بکار گرفته می‌شوند

مدیر دفتر مهندسی طرح های شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان گفت: سیستم های روشنایی کم مصرف در پست های انتقال و فوق توزیع طراحی و پیاده سازی می شود.

بنا به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای گیلان ، محمد نویدی با بیان اینکه باید نگاه ویژه ای به مباحث مدیریت مصرف داشت، افزود: در پست های قدیمی انتقال و فوق توزیع شرکت از سیستم های روشنایی سنتی شامل لامپ های فلورسنت در داخل ساختمان کنترل و لامپ های بخار سدیم در محوطه بیرونی فضای پست ها استفاده می شد.

وی اضافه کرد: با توجه به عمر کوتاه این لامپ ها (در مقایسه با لامپ های LED ) و در عین حال مصرف قابل توجه انرژی الکتریکی، دفتر مهندسی طرح های شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان، مدیریت مصرف انرژی برق را در تمامی طرح ها در اولویت قرار داده و با هدف کاهش مصرف داخلی پست ها، استفاده از لامپ های LED در سیستم روشنایی پست های جدید سلیمانداراب، سپیدرود و مسکن مهر آستارا و پست غرب رشت را در دستور کار دارد.

نویدی عمر طولانی تر لامپ ها و کاهش قابل توجه مصرف انرژی الکتریکی را از جمله مزایای استفاده از لامپ های LED در سیستم روشنایی پست های انتقال و فوق توزیع عنوان کرد.

در استان گیلان حدود یک میلیون و 400 هزار مشترک با 2 هزار و 500 کیلومتر شبکه برق و افزون بر 19 هزار پست برق وجود دارد.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna