سه شنبه 29 اسفند 1402

همزمان با اعمال حج وایام شهادت قربانیان فاجعه منا، نشست صمیمی استاندار گیلان با خانواده‌های معظم این شهدا در شهرستان لنگرود برگزارشد.

سرویس اجتماعی موج برنا - به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری گیلان ، محمدعلی نجفی در نشست که با حضور خانواده‌های 17 شهید فاجعه‌ منا برگزار شد ، با اشاره به اینکه در چنین ایامی 2 سال قبل زمانی که خبر فاجعه منا را شنیدیم بسیار متأثر شدیم، افزود : در زمانی که خانواده ها شوق بازگشت زائران خود را داشتند و در تکاپوی تمهید مقدمات آن بودند، شنیدن این خبر برای خانواده‌ها بسیار سخت بود.

وی به پیگیری‌های مستمر در بازگشت پیکر این شهدا و برگزاری مراسم‌های مختلف در استان اشاره و خاطرنشان کرد : تلاش کردم در جمع بسیاری از خانواده‌های معظم شهدای منا حاضر شوم و در سفرهای شهرستانی و جلسات استانی برای رفع مشکلات احتمالی آنان اقدامات مؤثری انجام گرفت.

استاندار گیلان با بیان اینکه امروز استکبار و عوامل آنها در مقاطع مختلف از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند، گفت: با فشاری که حجاج ما در آن روز متحمل شدند در هوای گرم براثر بی تدبیری سران و مسئولان حج عربستان به شهادت رسیدند.

وی به تدبیر رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و پیگیری‌های سازمان حج در برقراری مجدد سفر به سرزمین وحی اشاره و اظهار کرد: قطعاً خانواده‌های شهدای منا نیز حاضر به تعطیلی فریضه‌ حج نبودند و امیدواریم زائران اعزامی بدون هرگونه مشکلی به وطن بازگردند.

در پایان این نشست از خانواده شهدای منا با اهداء لوح تقدیر توسط استاندار گیلان قدردانی شد.

در واقعه سال 1394 در فاجعه منا 465 زائر از ایران اسلامی به شهادت رسیدند که از میان آنان، 17 خانواده مربوط به استان گیلان بود.(ر-186)

پایگاه خبری موج برنا ضایعه درگذشت شهدای منا را تسلیت عرض می نماید .

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna