جمعه 10 فروردین 1403

 

خانم بخشی مدیرکل ورزش و‌ جوانان استان گیلان و دکتر صادقی معاونت ورزشی میهمانان ویژه بازی فینال

 درفک تنها تیم گروه شرق بدون شکست تا مرحله پایانی رسید اما در فینال مقابل ملوان نیروی دریایی بندرانزلی متوقف شد

سرویس ورزشی موج برنا-لیگ بسکتبال مردان استان گیلان جام زنده یاد پیام گل آرا به ایستگاه آخر رسید ، جامی که برای اولین‌بار با تدبیر هیئت بسکتبال استان گیلان برای نکو داشت نام یک داور بسکتبال برگزار شد.

از ساعت ۱۶:۳۰ جمعه ۸ تیرماه اولین دیدار که برای کسب عنوان سومی برگزار شد تیمهای هیئت بسکتبال تالش و صومعه سرا به مصاف هم رفتند و تیم صومعه سرا به مقام سوم دست یافت .

جدال نمایندگان شرق و غرب گیلان برای کسب قهرمانی،درفک بدون باخت ، ملوانان با مصدومان و ۱۱ نفره به میدان رفت.

در ابتدا مراسم یادبود پیام گل آرا با۱۰بازیکن شروع کننده بازی و داوران دیدار و آقای اوچک سرایی و اهدا گل به یادبود داور فقید پیام‌گل آرا و ذکر فاتحه و صلوات و ۱دقیقه سکوت حاضران آغاز شد.

دیدار درفک و ملوان تقابل دو مربی منتخب امیدهای استان بود ، رضا زاده و بالازاده هدایت تیم امید گیلان را جهت حضور در مسابقات امیدهای کشور بر عهده دارند .

کوارتر اول در حالی آغاز شد که درفک با یک تیم جوان و با تجربه ، بدون شکست تا دیدار پایانی و نیمکت خوب تیم برتر میدان بود هر چند درفک در این دیدار جواد جهانی بازیکن بلند قامت و نداشتن پارسا بیژنی بخاطر خدمت مقدس سربازی در اختیار نداشت و آریان روحانی دوست با مصدومیت زانو و فرید گلبند با مصدومیت کشاله ران در این دیدار شرکت کرد . در مقابل ملوان نیروی دریایی بندرانزلی که همچنان با۱۱بازیکن پا به میدان گذاشت و روی نیمکت مجتبی گیلان نژاد که از درد زانو رنج می برد  و نمی توانست به میدان برود و میراث کشتکار و ارسلان جعفری با آسیب دیدگی از ناحیه کتف،پا به میدان گذاشتند و همانطور که انتظار می رفت کوارتر اول با برتری۲۲ بر ۱۴درفک به پایان رسید .

کوارتر دوم ملوانان با تغییر در سیستم بازی و ‌البته چند تعویض بهتر ظاهر شدند و نبض بازی را به دست گرفتند و رفته رفته بازی نزدیک در نتیجه موجب شد تا بازی احساسی درفک را به دنبال داشته باشد،که نهایتا در کسب نتیجه موفق نباشند و نهایتا کوارتر دوم با برتری ۲۵ بر ۹ ملوانان به پایان رسید و نیمه اول با برتری ۳۱ بر ۳۹ ملوان نیروی دریایی بندرانزلی به پایان رسید.

کوارتر سوم هر دو تیم تلاش خود را برتری افزایش دادند تا تیم برتر میدان باشند،سرعت بازی ،تکنیکهای فردی و مهارت هر دو تیم در دفاع و حمله نتیجه نزدیک ۲۲ بر ۲۱ را برای درفک رقم زد و دومین خطای فنی که سومین خطا کشتکار کاپیتان ملوانان بود او را دیسکالیفه کرد .

کوارتر چهارم تقریبا همه حاضرین در سالن را وادار به ایستادن کرد تا از بازی دو تیم را شاهد باشند،هرچند سهم درفک برتری نسبی در بازی بود و اختلاف دو تیم کم شد و مظفری هم با دو خطای فنی دیسکالیفه شد تا عملا پست ۱ و ۲ملوانان از گردونه خارج شود،در کوارتر چهارم نیما توفیقی کاپیتان با اخلاق درفک هم ۵ خطا شد،فرید گلبند هم با ۴ خطا در معرض خطر قرار داشت و ۴ بازیکن ۴ خطا در هر دوتیم کار برای هر دو تیم سخت کرده بود و کوارتر چهارم ۲۵ بر ۱۸ با برتری درفک خاتمه یافت و تساوی۷۸رقم خورد تا همه چیز به وقت اضافه کشیده شود .

در وقتهای اضافه هم هر دو‌تیم با احتیاط بازی کردند تا نهایتا پیروز میدان باشند و وقتهای اضافه با برتری ۱۵ بر ۱۱ ملوانان رقم خورد تا در نهایت پنج کوارتر تلاش دو تیم ملوان نیروی دریایی بندرانزلی۹۳ بر ۸۹به پیروزی برسد و درفک علی رقم شایستگی و تنها تیم بدون باخت به نایب قهرمانی بسنده کند .

در پایان این دیدار ملوان نیروی دریایی بندرانزلی به عنوان قهرمانی رسید ‌و درفک نایب قهرمان شد و هیئت صومعه سرا و هیئت تالش سوم و‌ چهارم شدند

 

 

 

.

ابراهیم گل آرا ناظر این دیدار حساس با کمک اصغ قاسمیان سرداور ، سید رضا مقیمی و شاهین مومن نژاد داور اول و دوم بازی را قضاوت کردند .

رئوسای هیئتهاو نواب رئیس شهرستانها ، پیشکسوتان ورزش و خانواده بسکتبال حضوری چشمگیر داشتند .

در بین دو نیمه کارت ارتقا علیرضا قاسمی و نعیم صلواتی توسط گل آرا و گیلان نژاد اهدا شد و کاشی و سرامیک علیرضا هم به عنوان حامی مالی درفک به قید قرعه به ۱۰ نفر از حاضران  هدایایی را اهدا کرد.

محمدعلی رضا زاده سرمربی ملوان نیروی دریایی بندرانزلی از بازیکنان خود تقدیر کرد و افزود: در مرحله اول باید بگویم که درفک تیم خوب ، هماهنگ و منسجمی بود و رسیدن بازی به وقت اضافه و تلاش تا انتهای بازی و رقابت پایاپای دنبال شد همه و همه از کیفیت دو تیم خبر داد.

رضازاده افزود:حمایت هوادران در این دیدار انگیزه بسیاری داد تا با تلاشی مضاعف از حضور در فینال لذت ببریم و بیرون از مستطیل بسکتبال حمایت ناخدا عیسی زاده فرماندهی تربیت بدنی نیروی دریایی بندرانزلی ، آقای قهرمانی ریاست اداره ورزش انزلی،آقای گیلان نژاد و خصوصا جناب راستکردار حامی مالی ما و همه هوادارانی که در بازیهای خانگی ما را یاری داد و خصوصا تمام بازیکنانم که در طول مسابقات و خصوصا این دیدار ما یاری دادند ، صمیمانه تشکر کنم .

 

یادآور می شود ، لیگ بسکتبال مردان گیلان با حضور ۱۲ تیم در دو گروه شرق و غرب از دیماه ۹۶ با نام زنده یاد پیام گل آرا آغاز شد و ۳ تیم ملوان ، هیئت صومعه سرا و تالش از گروه غرب و درفک از گروه شرق به مرحله پایانی راه یافتند .

 

 

 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna