سه شنبه 29 اسفند 1402

 

دکتر مرادی : طی سال گذشته 13هزار و580 نفر باراولی ، 22 هزار و 196 نفر باسابقه و 47 هزار و 307 نفربصورت مستمر اهدای خون کرده اند .

 

سرویس ورزشی موج برنا سال 1396 سال خوبی به جهت تامین خون در استان گیلان بود ، سالی که با همت و همکاری حامیان انتقال خون استان گیلان ، انجمن حمایت از اهداکنندگان خون استان گیلان و مردم فهیم و انسان دوست ( اهداکنندگان خون )بیماران نیازمند به خون به راحتی نیاز فرآورده های خونی خود را تامین کردند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان گیلان مدیرکل انتقال خون گیلان از افزایش   13 و 70 صدم درصدی(70/13 درصد) اهدای خون دریکسال 96 نسبت به مدت مشابه سال 95 خبر داد ،وی در ادامه  عنوان کرد :

در یکسال گذشته  70 هزارو531 نفر به پایگاههای انتقال خون سراسراستان جهت اهدای خون مراجعه کرده اند و با توجه به اینکه برخی از این افراد سالی 2 ، 3 یا 4 بار برای اهدای خون مراجعه می نمایند مراجعات در سال 96 تعداد 98 هزار و 559 بار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 و 70 صدم درصد ( 70/13 درصد ) رشد داشته ایم.

دکتراحمد مرادی افزود : ازاین تعداد مراجعات  83 هزار و 83 نفر( 83083 نفر ) اهدای خون کرده اند  و مابقی بعلت های مختلف از اهدای خون معاف شده اند.

وی درادامه افزود  :  تعداد اهدای بانوان3500 عدد بوده است که نسبت به سال گذشته 32 و 42 صدم درصد  ( 42/32 درصد ) افزایش یافته است.

 

دکتر مرادی خاطرنشان شد : در یکسال گذشته 13هزار و580 نفر باراولی ، 22 هزار و 196 نفر باسابقه و 47 هزار و 307 نفربصورت مستمر اهدای خون کرده اند .

 

مدیرکل انتقال خون گیلان یادآورشد : اهداکننده مستمر ، اهداکننده ای است که فاصله زمانی بین دو اهدای وی کمتر از 12 ماه باشد . به تمام اهداکنندگان خون علی الخصوص اهداکنندگان مستمر که اهدای خون را جزء وظیفه انساندوستانه و اجتماعی خود لحاظ می کنند افتخار می کنیم و در سال جدید برایشان سلامتی ، شادمانی و بهروزی آرزومندم.

 

مدیر کل انتقال خون استان گیلان  اظهار داشت : خونی که هموطنان اهدا می‌ کنند به مصرف بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، سرطانی، نوزادان مبتلا به زردی، تصادفات، عمل‌ های جراحی، سوختگی ‌ها و آسیب ‌دیدگان حوادث غیرمترقبه می‌ رسد.

 

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت : با توجه به این که نیاز به خون و فرآورده‌ های خونی یک نیاز مداوم و همیشگی است و چون تهیه فرآورده‌ هایی مثل پلاکت، تنها از خون تازه امکان ‌پذیر است، از عموم هم استانی های عزیز دعوت می‌ شود تا با اهدای خون خویش در تمامی ایام ، زندگی را به بیماران نیازمند به خون هدیه کنند.

 

وی به اهمیت پلاکت  و مزیت تهیه سینگل پلاکت در درمان بیماران سرطانی اشاره کرد و افزود :

از اهداکنندگان عزیزی که همیشه در صف کمک به همنوع نیازمند به خون قرار گرفتند دعوت می کنیم جهت کمک به بیماران سرطانی در لیست داوطلبین اهدای پلاکت ثبت نام نمایند.

 

گیلان به علت گردشگر پذیربودن ، آمار بالای جراحی های قلب و عروق ، تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی ، تالاسمی و فاویسمی جزء استان های نخست ایران از نظر مصرف فرآورده های خونی است.

 

یادآور می شود : اهداکنندگان گرامی برای صرفه جویی در وقت می توانند ابتدا در سایت سازمان انتقال خون ثبت نام و در ساعت تعیین شده به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند.

برای ثبت نام در نوبت دهی اینترنتی نیز به سایت سازمان انتقال خون به آدرسhttp://nobatdehi.ibto.ir/Nobat/DaryaftNobatInterneti4 مراجعه نمایند.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna