سه شنبه 29 اسفند 1402

 

رسانه های بین المللی و خارجی بریک نکته اتفاق نظر داشتند ، ایرانیان در خیابانها جشن پیروزی گرفتند .

 

سرویس اجتماعی موج برنا امروز 22 بهمن ماه بود و خیلی ها چه در داخل و چه خارج از کشور منتظر دیدن و دیده شدن بودند ، سربلندترین ملت دنیا ، همراه ترین ملتها امروز یکبار دیگر ثابت کردند که همراه و همقدم با نظام سی و نهمین سالگرد پیروزی را جشن گرفتند و یکبار دیگر تجدید میثاق کردند .

راهپیمایی های گسترده گرامیداشت 22 بهمن 1396 ملت ایران در تهران و دیگر شهرهای کشور، در رسانه های خارجی بازتاب داشت و رسانه های خارجی و بین المللی معتبر، راهیپمایی ها را با توجه به اتفاقات چند روز گذشته کشورمان، منطقه و جهان مورد توجه قرار دادند.

 

 *شبکه تلویزیونی سی ان ان با پخش گوشه هایی از راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، از حضور گسترده ایرانیان در سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی گزارش داد.

این رسانه تصویری آمریکایی درگزارش خود اعلام کرد  :  حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران ، ابعاد این راهپیمایی را گواه وحدت و انسجام ملی در کشور و خنثی کردن نقشه های آمریکا دانست.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی پیش از ظهر امروز در جمع راهپیمایان 22 بهمن مراسم سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب عظیم اسلامی، به شکست توطئه اخیر آمریکا در ایران اسلامی پرداخت.

 

*فاکس نیوز هم راهی جز اعتراف نداشت و اعلام کرد : راهپیمایان در تهران، سالروز پیروزی انقلاب را جشن گرفتند

تارنمای شبکه تلویزیونی فاکس نیوز نیزنوشت : مردم ایران روز یکشنبه با آمدن به خیابان ها سی و نهمن سالروز پیروز انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

این تارنما افزود: وقایع سال 1978(1357)برای آمریکایی ها یادآور خاطرات اسارت 52دیپلمات و شهروند این کشور برای مدت 444 روز است.اما برای ایرانیان خاطرات سرنگونی حکومت محمد رضا شاه پهلوی و بازگشت (امام) خمینی(ره)رهبر تبعید شده انقلاب را زنده می کند.

در تظاهرات روز یکشنبه در ایران، به مانند هرسال شعارهای ضد آمریکایی و ضد اسراییلی سر داده شد و خیل عظیم جمعیت در میدان آزادی تهران برای گوش سپردن به سخنرانی حسن روحانی جمع شدند.

 

*خبرگزاری آلمانی د پ آ از تهران، خبر آغاز جشن های سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را منتشر کرد.

به نوشته این خبرگزاری، رئیس جمهوری اسلامی ایران در این جشن در میدان آزادی سخنرانی کرد و میلیون ها تن در تهران و دیگر شهرها در راهپیمایی حضور یافتند.

به نوشته د پ آ، در فوریه 1979 قیام اسلامی به رهبری آیت الله روح الله (امام) خمینی (ره) منجر به سقوط سلطنت (پهلوی) شد.

 

*خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس نیز در گزارشی از تهران نوشت: مردم ایران امروز به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 1979، به خیابان ها آمدند. صدها هزار تن از تظاهرکنندگانی که در تهران شعارهای سنتی علیه ایالات متحده و اسرائیل سر می دادند، در میدان آزادی شهر گرد آمدند و حسن روحانی رئیس جمهوری در این مراسم برای مردم سخنرانی کرد.

به نوشته آسوشیتدپرس، ایران درخارج از مرزهایش با موفقیت به بیرون راندن گروه داعش از عراق کمک کرد و به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه که با معارضان و مخالفانش درگیر است، برای بازپس گیری سرزمین هایش در جنگ طولانی این کشور، یاری رساند. اما در بعد داخلی، اقتصاد ایران هنوز به رغم توافق هسته ای بی سابقه 2015 با قدرت های جهانی، برای پیشرفت تلاش می کند.

 

*شبکه خبری لبنانی المیادین نیز در گزارشی از راهپیمایی 22 بهمن و سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزاری راهپیمایی بزرگی در سراسر ایران را پیش بینی کرد.

درگزارش این شبکه خبری عرب زبان از راهپیمایی 22 بهمن که در صدر اخبار آن قرار گرفت، آمده است که میدان آزادی تهران برای سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در اجتماع بزرگ راهپیمایان آماده شده است.

المیادین نوشت که آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرده اند که راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی امسال بسیار پرشورتر و چشمگیر خواهد بود.

 

*شبکه ماهواره ای فرانسوی فرانس 24 نیز تصاویری از راهپیمایی امروز تهران را پخش کرد و تارنمای شبکه روسی راشا تودی نیز مراسم امروز را به صورت زنده از یوتیوب منتشر کرد.

*پایگاه خبری دویچه وله آلمان نیز با انتشار گزارشی تحت عنوان'روحانی در سالگرد انقلاب ایران بر اتحاد ملی تاکید کرد'، نوشت: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خواستار تبدیل شدن سال آینده به سال اتحاد در ایران شد.

به نوشته دویچه وله، روحانی در سخنرانی امروز در برابر جمعیتی عظیم در تهران گفت: از محافظه کارها (اصولگرایان)، اصلاح طلبان، اعتدال گرایان و همه مردم میخواهم که در کنار هم باشند.

 

*تارنمای خبرگزاری رویترز هم با اشاره به حضور صدها هزار ایرانی در بزرگداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 1979 (1357) در خیابان ها و محکوم کردن آمریکا و اسرائیل به عنوان نیروهای سرکوبگر؛ نوشت: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در این مراسم خطاب به جمعیت پرچم به دست که در میدان آزادی در مرکز تهران گرد آمده بودند،گفت که آن ها (آمریکا و اسرائیل) می خواستند در منطقه تنش ایجاد کنند... می خواستند عراق و سوریه را تجزیه کنند...می خواستند در لبنان هرج و مرج بلندمدت ایجاد کنند... اما با کمک ما سیاست های آن ها شکست خورد.

به نوشته رویترز، ایران با نمایش (ماکت)موشک بالستیک غدیر با برد 2 هزار کیلومتری در خیابان ولی عصر در قلب تهران، در برابر فشار غرب برای مهار برنامه موشکی این کشور، عرض اندام کرد.

 

*رسانه های سوریه گزارش کردند که ایرانیان با حضور در راهپیمایی سراسری 22 بهمن، سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با شکوه هر چه بیشتر برگزار کردند.

 

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، شبکه های تلویزیونی و رادیویی، پایگاه های خبری سوریه الیوم، سوریه الحدث، سوریه الان، اخبار سوریه، شام تایمز، روزنامه تشرین و دهها پایگاه دیگر این کشور با پوشش خبری راهپیمایی سراسری مردم ایران در یوم الله 22 بهمن، حضور گسترده مردم در این راهپیمایی را یکی از عوامل قدرت نمایی جمهوری اسلامی در مقابل دشمنان عنوان کردند.

 

*سانا در خبری با عنوان 'مشارکت گسترده ایرانیان در راهپیمایی 22 بهمن' نوشت: انقلاب اسلامی، حامی صلح و امنیت جهانی و منطقه ای است. جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از مسایل منطقه به دور از وابستگی به غرب و توطئه ها موضع گیری می کند و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 میلادی، بخش مهم و نیروی محرکه مبارزه با طرح های ضد استعماری خصمانه کشورهای غربی علیه مردم منطقه است.

 

* شبکه المنار نیز به راهپیمایی با شکوه 22 بهمن مردم ایران پرداخت و این حضور را گسترده توصیف کرد.

این شبکه خبری نیز به صحبت های رئیس جمهوری اسلامی ایران در جمع راهپیمایان 22 بهمن پرداخت و به نقل از دکتر روحانی به موفقیت ها و دستاوردهای دولت و همچنین وجود مشکلات و کاستی ها اشاره کرد.

 

 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna