شنبه 1 اردیبهشت 1403

🏀جدال دریادلان ملوان بندرانزلی و عقابهای نیروی هوایی تهران با پیروزی و صدر نشینی ملوان درلیگ دسته 2 بسکتبال کشور

🏀دکتر رفیعی : اولین روز زمستان با گرمای شادی بخش پیروزی نوجوانان و صعود به جمع 8 تیم آغاز شد و با پیروزی ملوان تکمیل شد تا اولین روز زمستان گرم و پر حرارت برای بسکتبال گیلان ثبت شود

 

🌐سرویس ورزشی موج برنا رقابتهای دسته 2 باشگاهای کشور دور برگشت از ساعت 15 امروز جمعه 1 دیماه در شهرهای مختلف کشور برگزار شد و ملوان نیروی دریایی هم در سالن تختی مجموعه ورزشی عضدی رشت میزبان عقاب تهران بود  .

ملوانان در دور رفت مقابل عقاب تهران بازی  برده را در حالی واگذار کرد که اولین دیدار خود را تجربه می کرد و آسیب دیدگی بازیکن در حین بازی و 3 بازیکن 5 خطا کار را سخت کرد و شکست را پذیرفت . امروز هم ملوانان با 3 آسیب دیده پا به میدان گذاشتند و هم قسم شدند تا با پیروزی در این میدان ، مقدمات صعود به مرحله بعد را فراهم کنند .

عقابهای نیروی هوایی تهران هم با برنامه لیگ امسال را آغاز کرده بودند و قرار بود لیگ 96 را به مانند ملوانان در لیگ ملی پیگیری کنند که به دلیل عدم استقبال در لیگ ملی ، مانند ملوان در لیگ 2 حاضر شدند و اردو امسال را زودتر و با فراغ باز آغاز کردند .

 

کوارتر اول با توپ ربایی ملوانان آغاز شد و هر دو تیم درادامه با محک یکدیگر بازی را اداره کرد و این دیدار پر افت و خیز در کوارتر اول با برتری 17 بر12 ملوانان به پایان رسید .

کوارتر دوم هم تغییرات در تکنیک و نفرات موجب شد با برتری نسبی عقابها رقم بخورد و چند پرتاب 3 امتیازی موجب شد تا برتری 22 بر18 ملوانان ثبت شود . نهایتا ملوان با برتری  34 بر35  تیم برتر میدان بود  .

کوارتر سوم آهنک بازی عوض شد و ملوان تصمیم گرفت تا به دست گرفتن نبض بازی گام پیروزی را بردارد .

دفاع منطقه ای خوب ملوانان و شوتهای موفق موجب شد تا برتری 22 بر 12 ملوانان رقم بخورد .

کوارتر چهارم حساسیت بازی دو چندان شد و تیم پیروز در این میدان می توانست صعود خود را قطعی تر کند و این کوارتر هم با برتری 20 بر 21 عقابها به پایان رسید تا یک کوارتر با برتری عقابها به پایان برسه و نهایتا این این دیدار با برتری 75 بر67 ملوان نیروی دریایی بندرانزلی به پایان رسید تا ملوان با 7 امتیاز در صدر گروه قرار بگیرد .

 

این دیدار حساس حاشه هایی هم داشت که با هم مرور خواهیم کرد :

 

🏀حضور خانواده بسکتبال از سراسر استان جلب توجه می کرد و نمایش تفکر خوب رشته آکادمیک بسکتبال بود که معادلات بد بازی های تفکیک شهرها را برهم زد .

 

🏀حضور تیم بانوان بندرانزلی و خانواده های بندرانزلی به مدیریت  مربی خوب و خوش اخلاق خانم طلسچی و تشویق و حمایت از بازیکنان را باید ستود .

 

🏀حمید گیلزاد پیشکسوت خوش اخلاق و متعصب بندرانزلی و گیلان که متولد 1315 است و عنوان مدیر فنی را با جدیت پیگری می کند از دیگر نکات قابل تامل این دیدار بود .

🏀علی درخشان بازیکن اسبق ملوان و آنالیزور این روزهای ملوان هم در نوع خود جالب توجه است ، کسی که در هدفمند کردن سیستم بازی و تمرینات بسیار موفق عمل کرده و در کنار رضا زاده و گیل زاده با تفکرات خود و آرامش روحی بازیکنان موثر است .

 

🏀رضا زاده سرمربی ملوان پس از پیروزی در این دیدار گفت : پیروزی در این دیدار برای ما بسیار مهم بود و همانطور که گفته بودم پیروزی با منش پهلوانی و حس خلق را می پسندم در حالیکه همانطور که انتظار داشتم از همه افکار و بد خلقیها برای پیروزی در این دیدار استفاده کردند .

 

🏀علی درخشان هم با اعلام اینکه بازی سخت و نفس گیری بود گفت :  آنالیز تیمها در هر جلسه کمیته فنی به بحث و تبادل نظر می رسد و‌ ماحصل آن در اختیار بازیکنان قرار می گیرد تا بهترین نتیجه کسب شود .

 

🏀گیلان نژاد ریئس هیئت بسکتبال بندرانزلی هم ضمن تمجید از بازیکنان تیم گفت : بخش عمده ای از راه مانده و انشاا.. با تمرین و کار بیشتر نماینده شایسته برای گیلان باشیم .

 

🏀دکتر رفیعی سرپرست هیئت بسکتبال هم با قدردانی از تلاش و پیگری کادر فنی و بازیکنان گفت : همه خانواده بسکتبال در تلاش روزهای از دست رفته را جبران کنیم و امروز باید ماحصل تلاش خود را با حضور در بین بزرگان بسکتبال بدست آوریم .

دکتر رفیعی افزود : اولین روز زمستان با گرمای شادی بخش پیروزی نوجوانان و صعود به جمع 8 تیم آغاز شد و با پیروزی ملوان تکمیل شد تا اولین روز زمستان گرم و پر حرارت برای بسکتبال گیلان ثبت شود .(ر-529)

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna