سه شنبه 29 اسفند 1402

 

بارندگی درگیلان موجب آبگرفتگی شد و مشکلاتی را برای شهروندان و گردشگران شهرهای آستارا،لاهیجان،لنگرود و رودسربوجود آورد.

سرویس اجتماعی موج برنا – بارندگی که از شب گذشته در استان گیلان آغاز شده بود در بعضی از مناطق و شهرهای استان مشکلاتی بوجود آورد .بارش باران در شهرستان های لاهیجان، لنگرود، رودسر و آستارا مشکلاتی را برای عابران پیاده، تردد خودروها و همچنین ساکنین بعضی از مناطق بوجود آورده است.

 

محمدعلی نجفی، استاندار گیلان که برای بازدید از مناطق آب گرفته لاهیجان و لنگرود در این مناطق حضور دارد، اعلام کرد :

 در 10 ساعت گذشته بیشترین بارش در لاهیجان با 264 میلی متر، لنگرود با 222 میلی متر و رودسر با 178 میلی متر گزارش شده و لذا اقدامات لازم برای حل مشکلات ساکنان و تردد شهروندان و مسافران انجام می گیرد.

 

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی های هواشناسی دستگاه های ذیربط از چند روز قبل به حالت آماده باش در آمده بودند افزود: مدیران دستگاه های امدادی، عملیاتی و راهداری پیش بینی های لازم را انجام داده و در تلاش هستند تا مشکلات را رفع کنند.

بنا بر پیش بینی هواشناسی گیلان از عصر امروز، 17 شهریور از شدت بارش ها کاسته خواهد شد.

بارش باران در لنگرود و رودسر برای مردم و مسافران مشکل آفرین شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان  گفت: در پی بارش شدید باران، مسافران شهرستان های رودسر و لنگرود در شرق استان، در مساجد و امام زادگان اسکان یافتند.

مهدی ولی پور گفت:  50 خانوار از مسافران رودسر در مسجد 72 تن و سرپل این شهرستان اسکان یافتند و پتو و آذوقه اولیه به این تعداد از خانوارها ارائه شد.

وی افزود: با گزارش آبگرفتگی منزل دو خانواده در کنارآب رودسر، برای اسکان این خانواده ها در مسجد نیز اقدام شد.

مدیر عامل هلال احمر گیلان  با اشاره به آبگرفتگی خیابان اصلی شهرستان لنگرود خاطرنشان کرد: شاهد آبگرفتگی مغازها و بانک ها هستیم که هلال احمر و آتش نشانی برای رفع این مشکل حضور دارند.

 70 خانوار مسافر در بقاع متبرکه لنگرود اسکان یافتند

ولی پور  در ادامه تشریح اقدامات جمعیت هلال احمر گیلان در پی بارش شدید باران بیان داشت: 70 خانوار مسافر نیز در شهرستان لنگرود اسکان یافتند که پتو و آذوقه اولیه به آنها ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد ، 50 خانواده در بقعه متبرکه آقاسید محمد کلید بر، 10 خانواده در آقا سید کیاکلایه و 10 خانواده نیز در آقاسید محمد سفید آستانه اسکان یافتند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر مشکل دیگری مبنی بر امدادرسانی به مردم و یا مسافران در پی بارش شدید باران گزارش نشده و تنها آبگرفتگی معابر و خیابان ها را داریم.

بر اساس آخرین آمار، جمعیت هلال احمر استان گیلان دارای 16 تیم واکنش سریع پنج نفره ، یک تیم 15 نفره ، 13 پایگاه امداد و نجات بین شهری، دو هزار و 290 نجاتگر و امدادگر می باشد .

 

به گزارش اداره کل هواشناسی استان گیلان  میزان بارندگی ثبت شده در ایستگاه های هواشناسی استان گیلان طی 24 ساعت گذشته تا ساعت 10:30 صبح امروز بر حسب میلی متر بدین شرح است:

لاهیجان 264، رودسر 116، فرودگاه رشت6/55، بندر انزلی 54، کشاورزی رشت8/44 ، آستارا4/15، تالش3/5 ، کیاشهر 6/4، ماسوله6/3 ، جیرنده 5/0، رودبار 6/0 (ر-194)

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna