سه شنبه 29 اسفند 1402

اسلام آخرین دین و کامل ترین دین است و محمد(ص) آخرین فرستاده آسمانی است .

سرویس ادیان و مذهب موج برنا حضرت محمد (ص) در جامعه مُشرک شبه جزیره عربستان چشم به جهان گشود ، اما از بت‌پرستی و نزدیک شدن به زشتی‌های رفتاری رایج در جامعه پرهیز می‌کرد.

در چهل سالگی به پیامبری رسید و مهمترین پیامش دعوت به توحید بود. هدف از بعثتش را تکمیل فضایل اخلاقی معرفی کرد. مشرکان مکه سال‌ها او و پیروانش را آزردند، ولی آنان از اسلام دست برنداشتند.

 محمد(ص) پس از ۱۳ سال دعوت به اسلام در مکه، به مدینه رفت و این هجرت مبدأ تاریخ اسلامی شد.

 

با کوشش پیامبر (ص) تقریبا تمام شبه جزیره عربستان در زمان حیات او به اسلام گروید. در دوره‌های بعد، گسترش اسلام ادامه یافت و به تدریج اسلام دینی جهانی شد. پیامبر (ص) به مسلمانان سفارش کرد که پس از وی به قرآن و اهل بیت (ع) او پناه ببرند و از آن دو جدا نشوند (رجوع کنید به: حدیث ثقلین) و در مناسبت‌های گوناگون، از جمله در واقعه غدیر، امام علی (ع) را جانشین خویش معرفی کرد.

کلام ا... مجید معجزه پیامبر اکرم (ص) بوده و هست ، کتابی که از گذشته تا حال پیچیدگی و نظم آن کشف و رمز گشایی نشد . اسلام آخرین دین و کامل ترین دین است و محمد(ص) آخرین فرستاده آسمانی است .

 

امروز پس از 1400 سال همچنان اسلام در سراسر دنیا گسترده است و ایران و جهان امشب غرق شادی و این عید به جشن می نشینند .(ر-462)

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna