سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

دکتر مرادی تلاش در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در بین اهداکنندگان خون که از اقشار مختلف جامعه هستند را حائز اهمیت خواند

سرویس سلامت موج برنا مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با همراهی معاونین این اداره کل با دکتر احمد مرادی مدیرکل و معاونین وی در روز سه شنبه21فروردین دیدار و گفتگو کرد.

 

دکتر هادی نوری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با دکتر مرادی مدیرکل انتقال خون گیلان دیدار و از بخش اهدای این اداره کل نیز بازدید بعمل آورد.

 

مدیرکل انتقال خون گیلان ضمن تبریک سال جدید به فرآیند خون و فرآورده های خونی و شرایط نگهداری و فرآورده سازی اشاره کرد و افزود : ما در سال گذشته با همکاری و همراهی اهداکنندگان عزیز گیلانی و همکاران انتقال خون ،  و کمک تمام دستگاهها و همیارانی که در فرهنگ سازی اهدای خون ما را یاری کردند تا موفق شویم تمام نیازمندی مراکز درمانی در ارتباط با خون و فرآورده های خونی را پاسخ دهیم.

 

دکتر مرادی تلاش در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در بین اهداکنندگان خون که از اقشار مختلف جامعه هستند را حائز اهمیت خواند و افزود: اگر بخواهیم به ارزش‌های علمی و فرهنگی برسیم، باید با کتاب و کتابخوانی ارتباط مستمر داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: امروز با عنایت به توسعه علم و فناوری و وجود فضاهای مجازی همچنان کتاب و کتاب‌خوانی از مقوله‌های مهم فرهنگی کشور محسوب می‌شود و جایگاه کتاب در ارتقای فرهنگی جامعه بی‌بدیل و ویژه است که این امر، وظیفه متولیان فرهنگی کشور را مطالعه افزون می‌کند.

 

دکترمرادی درادامه به همکاری های دو جانبه در راستای فرهنگ سازی دو مقوله کتابخوانی و اهدای خون تاکید کرد و خاطرنشان شد : مسئولین ، کارکنان ادارات و ارگانهای مختلف  باپیوستن به کمپین های اهدای خون  و کمک به فرهنگ سازی آن می توانند درجهت سلامت اجتماعی قدم برداشته  وزندگی را به هموطنانمان اهداکنیم و در راستای آن نیروهای کتابخوان و علاقمندی در انتقال خون هستند که می توانند به چرخه مطالعه و کتابخوانی ورود کنند .

 

وی اظهار کرد : ظرفیت هایی وجود دارد که می توانیم در حوزه کتابخوانی بالفعل کنیم و آمادگی میزبانی کتابخوانی مدیران با حضور مدیران انتقال خون را داریم.

 

دکتر گیتی ایزدی پور رئیس گروه برنامه ریزی،جذب وحفظ اهداکنندگان اداره کل انتقال خون گیلان ضمن تشریح فرآیند خون و فرآورده ها و کاربرد آن جهت نجات جان بیماران نیازمند گفت : فرهنگسازی برای ما خیلی مهم است و امیدوارم در همکاری های دو جانبه تشکیل ایستگاه مطالعه ، مسابقات کتابخوانی و تبلیغات در راستای فرهنگ سازی خصوصا در بین اهداکنندگان خون در اولویت قرار گیرد.

 

در این دیدار همچنین دکتر هادی نوری زمینه سازی فرهنگی برای فعالیت های اجتماعی را لازمه آن عنوان و اقدامات کتابخانه های عمومی را در همین راستا دانست.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان به فعالیت های این اداره کل در ماه های اخیر نیز اشاره و برگزاری سلسله نشست های کتاب خوان با محوریت و نقش آفرینی نخبگان جامعه را برای تشویق مردم به کتابخوانی و درنهایت آگاهی از مسائل جامعه عنوان کرد.

 

نوری در پایان به زمینه های مشترک همکاری کتابخانه های عمومی و اداره کل انتقال خون نیز اشاره و همکاری دو مجموعه را برای رشد سرانه مطالعه و نیز اهدای خون مثبت ارزیابی کرد.

 

گفتنی است مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در پایان این دیدار از واحد اهداکنندگان خون و سالن اجتماعات نیز بازدید کرد.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna