سه شنبه 29 اسفند 1402

 

هفتمین جلسه شورای شهر رشت،امروز  سیزدهم شهریور ماه، در تالار شورا برای انتخاب شهردا ر رشت برگزار شد

علوی رئیس شورای شهر رشت، مناسبت های هفته را گرامی داشت و به دستور جلسه امروز و انتخاب شهردار اشاره نمود و گفت: این روز در خاطره این شهر ثبت می شود و مطمئنم امروز اعضای شورا تصمیم مهمشان در تاریخ این شهرباقی می ماند.

 پیش از دستور جلسه، احمد رمضانپور در نطق پیش از دستور جلسه گفت: امروز روز حساسی است هم شورا می تواند با یک انتخاب در ۴سال چالش داشته باشد و هم می توان با حواس جمع انتخاب صحیحی  داشته باشیم.

احمد رمضانپور با بیان اینکه انتخاب شهردار در تمام دنیا یک دغدغه بزرگ است ، افزود : همه نامزدها برنامه های خوبی ارایه دادند و شایستگی این جایگاه را دارند ولی افسوس که ما تنها یک نفر را می توانیم داشته باشیم.

رمضانپورتاکید کرد: ما باید شهرداری انتخاب کنیم که سلامت مالی، کاری، داشته باشد و قدرت  تعامل با همه ارگانها و نهادهای خدماتی و دستگاه های نظارتی و قضایی را داشته باشد. به گونه ای نباشد که شهرداری انتخاب کنیم که  دستگاه های نظارتی یک میز جدا برای بررسی تخلفات شهردار بگذارند.

 

وی افزود: ما باید شهرداری انتخاب کنیم که از صفر تا صد به امور شهری و شهرداری واقف باشد ، امروز فرصت امتحان کردن و امتحان پس دادن نیست و رشت دیگر توان پرداخت هزینه ندارد.

 

وی با اشاره به نامزدی محمد زالفی که با دعوت اصلاح طلبان نامزد این پست شده بود، تصریح کرد: زالفی انصراف خود را از نامزدی اعلام کرده و بنده حامل پیام ایشان هستم.

 

در ادامه رمضانپور نامه انصراف محمد زالفی از نامزدی تصدی پست شهرداری را قرائت کرد و این نامه را تقدیم رئیس شورا نمود.

رضا رسولی دیگر عضو شورا گفت : افسوس که نمی توانیم از حضور شخص توانمندی چون محمد زالفی بهره مند شویم.

رسولی افزود:  بنده نیز حامل پیام مهدی فرشاد فقیه هستم که انصراف خود را از کاندیداتوری شهرداری اعلام کرده اند. رسولی نیز نامه انصراف وی را تقدیم رئیس شورا نمود.

در ادامه 11 نفر از 15 نفر عضو شورای به دکتر مسعود نصرتی رای دادند تا شهردار شهر رشت شود .

وی دکترای جغرافیا  و برنامه ریزی شهری دارد و سابقه ای ۲۸ ساله در مدیریت و مسئولیت های اجرایی در امور شهری را در کارنامه خود دارد .

 

 علوی رئیس شورا، ضمن تبریک به مسعود نصرتی از همه مدیران خواست تا نهایت همکاری را با نصرتی داشته باشند و اعضای شورا و روسای کمیسیونها نیز در کنار وی خواهند بود تا به یک شهر ایده آل برسیم.

اسماعیل حاجی پور نیز گفت: خوشحالم کسی آمد که ۱۱ رای گرفت. وی خطاب به نصرتی گفت: بزرگترین افتخار زندگی شما این خواهد بود که شهردار رشت شده اید . از همکاران در شهرداری رشت تقاضا دارم  با وی همکاری لازم را داشته باشند. از مدیران شهرداری می خواهم به شهردار جدید کمک کنند، این کمک به شهر و خودمان است .

 احمد رمضانپور نیز گفت: نصرتی با ۲۸ سال سابقه و پیمودن راه ترقی به صورت پلکانی می تواند شهر  رشت را به موفقیت برساند. مردم رشت بدانند که ضرر نکرده اند، شهرداری آوردیم که می تواند نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل نماید و رشت را به یک شهر مقصد گردشگری بدل نماید.

محمد حسن عاقل منش نیز از این انتخاب ابراز خرسندی کرد و افزود: این انتخاب بدور از گرایشهای سیاسی و با وفاق انتخاب کردند و یکی از بهترین گزینه ها را که رزومه خوبی در مدیریت شهری داشت، انتخاب کردند.

 

عضو شورا تصریح کرد: بعد از طی مراحل قانونی از وزارت کشور و استاندار معمولا پاسخ یک نامه در پروسه اداری طولانی می شود. تلاش کنیم کمتر از یک ماه حکم شهردار را دریافت کرده و به شکل ویژه تلاش کنیم تا فرصت سوزی نکنیم.

وی از همه نامزدهایی که برنامه های خود را ارایه دادند تقدیر کرد و ابراز کرد: از افرادی که انصراف هم دادند تشکر می کنم و پیروز واقعی کسانی هستند که به این تصمیم کمک کردند.

 

برنامه ها و طرح هایی که از ادوار گذشته باقی مانده جمع آوری کرده و در قالب یک برنامه ۴ ساله و با تصویب شورا به شهردار ابلاغ شود.

 

جلال الدین محمد شکریه ابراز امیدواری کرد ، نصرتی تا انتها تعامل گرا باشد و تا زمانیکه منافع شهر ما حاصل شود ، حامی وی خواهیم بود.

وی افزود : امروز  آرای دوستان نشان می دهد که ما فرصت آزمون و خطا نداریم شهر ما خسته است شهرداری مقروض است از مدار توسعه عقب مانده است . از دکتر نصرتی می خواهم در اسرع وقت پیگیر دریافت حکم وی بوده و از وی بخواهیم برنامه های کوتاه مدت و میان مدت خود را ارایه دهد تا اثرات آن در شهر لمس شود.

وی در پایان گفت :از اعضای شورا هم که به اجماع رسیده و با رای قاطع و همدلانه نصرتی را انتخاب کردند، تقدیر می نمایم.

 

فرهام زاهد هم تاکید کرد: اخلاق را رعایت کنیم. شایسته نیست در صفحات مجازی  از ای کیو بالای پزشکان و  ژن خوب بخوانیم  چنین فضاسازی موجب می شود افراد تونمند نیز در عرصه خدمات حاضر نشوند.

 

علیپور هم  انتخاب نصرتی را هم تبریک گفت و برای مسعود کاظمی و فرشاد فقیه هم که انصراف دادند، آرزوی موفقیت کرد.(ر-185)

                          ((پایگاه خبری موج برنا انتخاب دکتر مسعود نصرتی را به عنوان شهردار رشت تبریک می گوید .))

منبع :روابط عمومی شورای شهر

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna