جمعه 10 فروردین 1403

 

دکتر رفیعی: خانواده بسکتبال استان گیلان هرزمان نیاز به خون وجود داشته باشد با تمام امکان‌ حضور خواهد یافت و ما یار و ‌همراه شما و بیماران نیازمند خواهیم بود.

سرویس ورزشی موج برنا –  همزمان با نزدیک شدن به لیالی پرفضلیت قدر و طی فراخوان نیاز به خون انتقال خون استان گیلان ، هیئت بسکتبال استان در یک عزم گروهی ضمن دیدار با دکتر مرادی مدیرکل انتقال خون استان گیلان و بازدید از بخشهای مختلف برای تامین گروههای خونی توسط خانواده بسکتبال اعلام آمادگی نمود و چند تن از اعضا به اهدا خون و پلاکت پرداختند .

 

در این دیدار دکتر رفیعی ریاست هیئت بسکتبال گیلان ، خانم ملکی نائب رئیس استان ، پورنایب و شاد دبیر هیئتهای استان و رشت ، شهریار کریمی مربی تیم ملی نوجوانان ۲۰۱۸ ، دامون ساده،حمیدرضا رحیم زاده روابط عمومی و علیرضا علیزاده مشاور عالی هیئت حضور داشتند .

 

در این دیدار که از ساعت ۱۱ صبح چهارشنبه ۹ خرداد در انتقال خون استان گیلان انجام گرفت ، دکتر رفیعی ریاست هیئت بسکتبال استان گیلان با بیان اینکه ، اخلاق و منش پهلوانی در بین ورزشکاران این رشته موجب خواهد شد تا همیشه محیا یاری رساندن به ‌همنوعان باشند افزود : بی شک رسالت ورزش و ورزشکار در همه عرصه ها قابل تامل است و شرکت در امر خدا پسندانه اهدا خون بخشی از این همدلی است .

 

دکتر رفیعی افزود:امروز با حضور خود در انتقال خون اعلام می داریم،خانواده بسکتبال استان گیلان هر زمان نیاز به خون وجود داشته باشد با تمام امکان‌ حضور خواهد یافت و ما یار و ‌همراه شما و بیماران نیازمند خواهیم بود .

 

دکتر مرادی مدیرکل انتقال خون استان گیلان هم ضمن تقدیر و تشکر از حضور خانواده بسکتبال گفت : نیاز به‌ خون در استان گیلان با توجه به بیماریهای خاص‌، بیماریهای فصلی ، قلبی،عروقی و جامعه میان سال استان بیشتر از استانهای دیگر است و در مقابل مردم استان هم مردمان خوب همراه و دلسوزی هستند اما به دلیل تقارن ماه پرفضیلت رمضان و بهار و بیماری های فصلی بعضا با نیاز خون مواجه هستیم .

 

مدیرکل انتقال خون استان گیلان افزود : امیدواریم با توجه به رشد و ارتقا تحقیقات و علم روز و اهدا پلاکت با کمک جامعه ورزش ، ضمن فرهنگ سازی نسل جوان برای حضور و اهدا خون در خصوص اهدا پلاکت هم اطلاع رسانی شود تا بتوان امکان بهبود سریع و منطقی تر بیماران نیازمند را فراهم نمائیم .

 

در پایان هم لوح یادبود و سپاس به دلیل همراهی و همدلی، از سوی دکتر مرادی به نمایندگی به دکتر رفیعی رئیس هیئت بسکتبال اهدا شد.

 

خانم ملکی نائب ریئس هیئت بسکتبال استان گیلان در حاشیه این دیدار گفت : اتفاق خوبی بود و امروز بیشتر از فرایند اهدا خون مطلع شدم و امیدوارم گامهای موثری جهت این امر خداپسندانه برداریم .

 

سعید پورنایب دبیر هیئت استان هم با گریزی به شرح آنچه که در بازدید از انتقال خون مواجه شد گفت : اهدا خون می تواند سلامت شخص و‌ جامعه پیرامون ‌را تامین کند و باید گفت از حضورم در اینجا خورسندم .

یادآور می شود دکتر رفیعی و اصغر کاردوست در سال گذشته به عنوان سفیران انتقال خون از جامعه بسکتبال معرفی شده اند .

حمیدرضا رحیم زاده روابط عمومی هیئت بسکتبال استان گیلان با بیان اینکه که ورزشکاران رشته آکادمیک بسکتبال در امور فرهنگی و خیر پیش قدم هستند ، افزود :

با افتخار اعلام می نمایم که در حال حاضر بسکتبال غریب به 2000 نفر عضو واجد شرایط اهدا خون دارد که 400 نفر از این بزرگواران اهدا کنندگان مستمر خون هستند .

رحیم زاده افزود : معتقدم در کار خیر شمردن و نشان دادن اشتباه است و فلسفه این رسالت را نادیده می گیرد .

روابط عمومی هیئت بسکتبال در پایان گفت : به فرموده دکتر رفیعی در کانالها و گروهها و کمیته ها تابع این هیئت در خصوص این مهم اطلاع رسانی می شود و امیدواریم بتوانیم در راستای تحقق ترویج فرهنگ اهدا پلاکت هم موفق باشیم .    

 

 

 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna