جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش پایگاه خبری موج برنا - دکتر محمدعلی نجفی در همایش رسانه و انقلاب که  در آستانه فرا رسیدن دهه مبارک فجر  با حضور بیش از300 نفر از اهالی رسانه ومطبوعات در سالن غدیر استانداری برگزار شد با تبریک فرا رسیدن این ایام ؛ خبرنگاران و اهالی رسانه را جزو سرمایه های ملی و پشتوانه نظام و انقلاب دانست و افزود: خوشبختانه مدیران استان در بخش‌های خدماتی از ظرفیت رسانه و مطبوعات در جهت پیشرفت و تعالی استان بهره می گیرند.

استاندار گیلان تصریح کرد: بر اساس همین رویکردی که در کشور آغاز شده، در استان نیز تلاش می شود مردم در عرصه های مختلف از امکانات معیشتی بهتری برخوردار شوند و فضای آرام و با نشاطی در جامعه حکم فرما باشد.

دکتر نجفی با بیان ابینکه رسانه‌های ارتباط جمعی استان با تبیین دستاوردهای ارزنده نظام در بخش‌های مختلف زمینه حضور گسترده تر مردم در برنامه‌های ایام ا... دهه مبارک فجر را فراهم کنند افزود: انتظار داریم که با ایجاد فضای پر شور در جامعه به استقبال انتخابات پیشرو رویم.

استاندار گیلان گفت : امیدواریم در  فضایی رقابتی، حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری خلق شود.

استاندار گیلان این انقلاب را متعلق به مردم دانست و افزود : نظام مقدس جمهوری اسلامی متکی به آرای مردم است و حضور و انتخاب مردم نگه دارنده انقلاب میباشد.

وی تأکید کرد: نباید فضای یاس و نا امیدی را در جامعه به وجود آوریم و مردم را نا امید کنیم.

 در ادامه با بیان اینکه در این انقلاب تمامی تحولات و اندیشه‌های تحولی با حضور مردم شکل می‌گیرد اظهار داشت: انقلاب عزیزمان با خون شهدای گرانقدر پربار شد و به ثمر نشست .

دکتر نجفی با بیان اینکه ما هر چه داریم به برکت اندیشه‌های بزرگ و هدایت‌های عالمانه امام (ره) شکل گرفت و تجلی پیدا کرد وامروز نیز با رهبری خردمندانه رهبر معظم انقلاب در حال ادامه است اظهار داشت: درخشش انقلاب اسلامی  پس از اجرای برجام در سی و هفتمین سالگرد پیروزی خود با آوازه جدیدی در دنیا تجلی یافته است .

 وی افزود: حضور تیم دیپلماسی قوی و اندیشه و تدبیر ریاست جمهور باعث گردید که امروز جهانیان نگاه جدیدی به ایران عزیز داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه اگر نبود هدایت های عالمانه رهبر معظم انقلاب و حضور و استقامت مردم در صحنه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی قطعاً این پیروزی به بار نمی نشست تصریح کرد : باید قدردان فرزندان دیپلماسی کشورمان باشیم که رویکرد جدیدی از انقلاب را در دنیا نشان دادند تا مردم ما امیدوارتر و شاداب تر از گذشته در صحنه‌های مختلف انقلاب حضور داشته باشند .

وی ابراز امیدواری کرد: تلاش ما بر این است تا با این رویکردی که در کشور آغاز گردیده مردم را از امکانات معیشتی و رفاهی در بخش‌های مختلف برخوردار کنیم .

وی با بیان اینکه در دهه مبارک فجر سال جاری با تلاش و کوشش تمامی دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی هزار و 71 پروژه در بخش‌های مختلف گردشگری، صنعتی،‌کشاورزی، شیلات، عمران شهری، گازرسانی، آبرسانی، برق رسانی، آسفالت راه روستایی، فضاهای آموزشی، ورزشی و بهداشتی و درمانی، حمل و نقل و مسکن مهر با اعتباری بالغ بر هزار و 790 میلیارد تومان آماده شده است تصریح کرد: از این مبلغ هزار میلیارد تومان پروژه مربوط به بخش خصوصی که شامل پروژه‌های صنعتی، کشاورزی، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و منطقه آزاد است.

استاندار گیلان گفت : در حین اجرایی این پروژه‌ها بیش از 35 هزار و 898 نفر شغل ایجاد می شود و پیش‌بینی‌ می گردد پس از آن برای 2 هزار و 328 نفر اشتغال دائم ایجاد شود.

دکتر نجفی افزود : همچنین بیش از 1500 برنامه فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی علمی و جشنواره های مختلف نیز دراین ایام برگزار می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به ساماندهی و بهبود فضای کسب و کار استان و کسب رتبه نخست کشوری در چندین دوره و با فاصله معنا دار از میانگین کشوری و حتی استان دوم اظهار داشت: رسانه‌ها در ایجاد این فضا تأثیرگذار بودند و این فضا موجب خواهد شد تا بخش‌های مختلف برای حل مشکلات استان همراه شوند.

نماینده‌ عالی دولت در گیلان با اشاره به کاهش نرخ بیکاری از 13.6 درصد شهریور 1392 به 10درصد در پایان شهریور سال 1394 و تلاش مستمر در راستای حفظ اشتغال موجود و خاطر نشان کرد: نرخ بالای بیکاری استان از جمله مواردی است  که استان از آن رنج می برد .

استاندار گیلان گفت: با وجود بیش از 2 میلیون و 900 هزار تن برنج در ابتدای دولت در  انبارها اما اجازه ندادیم که برنجکار ما ضرر کند و خرید توافقی برنج کیفی  که از ابتکارات دولت تدبیر و امید بود صورت پذیرفت.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه کشوری که 40 درصد‌ تورم را درک کرده باشد در فضای تولید‌ با مشکل مواجه می‌شود، خاطرنشان کرد: در گذشته نظام بانکی ما به طرف سود بانکی بالای 39 درصد حرکت می‌کرد و در تلاش هستیم تمام این معایب برطرف شود.

وی با بیان اینکه اکنون فضایی که در کشور فراهم گردیده فضای استفاده از کالاهای مصرفی نیست افزود: در این راستا ستادی با تأکیدات دولت و معاون اول رئیس جمهور در پیرامون اهمیت و اجرای‌ اقتصاد مقاومتی تشکیل شده و باید از فضای ایجاد شده نهایت استفاده را ببریم و به فناوری‌های روز دنیا و یافته‌های علمی دست یابیم.

وی با بیان اینکه کشور دیگر توان ورود کالاهای مصرفی را ندارد افزود: باید از فرصت برجام برای تقویت بخش فناوری و بهره ‌مندی از تکنولوژی روز استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: باید به این باور برسیم طی سال های اخیر، تحریم ها به اقتصاد و فناوری ضربه وارد کرده و مشکلات بسیاری در بخش تولید بروز کرده است.

استاندار گیلان اضافه کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه ها، با دست های بسته قادر به توسعه نیستند و می بایست از فرصت های علمی بهره گرفت.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به توفیقات خوب حاصل شده در طی 2 سال گذشته در بخش چای اظهار داشت: براساس اعلام وزارت کشاورزی و سازمان چای بیش از 3 هزار هکتار از باغات رها شده مجدداً در چرخه تولید و بهره برداری قرار گرفتند.

دکتر نجفی با بیان اینکه به منظور توسعه مناسبات کشورها باید حداکثر بهره را از فضای جدید در کشور روسیه بگیریم اظهار داشت : گیلان در بخش محصولات کشاورزی نظیر مرکبات و کیوی و محصولات لبنی و گوشت سفید از ظرفیت و توانمندی بالایی برخوردار است که باید تسهیل فرآیندهای مرتبط با صادرات کالا اندیشه شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به سفر پر خیر و برکت ریاست جمهور به گیلان در بهترین فصل کاری اظهار داشت: در این سفر پروژه‌هایی که خواست دیرینه مردم گیلان بود رقم زده شد و این پروژه ها با جدیت در حال پیشرفت است.

استاندار گیلان بر ضرورت بهره‌گیری از بارش‌های هزار میلی‌متری در بخش جلگه استان نیز تأکید کرد و افزود: باید از این میزان بارش‌ها بلااستفاده که راهی دریا می شوند بهره گیریم.

دکتر نجفی از افتتاح یک سد لاستیکی در دهه مبارک فجر امسال خبر داد و افزود : به دنبال آن هستیم تا 11 سد لاستیکی دیگر در استان احداث کنیم .

استاندار گیلان در ادامه اظهار داشت : با توجه به هماهنگی و همدلی و درک متقابل دستگاههای مدیریتی استان سد پلرود که 18 سال از آغاز ساخت آن می گذشت و تقریباً رها شده بود امروز با جدیت و پیشرفت بالای 30 درصد در حال اجرا می باشد .

استاندار گیلان با اشاره به تلاش های خوب صورت گرفته در بخش های خدمات رسانی تصریح کرد : در بخش آبرسانی روستایی درصد بهره مندی در ابتدای دولت تدبیر و امید حدود 65 درصد بود که این رقم به 73 درصد ارتقاء یافته است .

دکتر نجفی با اشره به افزایش حدود 8 درصدی آسفالت راه روستایی اظهار داشت : میزان آسفالت راه روستایی از 41 درصد به 49 درصد و همچنین گاز رسانی روستایی نیز از 67 درصد به 85 درصد رسیده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه بیش از 2 تا 2.5 برابر نیاز گیلان  برق در استان  تولید می شود افزود:  متأسفانه بدلیل وجود شبکه‌های فرسوده توزیع با قطعی برق مواجه شدیم.

دکتر نجفی با قدردانی از حضور فعال رسانه و مطبوعات در موفقیت‌های استان اظهار داشت: شما عزیزان که با آوازه مناسب خادمین مردم را در بخش‌های مختلف اجرایی استان هدایت می کنید قدردانی می کنم و قطعاً بخش اعظمی از شما در این پیروزی و موفقیت‌ها شریک هستند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد :همه این اقدامات در برابر صبر واستقامت مردم وخانواده های معظم شهدا و حامیان انقلاب اندک است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در همایش رسانه و انقلاب ضمن قدردانی از خبرنگاران استان، عملکرد آنان را بخشی از هویت فرهنگی استان عنوان کرد و گفت: خبرنگاران در بحث انتخابات پیش رو نیز شور انتخاباتی را در راستای همدلی و همزبانی ایجاد خواهند کرد.

فیروز فاضلی از ساماندهی خبرنگاران استان خبر داد و از فرمانداران شهرستان های مختلف برای این ساماندهی قدردانی کرد.

در پایان این نشست استاندار گیلان از 3 تن از پیشکسوتان عرصه رسانه تقدیر کرد.

منبع : استانداری گیلان

 



Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna